/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Digitalvideo til DVD ??
Fra : import1995
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 25-02-08 11:35

Panasonic SDR-S10 har vores mor købt, men vi har problemer med at afspille de filer hun optager, hvordan får man dem over på dvd så de kan afspilles alle steder ??, på filerne står der mpeg, og min mediaplayer vil ikke engang afspille dem, hvad kan vi gøre !!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 25-02-08 11:40

Det lyder umiddelbart som om de skal konverteret til MPEG format først.

Du kan nogle brænderprogrammer gøre. Andre gange skal man købe softwaren. Jeg har selv tidligere bøvlet en del med det også. Jeg fik det over på PC´en men når det blevet komprimeret til MPEG for at kunne ligge på en DVD, blev kvaliteten i tilfresstillende.

I dette tilfælde ville jeg købe en DVD-optager.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 25-02-08 11:41

Undskyld tastefejlen. Jeg mener, at resultatet IKKE var tilfredsstillende.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-08 13:55

Hvis du orker at læse dette lange spørgsmål igennem: http://www.kandu.dk/Spg114517.aspx så er det en løsning i måske også kan bruge, vi brugte Super til at convetere og Nero 7 til at brænde dvd, der er link til at hente det gratis og uundværlige converterings program Super og en guide til at bruge den, prøv om det kan hjælpe dig også, Super kan selvfølgelig også omdanne mpeg filer

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 25-02-08 14:13

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-08 14:42

Selv tak, håber det lykkes for dig, ellers vend tilbage