/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Boykot IKKE landsindsml. søn.!
Fra : berpox
Vist : 1121 gange
100 point
Dato : 28-02-08 22:04

Det giver ikke mening at boykotte en landsindsamling for fattige, syge, sultende og nødlidende i det hele taget, blot fordi de elitære og religiøse ledere i Sudan dikterer en boykot af danske varer...

Det bedste vi kan give alverdens fattige, syge, sultende og nødlidende er medicinsk- og lægelig hjælp, mad, rent vand, oplysning og uddannelse - råd og vejledning til bæredygtige landbrug osv.

Jo bedre oplyste folk er - jo mere nuanceret bliver livssynet også. Og hermed individualismen.

Vi skal oplyse om, og kæmpe for menneskerettighederne.... og ikke blot slå armene over kors med holdningen "så kan de lære det"....

Husk på, at det er de formørkede religiøse ledere der dikterer boykot. Og mange aner næppe "hvad Danmark er" - har aldrig set tegningerne, aner ikke hvem tegneren er, og kender ikke baggrunden FOR tegningerne. Aner ikke hvad ytringsfrihed er, og aner ikke hvad det vil sige, at leve et liv i demokratiske rammer.

Når det så er sagt så ER INDSAMLINGEN PÅ SØNDAG SLET IKKE EN SUDAN INDSAMLING!!!!

http://www.noedhjaelp.dk/sider_paa_hjemmesiden/i_danmark/nyheder/skarp_afvisning_af_falsk_sms
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/02/28/163409.htm
http://www.berlingske.dk/article/20080228/danmark/80228169/

...måske det kunne betale sig, at holde sig orienteret, fremfor at stole blindt på rundsendte SMS'er!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-02-08 22:06

Jeg gir dig fuldkommen ret.
Gav jeg også udtryk for i mine 0 stjerner og mine bemærkninger til det usmagelige/ubehagelig "tip"

Accepteret svar
Fra : Junkboxs

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-08 22:16

Jeg giver også fuldkommen ret - Alle dem der har sendt sådan en sms til mig (fx John) - har jeg sendt denne sms tilbage til vedkommende og til andre bekendte: "Boykot (fx) Johns nummer, da han sender dumme kædebeskeder. Tak for hjælpen og jeres forståelse. Send gerne videre."
så blev de mobsede og vi begyndte at debattere.
- Jeg havde tænk mig at melde mig til indsamlingen, men jeg ved ikke om jeg er gammel nok?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 22:17

Som situationen er for øjeblikket, giver jeg ikke en krone

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-08 22:21

...Nordsted....du kan jo vælge at lade være med at give noget af helt andre grunde.

Du er ikke underlagt nogen form for tvang...
Det er bare åndsvagt at boykotte en indsamling der slet ikke er møntet på Sudan på et ligeså mørkt og fordrejet grundlag, som netop Sudan's magthavere vælger at boykotte Danske varer...

Kommentar
Fra : xlsker

Dato : 28-02-08 22:25

det nytter ikke noget at føde krokodillen når den bare bider armen af en... De viser jo ikke ligefrem deres taknemmelighed så pænt endda...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 22:27

Nu blir jeg da helt nysgerrig Jeg plejer da at spytte i bøsserne når der er indsamlingermen hvis pengene går til extremistiske indoktrinerende muslimske lande har jeg da ikke lyst til at give en eneste krone For selv om du skriver at fattige derfra bliver oplyste osv.så er deres tro og hjernevask jo åbenbart stærkere og de mest ekstremistiske kommer jo netop fra de lærte. Analfabeterne er jo ikke i stand til at udtænke store planer som terror i andre lande.Når der så er så meget ballade i vores lille land og som der siges at det kun er en lille bitte procentdel der er skyld i alt det had der efterhånden omgærer dem er det jo tankevækkende at det store flertal ikke ser at komme på banen og fraskriver sig ansvaret for de handlinger nogle af "deres "render og begår. Et Dansk ordsprog siger " dem der tier samtygger " gælder det også muslimer mon

Jeg har altid været fortaler for de fremmede i vores land men må ærligt indrømme at skal de til at flæbe over små uskyldige tegninger og beklage sig over alting og bare rage til sig mene at det er deres skikke der skal overskygge vores ,deres børn ikke deltage i integration komme med til fødselsdage stå for en stor del af vores kriminalitetsstattestik her i Danmark hvor de ikke er fattige Jae hvad skal det så hjælpe at give dem penge i deres eget land Det forstærker bare deres makt

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 22:28

Tak

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-08 22:28

xlsker > "hvem" viser ikke ligefrem deres taknemmelighed så pænt endda?

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 28-02-08 22:28

Folk lider i afrika og vis du tjekker et kort er sudan kun en lille del af afrika.
Hvis sudans leder siger til folket at de skal boykotte er det hans mening (folket bliger ikke hørt) og vi skal ikke boykotte en landsinsamling. Nordsted1 det vil være nogenlunde det samme som, vis en gik hen og slå din bror, ven, læge eller anden ihjel, giver det ikke dig retten til at slå 100 eller 1000 andre ihjel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 22:31

Magt og Had sku der stå til sidst

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 22:32

Citat
Nordsted1 det vil være nogenlunde det samme som, vis en gik hen og slå din bror, ven, læge eller anden ihjel, giver det ikke dig retten til at slå 100 eller 1000 andre ihjel

Det er da kun fordi jeg er dansk og bor i DK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 22:34

Citat
fattige, syge, sultende og nødlidende i det hele taget

Og dem der er i stand til at forsørge sig selv, går og brænder vores flag af, i stedet for at bestille noget

fjerne fluebenet

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 28-02-08 22:40

Citat
Det er da kun fordi jeg er dansk og bor i DK

Nej

og SunoFisk du skriver
Citat
i Danmark hvor de ikke er fattige Jae hvad skal det så hjælpe at give dem penge i deres eget land

De har jo ikke penge i deres eget land, de sulter i afrika, de dør af aids i afrika - Men vis der kommer penge, kan de få medicin og mad.

EN TING TIL, VIS DE HVERKEN HAR PENGE TIL MEDICIN ELLER MAD, KAN DE JO HELLER IKKE BOYKOTTE DANSKE VARE. Derfor er det IKKE DEM som boykotter danske produkter/danskere/eller Danmark, og det er DEM som har brug for vores hjælp.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-08 22:41

Suno - jeg kan overhovedet ikke se nogen kobling mellem det du skriver, og en indsamling til fordel for HIV/AIDS projekter...

citat fra: http://www.noedhjaelp.dk/sider_paa_hjemmesiden/i_danmark/nyheder/skarp_afvisning_af_falsk_sms
Citat
”Indsamlingen på søndag er ikke en indsamling til Sudan. De penge, som danskerne giver ved sogneindsamlingen på søndag går til vores arbejde ude i verden med fokus på at bekæmpe hiv/aids og med at hjælpe sårbare børn.

- det kan godt være, at du er af den opfattelse, at blot fordi de uoplyste følger de lærde's ophidselse, så er de selv ude om, at de er nogle "indoktrinerede ekstremister" ....

Ævl siger jeg bare! Hvor mange jøder blev slået ihjel i Tyskland fra ´39 til ´45 ? Hvor mange tav, fordi de var bange for selv at blive slagtet? Hvorfor flygtede folk fra det chilenske regime for år tilbage?
Hvor mange blev ofret under reformationen herhjemme i det 16' århundrede?
Hvornår fik kvinder stemmeret i Danmark? Hvornår kom de ud på arbejdsmarkedet?
Hvornår blev det i det hele taget herhjemme velset at kvinder fik en uddannelse?
Hvornår ophørte enevælden?

Det drejer sig om, at vi skal bakke op om, og fremme, ALT der overhovedet kan lede til ytrings- og religionsfrihed, demokrati, adskillelse ml. religion og politisk ledelse.... overholdelse af menneskerettighederne, og mange andre goder som både du og jeg tager for givet i vores del af verden.

Tænk lige over, at det rent faktisk ikke er ret længe siden at Europa's demokratier opstod.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-08 22:46

Nemlig.... folk der ikke engang kan få en bid brød og en slurk vand, og som iøvrigt er døende pga. AIDS har nok ikke midler til at "købe dansk" ....

De klaphatte vi ser på TV bevæbnet til tænderne og som brænder danske flag i gaderne, er militante og professionelle ballademagere, hvis eneste opgave er, at opildne folket til had.

Så står lederen meget stærkere og er mere troværdig i folkets bevidsthed....mens det hurtigt "glemmes" at samme diktatur måske står for uforklarlige bortførelser og dødsfald, eller fængslinger af religiøse og politiske kritikere....

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 28-02-08 22:55

Citat
(folket bliger ikke hørt)

Udtagelserne kommer fra Sudans ledere, og medierne hjælper ikke ved kun at fokusere på flag brændinger og omtryk og gentryk af "tegningerne"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 22:57

Citat
I Sudan kæmper oprørsgrupper, militser og regeringshæren, og det driver tusinder af mennesker på flugt, [B]samtidig med at nødhjælpsarbejdere bliver angrebet og dræbt[/B].

fra TV2 news

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 28-02-08 23:03

Skal vi lave en sms "STØT indsamlingen d. 2" hjælpe kampagne. Og gå imod den anti-kampagne der allerede er.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 23:08

Gør i bare det, flot I har lyst men bare spring min dør over - altså ikke højdespring -

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 28-02-08 23:12

Citat
I Sudan kæmper oprørsgrupper, militser og regeringshæren, og det driver tusinder af mennesker på flugt, [B]samtidig med at nødhjælpsarbejdere bliver angrebet og dræbt[/B].

Citat
Nordsted1 det vil være nogenlunde det samme som, vis en gik hen og slå din bror, ven, læge eller anden ihjel, giver det ikke dig retten til at slå 100 eller 1000 andre ihjel

fordi nødhjælpsarbejdere bliver dræbt, giver det ingen mening at lade være med at støtte, så andre dør af sult.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 23:15

Så bliv du nødhjælpsarbejder... ej det er mere for at fortælle, at jeg syntes vi prøver at hjælpe og har altid gjort det, men nu bliver selv dem der hjælper dem dræbt.

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 28-02-08 23:23

Citat
men nu bliver selv dem der hjælper dem dræbt.

Tror du ikke folk blev dræbt før i tiden? - så kan jeg fortælle dig at det gjore de også. Medierne er bare skyld af at det blusser sådan op. Det var ligesom d. 11 september (7,9,13) ingen turde flyve i at stykke tid efter, og det var mediernes skyld.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-02-08 01:01

Er al den sygdom og elendighed ikke blot naturens form for antikonception,når de ikke selv kan finde ud af det????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-02-08 01:19

Og hvor skal man så købe mad til de nødlidende når/hvis pengene kommer ind ?

Flere landbrugsarealer bliver nu brugt til dyrkning af ethanol så en masse mennesker kan komme ud at køre i deres potensforlængere.
En forbrydelse mod menneskeheden har topfolk indenfor FN kaldt den tendens.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-02-08 03:13

Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvad mørkemændene / muhammedanerne har gang i, så tag en kigger på dette kort. Og hvis du vil støtte dette, så spyt i kassen. Bemærk det lille kort nederst til højre.

USI = United States of Islam

http://weblog.theviewfromthecore.com/TheBlogFromTheCore20060309Lg.jpg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-02-08 03:30
Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-02-08 08:38

Det var mig der opfordrede til og boykotte indsamlingen på søndag.

Og det skal ens samtidighed da selvfølgelig, selv afgøre om man vil støtte eller ej.

Min holdning er bare at jeg vil ikke støtte et regime som udsulter folk – og tilsidesætte demokratiet som er tilfældet i Sudan.

Jeg vil heller ikke på nogen måde støtte muslimer, da mange af dem er skudt oven i hovedet.

Men at der findes mennesker som er så naive, og tro at en indsamling kan rede den enkelte Sudaner – vidner og total afstumpethed.

Så er der en ting der skræmmer mig utroligt. Det er og høre og se de Radikale idioter, som nu her på Kandu ruller sig ud.

Jeg ville fanme nødig bo i Danmark den dag, de Radikale og deres muslimske venner får det totale styre i dette land.
Så får vi undertrykkelse så det baske, og så bliver det Danmark der skal have nødhjælp.

Radikale holdninger og radikale, har altid dolket Danskeren i ryggen. I mine øjne er i landforræder, og jeg håber inderligt, at nogen en dag trækker Jelved og Co i retten. De radikale har smadret Danmark med deres latterlige ekstreme muslimer.
Og fortjener og rådne op i en fangekælder.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-02-08 08:43

Så er har denne tråd vist nået bunden.

Jeg melder mig af tråden.
Og "Gud bevare Danmark" ; med en befolkning, der har den holdning.
DET skræmmer mig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-02-08 08:58

Det er ikke den danske befolkning du skal være skræmt af Frieda, men derimod Islam. Hvis du ikke kan se det, er du lige så naivblind som for mange andre. Det er stanghamrende naivt, ikke at være skræmt af de omtalte mørkemænd med deres middelalderlige tankegang og adfærd. De har med al mulig rædselsvækkende tydelighed vist, hvad deres kardinalønske er.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-02-08 09:09

Der er ingen der skal være skræmt af islam.... kun af extremistisk udøvelse af islam ....

Katolikker og protestanter sloges også gevaldigt i Nordirland for få år tilbage .... 1 religion - to trosretninger - og militante grupper udøvede vold - ekstremistisk ?

Dermed er alle Irske katolikker jo ikke ekstremister...

Alle de hundredtusindvis af palæstinensere der underskriver på en protest over børneudsendelsen forleden med utilbørlige opfordringer.... er de også ekstremister?

Ekstremisme skal bekæmpes - med oplysning, oplysning og atter oplysning...og hjælp til nødlidende.

....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-02-08 09:22

...og Arnely - du har åbenbart stadig ikke forstået - at folkekirkens landsdækkende sogneindsamling på søndag IKKE har noget med Sudan og Sudanesisk politisk ledelse at gøre.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-02-08 10:16

Citat
hundredtusindvis af palæstinensere

Der er langt til en milliard.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-02-08 10:27

frieda jeg kunne ikke lade være med og kigge din profil nærmere efter.

Det kommer ikke bag på mig at du er skolelære.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-02-08 10:45

Nu er det jo heller ikke sådan, at Sudan ingen hjælp får overhovedet, de får trods alt U-landsbistand

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-02-08 17:11

....hvor mange milliarder palæstinensere er der lige klumme...... du der er så videne, burde også kunne se, at det ikke er formålstjenligt at skære alle over en kam.

Alle tyskere var heller ikke nazister i 40'erne...
Alle københavnere er ikke uromagere fordi nogle få blev sure over et hus der forsvandt på jagtvej...
Alle unge er ikke stofmisbrugere, blot fordi der er nogle tumber der sniffer kokain i nattelivet...
Alle danskere er ikke fremmed-intolerante, blot fordi Pia K har magten over både venstrefolket, de konservastve, ny alliance og socialdemokaterne.....og får det til at se sådan ud....

JEG er ikke fremmed-intolerant - men derimod meget intolerant overfor forbrydere, ballademagere, og andet skarn. Men der er personen bag forseelsen der skal jagtes. Ikke gruppen. I forlængelse heraf skal der naturligvis sættes ind med krav og oplysning overfor de grupper hvor vi statistisk kan se, at der er en overhyppighed af kriminelle forhold.

....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-03-08 17:24

http://www.noedhjaelp.dk/sider_paa_hjemmesiden/i_danmark/nyheder/en_rigtig_flot_indsamling
Citat
02.03.2008: Folkekirkens Nødhjælp fik søndag en af sine bedste indsamlinger nogensinde

Den landsdækkende indsamling gav over 15 millioner kroner, hvilket er en stigning på over en million kroner i forhold til sidste års indsamling.

...så heldigvis er der rigtig mange der kan skelne...

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 03-03-08 23:44

Tak for svaret Junkboxs.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-03-08 23:51

Citat
hvor mange milliarder palæstinensere er der lige klumme

Hø hø...milliarder af palæstinensere er der ikke tale om, men det ved vi jo begge, men der i mod omkring + 1,xxx mia muhammedanere.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-08 20:47

Det er ikke kriminelt at være muhamedaner.....
Det er heller ikke kriminelt, at være palæstinenser.

At der så kan aflæses en overhyppighed af lømler med anden etninsk oprindelse i dommervagterne rundt om i landet, set i forhold til befolkningsandelen, er selvsagt en stor opgave, som skal løses.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 23:20

Citat
Det er ikke kriminelt at være muhamedaner
Underligt nok ik??

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 05-03-08 08:16

Citat
...så heldigvis er der rigtig mange der kan skelne...

Nej det kan de ikke, men de er lovligt undskyldt for de ved ikke bedre

Gud bevare Danmark.