/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
maveprob. ved alkohoindtagelse
Fra : Jonn87
Vist : 4288 gange
200 point
Dato : 24-02-08 11:22

Hej , Når jeg indtager alkohol og blander diverse typer oplever jeg jævnligt at få mavesmerter. Såsom hvis jeg indtager øl, på starten af aftenen og senere går over til drinks med vodka går der omkring tyve minutter hvor jeg efterfølgende får smerterne, så drikker jeg en masse vand og går over til øllen igen og så går min mave iorden igen.. Kan det være noget med gæren som er i øllen som bliver blandet med vodkaen eller hvad kan det være min mave ikke kan lide??

En ting som undrer mig endnu mere er at igår havde jeg købt en masse energidrikke (uden alkohol) og en slavevodka.. Da vi havde drukket den gik vi i kiosken og købte en anden flaske af andet mærke, Efter nogen til begyndte min mave igen, jeg har aldrig haft så stærke mavesmerter før som jeg fik der! her undrer det mig meget hvad kombinationen har været der har skabt de maveforstyrrelser.

Grunden til min søgen på svar er at jeg meget godt ville ku forudse hvad jeg kan blande sammen af alkoholiserede drikke uden at få problemer med maven og tildeles min nysgerrighed

Mvh Jonn, Og jeg er ikke alkoholiker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 11:32

Citat
..........at jeg meget godt ville ku forudse hvad jeg kan blande sammen af alkoholiserede drikke uden at få problemer med maven

Det er der da ingen, som kan svare dig på. Du må eksperimentere dig frem. Det kan jo også være, at din mave ganske enkelt ikke tåler alkohol i de kvanta du skvulper ned

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-08 11:34

Din mave kan ikke tåle alkohol. Det er bugspytkirtlen, der reagerer.

Citat
Bugspytkirtlen er følsom for alkohol, som kan forårsage en kemisk betændelsesreaktion, som giver voldsomme mavesmerter. Gentages dette adskillige gange, kan bugspytkirtlen efterhånden gå til grunde

http://www.psyknet.dk/Forside/Misbrug/Skaderpalegeme.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-08 11:35

Jeg tror ikke det er blandingen du ikke kan tåle, men derimod er nogen af alkoholtyperne meget "spritagtige", der iblandt Vodka, og det er sikkert det, som slimhinderne i din mave ikke kan tåle.....

Måske du skulle overvej at spørge din læge om det kan tænkes du har en lille ansats af mavesår

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 11:37

Jeg kommer til at tænke på, at det godt kunne lyde som om, du har noget mavekatar. Hvis det er tilfældet, så har du forklaringen. Snak med din læge...... så kan du osse lige få at vide hvad hans mening er om det kvantum sprut du bæller

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-02-08 11:39

jeg kan drikke lige så tosset jeg vil i så store mængler så jeg besvimer uden at få ondt i maven
Reaktionen sker KUN når begynder at blande.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 11:41

Citat
jeg kan drikke lige så tosset jeg vil i så store mængler så jeg besvimer

Tror du så ikke, at det kan skyldes din tandpasta er for stærk?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 11:48

Jonn

Kiggede lige din "journal" igennem. Du har gennemgående problemer med det spiritus du indtager. Tror du ikke bare du skal skære godt og grundigt ned?

Citat
Hvorfor bliver min tunge hvid næsten hver gang jeg drikker?

Grunden til jeg tager dem er for at få de daglige vitaminer, være frisk, aktiv og kan tænke klart

Er der nogle der kender disse piller Nopal kapsler som er imod tømmermænd??
er de usunde/skadelige?
Virker de??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 11:52

Men det var selvfølgelig ikke det du spurgte om LOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-08 12:04

Citat
Grunden til min søgen på svar er at jeg meget godt ville ku forudse hvad jeg kan blande sammen af alkoholiserede drikke uden at få problemer med maven og tildeles min nysgerrighed

Det kan jo kun komme an på en prøve. Nu ved du at øl og slave-vodka ikke er en god sammensætning.

Citat
jeg kan drikke lige så tosset jeg vil i så store mængler så jeg besvimer uden at få ondt i maven

Før du besvimer er du vel så sanseløs, at du ikke kan mærke smerte

Men pas nu på dit helbred.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-08 13:09

Jeg får også mavesmerter hvis jeg blander øl og vin/spiritus. Hold dig til en enkelt type alkohol f.eks kun vodka og andre drinks og så udelad øl, eller drik dig fuld i kun øl. Prøv det en enkelt gang, så har du svaret.

Og hvorfor dog drikke så meget at du får tømmermænd, så behøver du heller ikke tage medicin imod det. Det er jo en masse kemi du belaster din krop med og det er jo ikke kun en enkelt aften med alkohol, tænk på al den kemi du udsættes for daglig, det er i luften og i vores mad.
Er du så god til kemi at du kan gennemskue det?

Jeg moraliserer ikke, jeg er kun bekymret.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 24-02-08 13:13

Din mave kan sikkert bare ikke tåle det.
Er det bare din mave, der er irriteret kan det nemt kureres med medicin,
inden det udvikler sig til et mavesår.
Det kan også være så meget andet, som der kun kan gættes om her.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/mavesaar2.htm
http://search.netdoktor.com/dk/results.html?col=dkpuball&pw=730&la=da&nh=10&query=&qt=irriteret+mave&base=nd
http://search.netdoktor.com/dk/results.html?col=dkpuball&pw=730&la=da&nh=10&query=&qt=mavesyre&base=nd

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 24-02-08 13:16

Citat:
En ting som undrer mig endnu mere er at igår havde jeg købt en masse energidrikke (uden alkohol)

Mange af disse energi drikke, indeholder vitaminer, og der kan du nemt får for meget
F.eks af Jern, som kan give mavesmerter.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 13:54

Jern er ikke et vitamin men ellers har du ret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-08 14:15

Citat
En ting som undrer mig endnu mere er at igår havde jeg købt en masse energidrikke (uden alkohol) og en slavevodka..

Tror du, at du får mere energi af at sidde på din flade og drikke den ene vodka efter den anden.

Jo du fik så meget energi at du kunne gå til kiosken

Citat
Da vi havde drukket den gik vi i kiosken og købte en anden flaske af andet mærke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-08 14:18

Jonn87 ligger sikkert og samler kræfter/energi.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 14:18

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 24-02-08 14:41

Hold da lige op.
For det første:

Kode
kommer til at tænke på, at det godt kunne lyde som om, du har noget mavekatar

Så er der også problemer med stærke og røgede madvarer.

Kode
jeg kan drikke lige så tosset jeg vil i så store mængler så jeg besvimer uden at få ondt i maven
Reaktionen sker KUN når begynder at blande.

Det lyder sgu som om du generelt drikker for meget. Hvor mange gange har du drukket til du er besvimet? Prøv lige at læse om dilirium kammerat.

Kode
Er det bare din mave, der er irriteret kan det nemt kureres med medicin,
inden det udvikler sig til et mavesår.

Hvorfor drikke til mavesåret kommer?

Alkohol ætser simpelthen din mave.
Og hvis du drikker til du besvimer, så drikke du MEGET mere end de 21 genstande sundhedsstyrelsen anbefaler.
Det er skam ikke kun din mave men hele din krop du ødelægger (kunne godt tænke mig at se dine nyrer)

Men drikker du på tom mave, øger du ætsningen. Maven skal helst have mad i sækken, ellers ligger der syre, der bliver forstærket af alkohol dernede og intet til at opsuge noget af det.

Hvor meget drikke du lige?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 15:16

Man skal aldrig drikke på tom hjerne

Og ingen normale kan overholde sundhedsstyrelsens anbefaling om at drikke 21 gst. om dagen.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 24-02-08 16:05

Citat:
Hvorfor drikke til mavesåret kommer?

Skriver bare at det er nemt at helbrede med medicin, inden det kommer,
om vedkommende alligevel bliver ved, er en anden sag.
Men som jeg kan læse indlægget, drejer det sig sikkert om
meget mere end en almindelig tur i byen.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-02-08 22:52

hehe det sjovt med alle de bekymringer fra jer , Jeg har styr på mit liv og jeg har hverken problemer med at drikke for meget, mavesår/mavekatar, alkohol'en er ikke for stærk, for jeg taler kun om at blande diverse alkoholtyper. Jeg drikker for fanden heller ikke så meget så jeg besvimer , hentyder bare til at mængden af alkohol ikke berøre mit beskrevne maveproblem. Og ja jeg har skam også fundet ud af at jeg får ondt i maven når jeg blander øl og vodka, MEEN hvorfor? og hvorfor fik jeg ondt da jeg blandede to forskellige vodkatyper, Energi eller hvad det var af kombinationerne der gjorde det ..
Så nu håber jeg i forstår at jeg ikke har brug for hjælp til at drikke mindre, jeres bekymringer BARE svar på mit spørgsmål, eller gode idéer til hvad der sker i min mave ved disse tilfælde..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-08 23:07

Du skriver

Citat
Jeg drikker for fanden heller ikke så meget så jeg besvimer

tidligere skrev du

Citat
jeg kan drikke lige så tosset jeg vil i så store mængler så jeg besvimer uden at få ondt i maven

Citat
Så nu håber jeg i forstår at jeg ikke har brug for hjælp til at drikke mindre

Citat
svar på mit spørgsmål, eller gode idéer til hvad der sker i min mave ved disse tilfælde

Lad din læge undersøge din mave, når han har svar på hvad der sker med din mave, når du drikker alkohol og får mavesmerter, så er han den eneste, der kan udtale sig.

Jeg kan kun gætte, din bugspytkirtel har det ikke godt, når du får for meget alkohol.

Hvorfor skal du også blande. Hold dig dog til det du ikke får mavesmerter af.

Drik vand.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-08 23:34

Du har et alkoholproblem, men vil bare ikke erkende det. Så fortsæt du bare.... det stopper af sig selv

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-02-08 00:58

Der er forskel på alkohol og derfor reagerer maven med at producere mere eller mindre syre, afhængig af typen alkohol. Mænd har et stof i maven som nedbryder alkohol inden den bliver sendt til leveren for at nedbrydes helt. (kvinder har ikke dette stof i maven).
Dit problem er syre, hvis det er en (forkert) alkohol type, så producerer du for meget syre, og da syren i maven er ætsende, syren skvulper op i dit spiserør, ja så kan du vel regne ud at du får en ætsningsskade i spiserøret. Og det gør hamrende ondt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-08 07:00

Citat
Mænd har et stof i maven som nedbryder alkohol inden den bliver sendt til leveren for at nedbrydes helt.

Kan du henvise til noget dokumentation for dette?

Citat
(kvinder har ikke dette stof i maven).

Hvor har kvinderne det så henne?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-02-08 08:25

Mænd har sgu ikke noget stof, der nedbryder alkohol inden det når leveren.

Dem der vil bilde nogen det ind, har vist et stof der nedbryder hjernen.

Jeg kender og har hørt om flere mænd end kvinder med skrumpelever som følger af alkohol, så den passer bare ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-02-08 14:50

Prøv at spørge jeres læge. Der har været så mange TV udsendelser om dette emne at det må være almindeligt kendt. Det er derfor at mænd kan tåle at drikke flere genstande om ugen end kvinder.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-08 15:01

Gu er det da ej. nu stopper du dine jokes....folk blir jo smaskforvirrede

KOM MED NOGET DOKUMENTATION

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-08 15:13

Når du skriver "tåle" er det ikke forkert, hvis du mener, hvor meget mere alkohol mænd generelt kan drikke og have samme promille som en kvinde som har fået mindre. Men dette skyldes udelukkende størrelsesforskellen. x kvantum opløst i 2 forskellige mængder giver naturligvis forskellige promiller.

Ligeledes gør mandens større lever, at han kan forbrænde alkohol en anelse hurtigere end kvinden. Ikke at forglemme.... så betyder tilvænning en hel del. Og der er flere mænd som er alkoholiserede end kvinder, så de bliver jo mere synlige.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-08 15:14

Glemte lige, at mandens indiskutable større hjerne ligeledes gør, at det varer længere før man kan høre at han er bøvet LOOL

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-02-08 19:27

Ja måske men husk at kvinder har 1 hoved og de bruger altså hele hjernen, mænd har 2 hoveder og de deler kapaciteten med 50% til hver. Derfor forskellen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-08 19:31

Så skal jeg klage et sted. Min fordeling er 75 / 25

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-08 19:46

Citat
Mænd har et stof i maven som nedbryder alkohol inden den bliver sendt til leveren for at nedbrydes helt. (kvinder har ikke dette stof i maven).

LOOOOOL

Mænd er bare fyldt med vand

Citat
Alkohol optages og fordeles i de dele af kroppen, som indeholder vand. Mænd består fysisk af mere vand end kvinder, derfor bliver alkoholen ”fortyndet”.

Det må være det "stof" granner01 tænker på.

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/alkohol.htm

Kommentar
Fra : ClayshooterPro

Dato : 01-05-08 23:08

Det sker ofte ar folk starter med at drikke f.eks. øl og går over til shots eller drinks prøv at holde dig t det samme. Hvis du starter med øl bliv ved øl... Drik ikke på tom mave ha' spist en del inden og drik ikke så meget
Siger det kun for at hjælpe!)