/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Højtaler
Fra : Dieter
Vist : 877 gange
100 point
Dato : 27-02-08 17:19

Vi skal til at udskift vores eller rigtig gode B&W DM 330 højtalere til nogen mindre i målene.

Hvad skal vi se efter af specifikationer for at få noget godt isenkram?
Vi lytter mest til klasssisk musik

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 17:37

I skal godt nok frem med pungen for at få noget bedre Jeg var engang inde i en forretning der handler med pa anlæg og hi fi udstyr med en bas til mine b&W Højtalere da de skrattede en smule
Den lå uden kabinet på disken og der kom bare den fedeste fyldige bas ud af den ekspediendten prøvede at hamle op med den og de basser han hentede frem blev større og større og det samme med beløbet til sidst gav han op og gav mig det råd, at jeg bare skulle vende dem en halv omgang altså 90 grader da den lille skratten nok skyldtes at spolen berørte cylindren den bevæger sig i og det var lige det der skulle til Det er 10 år siden nu og højtalerne er vel 30 år og de virker upåklageligt endnu dog har jeg skaffet nye diskanter til dem
Jeg ville se om det var muliget at bygge nogle mindre med de samme enheder i

Mvh SunoFisken

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-08 18:50

snak med dem nede i hi-fi klubben...
her kan du se udvalg af deres højtalere

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-02-08 08:30

Bygge mindre kasser til samme enheder Sune?!?!?!? Det var da nok det ubetinget ringeste råd du længe er kommet med. Følgen bliver antagelig tendenser til flæskebas og manglende dybbas formåen. Og med mindre man er snedker, kommer det til at se hjemmelavet ud (og lyde hjemmelavet). Læs og forstå lidt af teorierne fra Thiele og Small inden du råder folk i den retning SunoVits.

Til klassisk vil jeg anbefale Dali's lidt finere serier med bånddiskant. De giver en luft og stereopespektiv der er meget fint. Du kan på de lidt mere kostbare modeller klart placerere og tælle musikerne i orkestret. Nærmest ubetalelig og tæt på perfekt er DALI Grand.

Højttalerne på stå på stands - frit fra væggen. Med mindre du vælger gulvhøjttalere.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 08:56

Klap i lille nummer og tal for dig selv og egne ideer Du ligner sku da Klummer mere og mere Måske du kan låne hans hat

Og nu havde jeg ikke lige tænkt at de skulle banke lidt spånplader sammen Hr Ved alting bedre end ander Tsk Tsk pas dig selv og dit så skal jeg nok lade dig være end ikke rører dig med en ildtang for tænk nu hvis din arrogante måde at være på smittede

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 28-02-08 09:07

Hør nu lige her.
Jeg spurgte om nogle fakta angående værdier så som

Frekvensgang Hz
   Impedans:
   Følsomhed:

jeg skal være opmærksom på.
Så venligst spar mig for al jeres usaglige kommentarer og angreb på hinanden.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 28-02-08 10:07

det er da irriterende nok at folk skændes i trådene..
,,, men åbentbart ind i mellem nødvendigt !!

men hvad med at kommentere indholdet af de indslag du allerede
har fået !!

det giver jo ingen mening at tale om...
Frekvensgang Hz
Impedans:
Følsomhed:

,,,hvis læseren af dit spm. dybest talt er forbavet over
at et "lyttende øre" overhovedet kan tænke ind at
højtalere er fysisk for store og måske for grimme i stuen

fx. en lille hund siger: "bjef, bjef"
en stor hund siger: "wuuuf, wuff"
,,, og sådanne er det jo stort set også med højtalere

hvis du er glad for lyden af dine højtalere så pris dig som et lykkeligt menneske

...så er der også det med hvilket hus/rum dine højtalere skal stå i

hvis du har stenhus, så passer danske lyd beskrivelser også til din beboelse
men hvis du har træhus, så kan du glemme alt om danske anbefalinger
så skal du kigge efter amerikanske anbefalinger
med "blevret" amerikansk højtaler lyd

i øvrigt...
... i hifi klubben har man ofte mulighed for at låne hjem og lytte

,,, og til sidst,,,
husk lige at kandu spørgsmål besvares at private personer
der gidder at forære deres tid til dig...

hvad med hvis du selv begynder at besvare lidt spm. og
selv deltage lidt i forum med noget du byder til
i stedet for kun at hente fra kandu
,,, stop dit surmuleri og kræve-mentalitet !!

Du har været bruger siden: 09-11-2002

Spørgsmål besvaret af Dieter

Besvarede spørgsmål side : 0 af 0

--------------------------------------------------------------------------------
Ingen spørgsmål besvaret af Dieter
--------------------------------------------------------------------------------
[0-0] af 0 side : 0 af 0

Spørgsmål Dieter har skrevet kommentar til

Alle grupper side : 1 af 1

--------------------------------------------------------------------------------
# Dato Pnt Spørgsmål Gruppe

1 13-04-06 300 oversættelse til tysk (5) Andet udlandet

--------------------------------------------------------------------------------
[1-1] af 1 side : 1 af 1

-------slut fra mig--------

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 28-02-08 10:27

Tak for svaret MissBe.
Jeg har været på deres hjemmeside og vil går i forretningen næste gang jeg er i Aalborg

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-02-08 10:55

Citat
Klap i lille nummer og tal for dig selv og egne ideer Du ligner sku da Klummer mere og mere Måske du kan låne hans hat

Og nu havde jeg ikke lige tænkt at de skulle banke lidt spånplader sammen Hr Ved alting bedre end ander Tsk Tsk pas dig selv og dit så skal jeg nok lade dig være end ikke rører dig med en ildtang for tænk nu hvis din arrogante måde at være på smittede

Problemet er at det duer ikke SunoVits. Det er rent ud sagt et møj-dårligt råd du giver. Igen, læs og forstå Thiele/Small. Skal skam gerne hjælpe og rådgive dig, hvis du iøvrigt vil være så elskværdig at moderere dig lidt.

MissBe har da klart ret. Gode produkter i alskens afskygninger fåes i Klubben. Og ligeledes holder jeg klart med MissBe i at diskussioner om frekvensgang osv kan være lidt ligegyldigt. Det som det drejer sig om er vellyd. Og en given højttaler behøver ikke have frekvensgang ret som en snor for at lyde godt. Til klassisk er især mellemtone og diskant vigtige faktorer, hvor enhedernes evne til at producere "luft" med en vis hurtighed er afgørende. Spiller man klassiske orkesterværker, skal dog skeles til bassen evne til at klare den nødvendige dynamik. Dette opfyldes til fulde af Dali high-end højttalere. Og skal man vælge den slags, er det bare med at møde op i butikken, medbringende sine reference CD'er. Og så gå i gang med at lytte.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 11:18

Ja men skal da gerne give en undskyldning til trådholder og miss b men dig 3773 du har sku travlt med at uftale dig om mine svar i flere tråde og det hænger jo sammen med at jeg har været efter klumme som altid ( eller for det meste ) bare ødelægger tråde med sin på samme måde at begynde at diskuterer med folk om deres svar og i hans tilfælde uden at komme med noget selv så skal jeg respekterer dig (og det har jeg da gjort til tider )skal du bare blande dig uden om mine svar og komme med dine selv og er det en aftale vi kan lave er dette unødvendigt og så kan du da godt få en lille undskyldning for mit sprog

Hav en god dag til alle her

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-02-08 16:24

Dit lal skal ikke stå ubesvaret SunoVits.

Sidste gang du huserede her på sitet fik du masser af drøje hug for elendige svar og latterlige tips. Og du kan forsøge fra nu og til helvede går ud, med at overbevise nogen om, at du får hug fordi klumme har set sig sur på dig. Nul mand. Jeg skældte dig ud sidst, jeg skælder dig ud nu. Som jeg tidligere har nævnt har du af og til ganske fornuftige indlæg, og dem tæver jeg dig heller ikke for, vel?????? Men når du laver sådan nogle platte forslag som det her ovenfor, så er det fandeme for dumt Sune. Hvis du ved for lidt om et emnet, så hold dig dog fra det. Det er da skægt at høre om du engang har drejet en bas og det hjalp. Og jeg husker sagtens historien, for du har vist kommet med den tre eller fire gange. Men hold dig til det du ved noget om.