/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Mifia mennesker... Please?
Fra : Alfido
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 25-02-08 19:53

Har valgt at sammeligne Mafiaen og Danske Rockere...

-Men ved ikke rigtigt hvad jeg vil analyser, der står netop følgende: Analyse: Ved hjælp af samfundsfaglige teorier og begreber ønskes en komparatuv analyse af danske og italienske forhold indenfor et valgfrit emne under områder organiseret kriminalitet.

Er det måske muligt at jeg analyser de kriminelle aktivitere eller normer og værdier i de forskellige grupper? men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal formulere det...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-02-08 20:05

Her er en smule hjælp: en opgave om rockere, måske kan du bruge nogle af informationerne i din opgave http://www.stud.hum.ku.dk/opgavebank/Rockerne.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 20:48
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 20:50
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 21:00
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-02-08 21:07

Google google

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 21:12

Jae sådan siger babyer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-02-08 21:16

Hvis du sammenligner strukturerne i rockermiljøet og mafien er de rimelig ens. Man kører med en pyramide-struktur hvor need to know princippet anvendes flittigt. Dvs indianerne ved hvem høvdingen er, men de får ikke ordren direkte fra denne. Det foregår via mellemmænd. Desforuden bruger man flittigt afstraffelse af dem der sladrer, på en ret kontant facon. Dette medvirker til at begge organisationer opretholder et "hold kæft, eller kom galt afsted" omkring sig. Derfor er det temmelig vanskelligt at få disse organisationers topfigurerer straffet. Ingen tør sladre, det kan man dø af.

Men lidt skægt er det, når Bandidos krigsministers (eller er han tidligere) mor er vistnok dommersekretær (eller noget andet lov-noget) og faderen er tidligere topstrisser. Såehhh undrer det een om ekstrabladets sladderjournalister sover. Der var en fed historie.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-02-08 21:17

Jaehhh og Suno'er gætter, googler og vrøvler. Alle svar sluttes med "tror jeg nok"....

LOOOOL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 21:28

Jeg har ikke tænkt mig at lave vedkomnes lektier og så luk bare arret og koncentrer dig om dig selv

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 21:29

Og du er sikker på du ikke er i familie med en der osse Loooller

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-02-08 21:32

Næhhh og heller ikke i familie med "gætterne" og "tror jeg nok'erne"....

Ellers går det godt Sune? Gættet på noget for nyligt? Lavet nogle nye hadekampagner?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 21:40

Nej men du egner dig jo lige til at gører nøjagtig som den anden loller men nu skal du vel ikke spamme en andens spørgsmål og har du din viden fra de link jeg lagde ind selvhøjtidelige ved alt uden at søge på det ( det viser vi bare ikke lige ) Som da fortalte om min aftale med genbrugsstationen kom den misundelige politimand med sin løftede pegefinger latterlig talfidus

Og undskyld apørgsmålstiller men kan ikke døje den slags belærende nødder som blander sig i andres svar som 3773 har for vane

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 21:42

Og slut herfra

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-02-08 21:45
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-02-08 21:46

...og Sune kan ikke engang huske at det var en anden, der gjorde ham opmærksom på det måtte man nok ikke. Jeg sagde kun det var forbudt hos os.

Og min viden om rockere har jeg skam fra nærmeste hold. Der behøvede jeg ikke dine googlerier lille SunoVits.

Som jeg sagde i din egen tråd. Fæet er dig.

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 25-02-08 21:53

takker mange gange for jeres svar.. Jeg bliver den første student i min familie, så har desværre aldrig haft nogen der kunne hjælpe mig rent fagligt, og derfor må undskylde hvis jeg har spurgt om hjælp til skolerelateret spørgsmål.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 21:55

Det er helt i orden alfido håber der er noget du kan bruge god fornøjelse

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-02-08 21:57

her på Kandu må man heldigvis spørge om alt
kig lige på det her
Citat
tror der er meget du kan bruge

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-02-08 21:59

Bare sig til Alfido. Har boet i en "rockerby". Og kender en del til rockerne.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-02-08 22:33

Danske rockere og mafiaen kan måske på nogle planer sammenlignes i dag, men for bare 20 - 30 år siden, der havde mafiaen så mange folk, i regeringen, på offentlige kontorer og dommere m.m på deres løningsliste, at man tror det var løgn.
Det har rockerne aldrig haft held med i den store stil, ihvertfald ikke i Europa.

Så skal man skrive om mafia og rockere, så er man nødt til også at gå lidt tilbage i tiden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-02-08 22:48

Det har du antagelig ganske ret i WinXPeter. Rockerne og indvandrerbanderne anvender nogenlunde samme systematik. De har lånt OMERTA hos mafiaen. Ligeledes den flotte livsstil for lederne og organisationsmetodikken. Men rockerne har så vidt vides ikke infiltreret retssystemet på samme måde som mafien havde (har) for vane.

Og føromtalte krigministers forældre tror jeg ikke der kan sættes en finger på. Har mødt alle tre!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-02-08 02:01

Begge er subkulturer, der sætter egne normer over det øvrige samfunds normer. Har på en lidt større udd. skrevet opgave om et nært relateret emne, er du interesseret, kan du skrive til mig på hotmail.

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 26-02-08 13:29

Til hjkofoed:
har du skrevet om mafiaen sammenlignet med rockerne? For ja, jeg er interesseret...

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-08 16:07

ikke direkte, men kan give dig lidt teoretisk indput, specielt m.h.t. konflikten mellem samfundskultur/normalitet og subkulturer og deres indre normer.
hjkofoed@hotmail.com

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 26-02-08 16:40

jeg takker, hjkofoed.

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 26-02-08 22:16

Til hjkofoed,

har sendt dig en mail omkring dette.

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 28-02-08 13:01

Til 3773
Hvad kunne man diskuterer hvis man nu ville anlysere strukturerne i rockermiljøet og mafiaen?