/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Underlig fil
Fra : Fijala
Vist : 701 gange
300 point
Dato : 24-02-08 19:34

XP Pro SP2 m alle opdateringer

Jeg har en fil der hedder

Bindvi~1.EXE-0052D4AA.pf

Den er placeret i min C:\Windows\Prefetch mappe. Deri ligger der jo alt muligt andet der gør windows hurtigere til at søge på arddisken. (Eller er der noget jeg har misforstået )

Problemet ligger i at når jeg vil lukke eller genstarte hænger dette "program lige i 5 sek, hvorefter det godt nok lukker ned.

Hvis jeg sletter filen kommer den bare igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 19:39

SLET det HELE der ligger i den mappe

Såre simpelt.... Og der sker ikke noget andet end maskinen bliver hurtigere.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-08 19:44

Jeg var inde og læse om den mappe på nettet og kunne ligesom læse at den var nyttig. Og så vil du bare have mig til at slette den. Kan dog aldrig huske jeg har set en sådan mappe før, måske jeg aldrig har lagt mærke til den.

Hvis jeg sletter filen kommer den igen. Mon også mappen gør det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-08 19:45

prøv at søge på bindview.exe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-08 19:48
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-08 19:50
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-08 19:51
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-08 19:54

fint nok og tak for det, men min fil hedder jo Bindvi~1.EXE-0052D4AA.pf og det bekymrer mig

Hvad med at slette mappen helt, er i alle enige med refi i det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-08 19:56

Ups får gæster. Vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-08 19:57

Nej, man fjerner jo heller ikke en blindtarm ,med mindre det er absolut nødvendigt. Mon ikke det er en ældre driver eller andet der er skyld i det Du sku måske prøve at kører en opdatering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 20:09

JO

Man sletter ALLE filer i mappen i ny og næ..... (du skal ikke slette mappen)

Ethvert ordentligt renselsesprogram gør det automatisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-08 20:45

Stl_s anbefalede engang ATF cleaner, den rydder op i alle mapper, som engang imellem bør ryddes op i: http://www.atribune.org/content/view/25/2/ også Windows Prefech mappen, de filer som er nødvendige dannes igen af sig selv, så sæt rolig markering i alle felter når du trænger til en hoved rengøring, du bør ikke slette selve mappen, det er en Windows system mappe

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-02-08 18:39

http://www.atribune.org/content/view/25/2/
det sletter alle koder også til kandu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 18:56

Der er da INGEN koder i "prefech"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-02-08 19:33

Ok så spørger jeg på en anden måde.

Hvad er Prefect mappen godt for og vad er det for en fil Bindvi~1.EXE-0052D4AA.pf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 19:49

Sagt lidt populært er den "hjælpeorgan" for din harddisk....

Den gør at de ting du bruger ofte starter "lidt" hurtigere.....

Den er IKKE et MUST - så filerne kan slettes....

Filerne bør under alle omstændigheder slettes af og til da en "overfyldt" mappe gør maskinen langsommere (det stik modsatte af hensigten)...

Den er nok den største synder til at MediaPlayer af og til skaber sig....

Nu om stunder er maskinerne i forvejen så hurtige så det er svært at se fordelen med den.....

Hvad lige den fil du henviser til er for en fætter - ja det kan højst blive et gæt - men SLET den roligt hvis den irriterer dig

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-02-08 20:00

så pasword til kandu mm hvis ellers hr refi forstår det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:03

NEJ

Der er INGEN passwords.....

De ligger i cookies

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-02-08 20:04

det tager den også med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:10

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-02-08 20:11

nå nå hvis du markere alle tager den også cookies med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:15

Hold nu op...

Der er sgu da ingen cookies i prefect mappen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:16

hov

prefetch

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:31

Citat
Changing Prefetch settings
To change settings for your Prefetch folder, you may need to take a trip into the system's Registry. You can do this with Regedit.

Start => Run => type Regedit => Enter

Now that you are in the Registry, you can change the way that Prefetch behaves by making a change in the registry. This is helpful when you want to alter Prefetch or disable Prefetch completely. Low resource (memory, hard disk space, etc) systems may need this functionality disabled to get the system to run more efficiently.

When the Registry Editor Dialog box opens, navigate to this value:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

In the right side pane, look for the key named EnablePrefetcher. The value of this key represents how Prefetch will operate.

Values you can choose from include:

0: Disable

1: Application Launch Prefetch

2: Boot Prefetch

3: Prefetch everything

Simply type the number in that you want (keep all other settings the same) and click OK. Rebooting the system will give you the new Prefetch setting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:34

Citat
Fordel ved prefetch er tvivlsom i XP, hvorimod anmeldelser af Windows Vista tyder på prefetch forbedringer f.eks. med super prefetch, men fordel super prefetch er størst når PC er tændt hele dagen.

For resten siger nogle anmeldelser at optimal udnyttelse af super prefetch kræver 2 GB = 2000mb Ram og det er en udvikling imod at Microsoft vil løse PC hastighedsproblemer ved at indlæse mere i Ram, så Ram næsten bruges som harddisk dvs. at PC bliver bedre til at udnytte arbejdspauser til at hente programmer til Ram og bedre til at udskyde gem på harddisk til arbejdspauser.

En PC som er tændt hele dagen og måske om natten stemmer med Microsoft fremtidsmål om det computerstyrede hjem hvor vi f.eks. kan ringe hjem fra arbejdsplads og bede PC tænde for kaffemaskine.

For os som synes at verden har energiproblemer og fordelingsproblemer er en næsten ”evig” tændt PC en mærkelig udvikling, uanset hastighedsfordel ved at udnytte Ram bedre.

Super prefetch og en PC som er tændt hele dagen forandrer fordele ved opgaveplanlægning fra tvivlsom til næsten fornuftig. Altså når man lige ser bort fra at crackere og hackere vil elske evige tændte PC’er. Ingen tvivl Microsoft dirigerer PC udvikling, men det er tilladt at være kritisk.

”Fremskridt” er ofte positivt, men det er også positivt med kritiske spørgsmål f.eks. fremskridt for hvem og af hensyn til hvem samt hvad er krav til nyheder for at en nyhed kan kaldes et fremskridt?

Men jeg er en egoist, så hvis det er sandt at Super Prefetch giver væsentlige hastighedsfordele overgiver jeg mig til super prefetch, så min PC bliver tændt det meste af dagen.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-02-08 21:55
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-02-08 21:56

http://www.atribune.org/content/view/25/2/

dette program fjerner koderne det var det jeg mente

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-08 01:20

Ja det sletter cookies hvis der er markering i alle felter, det er også godt at rydde op på disse en gang imellem, og at logge ind på Kandu er da ikke noget problem, en så grundig oprydning skal ikke foretages hver uge, at tænke sig en masse snik snak der kan blive, bare fordi jeg foreslår en oprydnings program som "kan" fjerne cookies, den gør det ikke hvis linjen ikke er vinget af

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 26-02-08 14:06

jeg vidste ikke at koderne lå i cookies

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-02-08 21:10

hejsa.

Ja vi er jo nogen der må være lidt længe på job ind i mellem, men nu er jeg hjemme og har læst jeres indlæg.

refi: jeg har lavet d-word værdien om til 0 i regedit i den streng du nævnte. (hvor i helvede viste du det fra ) bøjer mig i støvet. Samtidig har jeg igen slettet alle filer i mappen.

ultra2: selvfølgelig forsvinder koder o.lign ikke,da de ikke ligger i denne mappe.

Nå jeg skal lige prøve en genstart og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-02-08 21:30

Intet hjælper tilsyneladende, men jeg kørte lige en hijackthis og læg lige mærke til denne

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:28:21, on 26-02-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16608)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IntraWait] C:\DOCUME~1\Finn\APPLIC~1\GLOBAL~1\bind view admin.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 5886 bytes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-02-08 21:37

Har fundet den fil eller rettere 3 exe. filer i den mappe der henvises til i hijackthis. Mon ikke det er snavs. Jeg kan jo ikke lide at der ligger 3 eksekverbare filer i den mappe. Samtidig er der også begyndt at dukke en masse "fucking" reklamer op på pcen. Det hjælper heller ikke at rense med Superantispyware, selv om det er en complete test. Reklamerne forsvinder godt i en halv time eller sådant, men kommer så igen.

Tror i ikke bare den line 04 skal fixes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-08 08:10

Hvis det STADIG er Prefetch mappen du taler om

SÅ SLET DOG DE FILER ------ ALLE

Fremfor at ligge og rode med enkeltfiler du ikke ved hvad er...

ctfmon SKAL bruges ( officefil g ligger i system32mappen) - så lad den være....

Logfiler læses på spywarefri - stl_s gør det ikke længere.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 08:48

www.arlet.dk lig din hijackfil derind og arlet hjælper dig promte

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-08 08:57

Citat
Hijackthis loggen og loggen fra Rootchk lægger du ind i den tråd, hvor jeg har bedt om den i.
læg mærke til at arlet ikke er her ret meget og iflg sunowich´es link beder om at få hijackthis i den tråd han deltager i (gør han ikke her - men prøv at pm´e ham )
ellers

opret dig som bruger her

http://www.spywarefri.dk/forum/

følg denne vejledning

http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

indsæt loggen i dette forum under nyt emne

http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 09:17

Vrøvl miririt han kom da fluks i sidste spørgsmål om samme men der er åbenbart en del der gerne vil udenom ham selv om han har hjulpet enorme mængder mennesker herinde hmmmmm

Nå nu skinner solen så er der arbejde at udfører udendørs i stedet for at sidde her og blive gråbestrålet en skinner på orlas kasket ..og livet det er bare så let

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-08 09:24

Citat
men der er åbenbart en del der gerne vil udenom ham
no way sunofisk ! Kender arlet for godt til at ville have negative vibes omkring ham Men han ER nu ikke særlig aktiv her mere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-02-08 17:28

Refi
Altså alt i Prefetch mappen er slettet og d-word værdien ændret som jeg også tidligere skrev

Men der for drillede den jo stadig. Derfor Hijackthis loggen.
Har selv ordnet problemet ved at "fixe" den og det hjalp.

Så jeg tror det var snavs. Alle reklamerne er ihvertfald holdt op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-08 17:37

Ok - det fremgik bare ikke af dit svar at du HAVDE slette dem....

Men godt det lykkedes - uanset årsag

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 27-02-08 17:38

Og ved nærmere eftersyn HAVDE du jo skrevet at de var slettet

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-08 17:09

Efter at have scannet med alt verdens programmer og renset med AVG Antispyware. kørt combofix
osv. så kører den jo som en drøm igen.

Dvs den underlige fil Bindvi~1.EXE-0052D4AA.pf slet ikke var den fra precetch mappen med en snydepels der havde lagt sig i skjul den slemrian.

Men refi du vandt på lodtrækning.

Tak til alle med indlæg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 17:48

Man kan vel være heldig....

Hovedsagen er jo det lykkedes....