/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Password til internetside
Fra : alkyrix
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 24-02-08 17:08

Hej

Jeg vil gerne have et password på en af mine internetside, men jeg ved ikke helt hvordan man gør.

Det skal gerne være sådan at uvedkomne folk ikke bare kan komme ind på siden.
Der skal helst komme en popup eller en startside med log-on osv. Jeg har googlet det helt vildt, men syns ik rigtig jeg har fundet den rette løsning endnu.

Det behøver slet ikke være vildt fansy eller noget - tværtimod faktisk - så enkelt så mulig, og sikkerheden er egentlig ligegyldig. Bare det virker nogenlunde - og "skræmmer" andre væk - så er det fint
Det er heller ik nødvendigt at brugerne kan oprette sig selv osv, jeg laver bare et standart password, og det er det eneste.

Jeg laver mine sider i Dreamweaver - hvis det er til nogen hjælp.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-02-08 17:14

Her er et eksempel http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/ der er flere andre på www.html.dk

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 24-02-08 17:48

Tak

Det var et godt link - fatter ik at jeg ikke har set det før

Men jeg er vildt rusten til html for tiden, og jeg fatter det faktisk ik!
Jeg har siddet og rodet med det, men jeg kan ikke lige få ind i hovedet, hvor jeg skal linke til min side henne, hvor jeg skal skrive brugernavn og password, osv- føler mig lidt dum...hmm

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-02-08 18:01

Hvis du bruger den kode jeg har linket til for at locke mig ind og jeg skriver følgende på din side:
Brugernavn: dig
Password: side

Så vil jeg komme hen til den side du har lavet der hedder digside.htm som den "hemmelige side.

Såre simpelt

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 24-02-08 18:04

aha - smart

Nu spørger jeg så endnu mere dumt - hvor i koderne skal man så skrive linket, password og brugernavnet henne?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-08 18:18

Du skal ikke skrive noget

Kopiere koden ind på en ny side og gem den. - Lav nu den Hemmelige side og gem den med det navn der bruges i brugernavn og password F.eks.

Brugernavn: dig
Password : side

Det vil sige at siden der ikke skal ses af alle skal hedde dig+side = digside.htm

Godkendelse af svar
Fra : alkyrix

Dato : 24-02-08 19:14

YES!
Nu fattede min lille hjerne det! :D

Kunne ik helt forstå at det var så simpelt, troede jeg skulle rode med koderne

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-02-08 19:55

Selv tak, men jeg kan da godt finde et hvor du skal rode i koder