/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG
Fra : Dudder
Vist : 533 gange
300 point
Dato : 28-02-08 18:44

Jeg har før fået nogle glimrende svar fra denne side og nu har jeg et spørgsmål mere.
Jeg har AVG antivirus på min PC.
Jeg har 3 harddiske og den scanner dem alle til stor irritation. Jeg behøver kun en scanning på C drevet, på de 2 andre drev har jeg kun billeder.
Kan jeg ændre på indstillingen, så den kun scanner c drevet eller er jeg nødt til at scanne manuelt hver gang ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 18:50

Jamen HVORFOR dog overhovedet scanne.....

Det er noget du gør lige efter installation og derefter scannes løbende ved ændringer....

TOTALSCAN hvergang du starter maskinen er unødvendigt....

Dine filer står jo ikke og bliver syge af sig selv

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-08 18:50

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg-trin.html
Scan Selected Areas
Du sætter selv vinge (Flueben) ud for c, og fjerner vinge i de andre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-08 18:51

Scan Selected Areas og flue i hvad du vil scanne -

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 28-02-08 18:59

Du sætter selv vinge (Flueben) ud for c, og fjerner vinge i de andre.
VH Palle Hansen

Ja, men det skal jeg så gøre hver gang ik ?

Jeg kan ikke indstille det, så den gør det automatisk, jeg har prøvet !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 19:08

Korrekt...

I freeversionen kan du ikke pr. automatik scanne dele af dine drev - ALT eller INTET....

Du skal hver gang ind og scanne selected areas manuelt.....

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 28-02-08 19:20

Tænkte det nok, kan man gøre det i Avast - er det et bedre program ??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 28-02-08 19:23

Citat
er det et bedre program

Ikke efter min mening (stjæler for meget kraft)

Men HVORFOR overhovedet scanne - det kan du gøre en gang om måneden - og så lad den scanne det hele....

Godkendelse af svar
Fra : Dudder

Dato : 28-02-08 19:29

Tak for svaret refi.

Du har ret, jeg indstiller den til det istedet for. Programmet fanger det jo hvis der dukker noget snavs op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 19:44

Nemlig

Selv tak....