/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Firewall
Fra : Smukke_Ole
Vist : 522 gange
200 point
Dato : 27-02-08 08:35

Hver morgen når jeg starter min computer m. XP PRO SP2 fuldt opdateret er min firewall slået fra.
Jeg slår den til, men næste morgen er den igen slået fra.
Er der nogen, der har en go' forklaring ?
Det skal lige tilføjes, at jeg hver uge, sidst i går, kører AdAware, Spybot, CCleaner, SuperAnti Spyware og Advanced WindowsCare.
Derfor tror jeg ikke, der er "snavs" på maskinen.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 08:38

Så er det vel et af de programmer der slår det fra
SunoFisk

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 27-02-08 08:51

Det er ikke så godt at have flere forskellige antivirus- spyware- programmer. <<<<<<<Det kan meget vel være årsagen til nedluk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-08 08:51

kører du en anden firewall også ??? for i så fald er det kun af det gode da to firewalls kan konflikte - det er ret almindeligt at en personlig firewall slår windows firewall fra

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-08 09:02

Nej, jeg kører ikke med en anden firewall

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 09:11

Hvis du slår firewall til igen og kører dine programmer (hvad skal du forøvrigt med alle dem ??) et af gangen kan du jo finde frem til hvilket et der er problemet Tror det er Ad aware eller det sidste Advanced WindowsCare men det er da ikke nødvendigt at scanne så tit og så intens

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-08 09:15

prøv at slå firewallen til og genstarte din pc og se om den bliver der (skulle den gerne) - hvis ikke har du noget der skal rettes - måske oven i købet noget skidt der netop nedlægger din firewall.

holder den ikke og bliver der efter genstart så:

opret dig som bruger her

http://www.spywarefri.dk/forum/

følg denne vejledning

http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

indsæt loggen i dette forum under nyt emne

http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15

Kommentar
Fra : zith

Dato : 27-02-08 11:49

jeg tror at hvis du kun bruger ad aware og spybot er du godt sikret og de 2 programmer ved jeg at de ikke gør det det, eller det har jeg ikke været udsat for før og har da brugt dem temmelig mange gange efterhånden på forskellige pc'er.

Prøv at scanne med denne: housecall.trendmicro.com Det er en gratis online scanner. men den kan godt tage lidt tid.

Har du ikke noget antivirus på?? så vidt jeg lige kan se er det kun til spyware o.lign. men kender ikke lige de sidste 2 programmer så godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-08 11:54

vrøvl zith - de cyberkriminelle er langt forud for dem der forsøger at beskytte imod dem !!!

smukke_ole tag dig et kig på http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php ( igen så vidt jeg husker )

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-08 12:40

->Sunowich

Som jeg skrev i mit spørgsmål, er Firewall slået fra hver morgen (eller ved genstart)
De nævnte programmer køres max. 1 gang ugentlig

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-08 12:42

-> zith

Jo, jeg har også AVG Antivirus kørende

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-08 12:43

malware vil næsten altid forsøge at deaktivere sikkerhedsprogrammer - firewall - antivirus osv - så smut en tur ind til spywarefri som jeg linkede til før

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-08 12:45

-> bja2

Det har de ellers ikke gjort tidligere

Smukke_Ole

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-08 13:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg kom i tanker om, at det kunne skyldes ZoneAlarm, som jeg ellers havde frakobler i Start
under MSCONFIG, men der var åbenbart een eller anden ting, der de-aktiverede Firewall.

Så nu har jeg afinstalleret ZoneAlarm og har ikke længere problemet.

Tak for de go'e råd.

Smukke_Ole