/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ødelagt cementblok vaskemaski
Fra : danh
Vist : 1432 gange
100 point
Dato : 25-02-08 00:49

hej
har fådet en vaskemaskine billigt men opdaget ad cementblokken er gået fra hinanden hvilket gør at vaskemaskinen hopper og larmer af h til...mit spørgsmål er kan jeg lave blokken igen (den er gået fra hinanden 3 steder) eller hvad skal jeg gøre ? findes der noget cement jeg kan bruge som kan holde til de mange rystelser?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-08 01:02

Du har to muligheder: Lav en form efter den gamle i træfiberplade (masonit) og støb en ny, eller du kan samle delene med betonklæb, husk at væde stykkerne med vand først.
Der fås også en all-round monteringslim som fås i patron, der skal limningen foregå tørt.

Kommentar
Fra : danh

Dato : 25-02-08 01:10

Citat
, eller du kan samle delene med betonklæb, husk at væde stykkerne med vand først.

Okey der skal vel blandes cement i betonklæben?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-08 01:21

Nej der skal ikke cement i betonklæb, der skal vand i, og dine stykker skal også vædes med vand så de ikke suger væden ud af din betonklæbblanding før den når at hæfte og stivne.
Fås i dit lokale byggemarked.
Du kan også støbe glasfiber rundt om eller gaffa tape :)

Kommentar
Fra : danh

Dato : 25-02-08 01:35

Citat
Du kan også støbe glasfiber rundt om eller gaffa tape :)
gaffa får det ihverftfald ikke, så vil den jo stadig ryste og larme nå klodserne slår imod hinanden ved centifugering..jeg vil prøve at købe noget betonklæb og se om det vil hjælpe (hvilket jeg håber)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 25-02-08 05:19

nu er det sådan at selvom navnet lyder som om det er til at lime beton , så er BETONKLÆB ikke beregnet til dette og kan aldrig holde til at lime det sammen
gå i byggemarkedet og få en klæbemasse der er beregnet til beton, de har noget 2-komponent klæbemasse , det kan holde , og er nok også det eneste det kan
så limer du bare de gamle stykker sammen og montere den igen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 08:08

Grunden til at den er knækket er højst sandsynligt fordi der er
1. slør i tromlem pga lejer
2.at jernkrydset hvorpå den store remskive sidder evt.er revnet / knækket
3.at støddæmperne er slidt op
4 at tromlen sidder løst pga.slid i bøsninger

ellers knækker betonklodsen ikke bare sådan lige

Mvh SuneFisk

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-08 10:13

eller også har nogen tabt maskinen! Plastic Padding (den hårde) er også en mulighed - anvendes tørt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-08 10:24

Sunowich er inde på noget vigtigt.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 25-02-08 12:27

Citat
Sunowich er inde på noget vigtigt.
Ja det er rigtigt

Og maskinen skal stå fast på alle fire ben, ellers hoppper den også.

Gå ud på genbrugspladsen og find en maskine magen til den du har og tag cementklodsen der fra, de går normalt ALDRIG i stykker.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-02-08 12:50

Då en anden blok dra en kasseret maskine

Kommentar
Fra : danh

Dato : 25-02-08 13:09

ahh maskinen er 1år gammel så den er ikke sledt tror mere den er tabt...men jeg prøver med noget padding og må så se om det holder...det eneste de kunne anbefale mig fra byggemarked var nogle flisecement ...

Kommentar
Fra : danh

Dato : 25-02-08 13:11

*sledt= slidt

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-02-08 13:44

Find hellere en brugt blok - så behøver du kun at skille maskinen ad den ene gang

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-02-08 13:46

>valde: Svært at finde dele til en ét år gammel maskine på genbrugspladsen!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 15:05

Du kan evt så få en anden klods fra en anden maskine der passer eller skal tilpasses jeg tror ikke at den sådan lige kan ordnes med plasticpadding så helre med aralditlim som er 2 komponent

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-02-08 15:26

Citat
Indsæt din tekst her
valde: Svært at finde dele til en ét år gammel maskine på genbrugspladsen!

Ja jeg giver dig ret i at der ikke er mange maskiner på et år der er slidt op. - men netop cement blokken ændrer man ikke hvert år

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 25-02-08 15:26

Citat
ahh maskinen er 1år gammel så den er ikke sledt tror mere den er tabt...

Hvis maskinen har været tabt, så tjek lige at støddæmper og ophæng sidder rigtig/er intakte, for er det ikke i orden så hopper og danser maskinen a H..... til.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-02-08 15:55

hvis du afmonterer blokken kan du bore et hul hele vejen igennem og sætte en lang bolt i samtidig med at du bruger en egnet klæbemasse. det er helt sikkert ikke nok med klæbemassen alene. den kan ikke holde til vibrationerne og vil slippe i løbet af kort tid.

Godkendelse af svar
Fra : danh

Dato : 25-02-08 21:39

Tak for svaret pbp_et. har prøvet det og det holder fint så håber det holder i længden