/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Driver !!!
Fra : Tr4nE
Vist : 668 gange
72 point
Dato : 24-02-08 20:01

Hej
Jeg ville hører om der var en herinde som ved hvor jeg kan downloade en driver til mit lydkort det er et Realtek AC´97 VIA (R) Audio Controller det skal værer en som passer til xp home edition 32 bit, jeg har prøvet at hente den de har på deres egen hjemmeside men den skriver denne meddelse når jeg prøver at installer driveren :

Softwaren , du installer til følgende hardware:

Realtek AC`97 VAI (R) Audio Controller

Har ikke bestået testen til kontrol af kompatibiliteten med Windows xp,
der kræves, for at produktet kan bære Windows-logoet.

Hvis du forsætter installationen af software, kan systemet blive eller ustabilt
og vil muligvis ikke fungere korrekt lige efter installationen eller senere. Microsoft anbefaler kraftigt, at du afbryder installationen nu og kontakter hardwareleverardøren for at få softwaren, der har bestået testen, der kræves, for at produktet kan bære windows-logoet.

Jeg har selvfølgelig afsluttet installationen da jeg mener der er ingen grund til at forsætte.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-08 20:10

Jeg har samme realtek lyd på mit motherboard og jeg bruger den CD med drivere som fulgte med computeren. Den samme besked får jeg, men siger bare fortsæt.

Hvis din comp ikke selv laver et gendannelsespunkt så må du lige lave et inden du installerer.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 24-02-08 20:20

okay, jeg har ikke en skive med driverne, og det hjælper ikke at lave et gendannelsepunkt.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-02-08 20:28

ja jeg har den -
jan_faber@webspeed.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-08 20:32

Citat
okay, jeg har ikke en skive med driverne, og det hjælper ikke at lave et gendannelsepunkt.
Det skal heller ikke "hjælpe", men være en sikkerhed hvis din installation ikke forløber godt.

Et gendannelsespunkt bruges til at sætte computeren tilbage til før den lavede ballade.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 24-02-08 20:43

Citat
ja jeg har den -
jan_faber@webspeed.dk

Okay kan du så ikke lige ligge et link her ud

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-02-08 20:46

skriv til mig -

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 24-02-08 20:46

Citat
Det skal heller ikke "hjælpe", men være en sikkerhed hvis din installation ikke forløber godt.

Et gendannelsespunkt bruges til at sætte computeren tilbage til før den lavede ballade.

nåå ja har været en lang dag. :-/
jamen jeg har lige haft formateret min pc, og så er der såvidt jeg ved da ikk mulighed for at lavet et gendannelsepunkt..

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-02-08 20:51
Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-02-08 20:52

PS HSUK AT PAKKE ALT UD MED WINBDOWS EGET PAKKE PROGRAM HVORPÅ DU INDSTALLERE - GO AFTEN HILSEN XOU

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-08 20:52

Citat
Jeg har selvfølgelig afsluttet installationen
du skal ikke afslutte men forsætte, hvis vi skal tage alle disse advarsler alvorlig, så er det næsten umulig at installere noget som helst, den driver som du får tilsendt fra xou vil sandsynligvis komme med samme advarsel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-08 21:24

Ja det siger jeg også bare fortsæt det står der jo altid om alt hvor Microsoft ikke har en finger med i spillet

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 25-02-08 12:55

Citat
du skal ikke afslutte men forsætte, hvis vi skal tage alle disse advarsler alvorlig, så er det næsten umulig at installere noget som helst, den driver som du får tilsendt fra xou vil sandsynligvis komme med samme advarsel

Okay det er prøvet af nu, men hvis ma går ind under enhedshåndteringen så er der et ! ud for lydkortet men der står hele hardwarens navn nu, så der må stadigvæk være noget galt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-08 13:13

Citat
så der må stadigvæk være noget galt.
hvis der ikke er gule advarsler, og din lyd virker, hvorfor skal der så være noget galt du kan også fra Enhedshåndtering højre klikke på linjen og klikke på Opdater driver, og så pege på den du har hentet

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 25-02-08 13:28

Citat
hvis der ikke er gule advarsler, og din lyd virker, hvorfor skal der så være noget galt du kan også fra Enhedshåndtering højre klikke på linjen og klikke på Opdater driver, og så pege på den du har hentet

Jamen det er jo lige netop det der er, jeg har prøvet at opdater driveren men den skriver bare det samme når jeg prøver at opdater den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-08 13:36

Jamen så fjern den fra Enhedshåndtering, Windows finder selv en der dur når du genstarter, husk at lade Windows søge på nettet, det løste mit lydproblem, først havde jeg jeg ingen lyd, efter at have hentet og installeret Realtek lyddriver havde jeg Anders And lyd (meget hurtig snak) men så fjernede jeg driveren helt og Windows fandt en god driver ved at søge på nettet

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 27-02-08 19:48

nu skriver den at "enhenden ikke kan startet (kode 10)"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-08 01:02

Lod du Windows finde en driver efter genstart ? Eller brugte du den driver du er blevet henvist til her ? Noget kan tyde på at den ikke virker sammen med dit lydkort

Annuller spørgsmålet
Fra : Tr4nE

Dato : 28-02-08 11:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål