/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
brusevæg
Fra : peter1215
Vist : 2371 gange
100 point
Dato : 26-02-08 21:55

--------------------------------------------------------------------------------

Kan dette her lade sig gøre
Lave en brusevæg af vandfast krydsfinerplade 70*165*15
beklædt med glasvæv malet 2 gang i glans 50
montert på beslag 10mm over gulvet
monterst helt ind til vægen, fues med silekone ??
hilsen Peter

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-02-08 21:59

Det kan det godt, men hvor længe det holder kommer an på hvor ofte og hvor grundigt du maler det og at du ikke bruger skod maling. Det sårbare er fastgørelsespunkterne skruer du skruer i er det ikke godt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-02-08 22:30

Den billigste løsning, er oftest den dårligste. Alt kan lade sig gøre, men ikke alt er det bedste.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 26-02-08 22:31

Og hvor længe det holder kommer an på, hvor ofte du bruger brusebadet
Og hvis du ikke bruger Hempels skibsfarver el. lign. skal du male det en gang om året.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-02-08 22:45

jeg har arbejdet på et hotel hvor der var væv sat på krydsfinervægge i de tre sider af bruserummet.
Det blev malet hvert forår og var godt jordslået forneden om efteråret, men det skyldtes først og fremmest at der ingen udluftning var, det stod altid fugtigt.
Brug f.eks. Sadolin træ og metal glans 40.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-02-08 22:46

P.S. Husk at siliconen skal være sanitets eller akvarie silicone

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-08 22:48

Det ville da være fusk lav den dog i gasbeton plader som kan fastgøres i væg med skruer uden hoved samt klæber puds Mal eller sæt fliser på så har du en meget bedre varig løsning.

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 26-02-08 22:59

Hej igen
gasbeton plader fylder for meget
pladen kommer ikke til at stå i vand 10 mm over gulvet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-08 23:16
Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 27-02-08 00:38

Ja, gasbeton er godt nok tykt til brusevæg.

Men du kan lave den af et lægteskelet, som er beklædt med vådrumsgipsplader på alle sider.
Så får du lidt tykkelse, men også lidt form og stabilitet, i stedet for bare en plade.
Selv om du funderer den til gulvet med en lægte, vil vådrumsgipspladen sikre mod fugt.
Desuden undgår du bærende beslag, som også bare korroderer med tiden

På vådrumsgipsbeklædningen lægges en primer samt fugtspærrende lag med armering - spørg efter det på byggemarkedet - og herpå efterfølgende glasvæv osv. (hvorfor ikke fliser?).

Sørg for baderumsfuge i overgangen mellem gulv og væg

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-02-08 03:07

Køb en enkelt Litexplade. Vejer næsten intet, kan sættes op næsten med brugt tyggegummi eller 6 dråber PU-lim, og den er født svampe-og mugsikker. Resten afhænger bare af, hvad du maler den med.
Check www.litex.dk
mvh
pbp