/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Rom - fascismen
Fra : Anjaaa
Vist : 347 gange
30 point
Dato : 26-02-08 15:29

Jeg har et spørgsmål som jeg håber at få svar på.

hvorfor frygtede kirken, at fascismens ambitioner om total kontrol med italienernes tanker og hverdag kunne føre til indskrænkning af dens egen magt samt indflydelse?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 26-02-08 15:49

Citat
hvorfor frygtede kirken, at fascismens ambitioner om total kontrol med italienernes tanker og hverdag kunne føre til indskrænkning af dens egen magt samt indflydelse?

Det ligger vel i det du skriver.

Den instans der hjernevasker folk mest, får magten og indflydelsen.

Udøver en instans tankekontrol, er det vel den der bestemmer hvor meget folk skal tro på den anden instans.