/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
tv tuner
Fra : lillerus
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 24-02-08 11:16

jeg har købt en acer pc og har installeret tv tuner kort som er cetificeret til vista, men det volder mig nogle problemer, ved farve sætning, alt har et blåt skær,jeg har nu kæmpet med det i 3 dage og nætter, så nu er jeg træt, jeg vil blive meget glad hvis der er noge som vil hjælpe mig så siger jeg tusin takmvh. lillerus

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-02-08 12:54

Enten er kortet defekt og mangler helt eller delvist en af grundfarverne, eller også har du indstillet til en forkert tvstandard. Du skal indstille til PAL GB , hvis det er her i Danmark. Med indstilling til en fransk eller anden mystisk TV type, kan du bl. andet få farvefejl.

Jeg regner med at dert er tv modtaget direkte med en antenne forbundet til kortet, ellers kan fejlen være i indgangssignalet.

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 24-02-08 16:25

hej transor! tak for svar min modtagelsessignal er fra tdc kabelantenne så det skulle være godt nok,
også fordi jeg ved at signalet var godt til min tidligere windowsxp,det skal siges at jeg har købt en ny tv tuner fodi den gamle kunne ikke bruges til vista, unskyld jeg ved ikke hvor jeg skal stille om til pal gb når jeg stiller om gør jeg det indstillinger hvor der bare er en række lande der stiller jeg den natuligvis til danmark så----------lillerus

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-02-08 16:28

Det med at stille til lande , er det samme. Så henter den indstillingsdata fra en tabel over hvad der bruges i det pågældende land.
Jeg tror der er en fejl i din tuner, så den gule farve ikke kommer med.

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 24-02-08 16:53

Tak sensor jeg prøver om jeg kan få byttet kortet hej

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 11-03-08 18:13

Tak for hjælpen transor, det var som du sagde en fejl ved kortet, så den den blev byttet,jeg er meget glad for den gode hjælp der er at hente på disse sider, det løser sikkert mange problemer
hej transor mvh lillerus