/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
PHOTOSHOP
Fra : frieda
Vist : 629 gange
300 point
Dato : 24-02-08 11:00

Jeg elsker mit nye photoshop CS3 Extended og bruger timer på at lære det at kende.
Har også en tyk bog (på tysk!), men kan altså ikke finde en løsning på følgende meget store og akutte problem:

Jeg lægger et billede med high-resolution (ex. 1,93 MB) ind på photoshop, bearbejder det, saver det, og så bliver det omdannet til 346 KB.

HJÆLP

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 310 point
Dato : 24-02-08 11:13

Når du gemmer det under JPEG skal du afgøre om du vil gemme billedet som stort dokument eller som lille og her bestemmer du hvor meget opløsningen skal være. Helt forneden i pop uppen kan du direkte bestemme hvor mange bites den må fylde.

Et andet sted i samme pop up kan du direkte bestemme kvaliteten fra 1 til 12 som igen er udtryk for hvor meget billedet kommer til at fylde i opløsningen.

Men det er muligt at jeg ikke har forstået dit problem korrekt.

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 24-02-08 11:30

TUSIND tak.
Så enkelt, når man ved det.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-02-08 11:31

Ja det er nok der problemet ligger, hvis du vælger at gemme i .jpg vil der altid være tab i kvaliteten, også selv om du vælger den højeste kvalitet. Hvis du vil undgå det, skal du gemme billedet i et lossless format, som fx tiff formatet. bare gå in i Filer > Save as og vælg tiff til at gemme billedet i. men det fylder til gengæld en bondegård!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-02-08 11:44

Selv tak frieda og fortsat god fornøjelse med det dejlige CS3.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 24-02-08 14:07

Også tak for rådet bruuno; har heldigvis en herregård