/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
opvarmning af 100kvm værksted
Fra : volvorene
Vist : 2898 gange
20 point
Dato : 23-02-08 22:41

Hvilken varmekilde skal jeg bruge til at varme 100 kvm værksted/garage op med, der er en skorsten.
Det må ikke være dyrt ca 10.000kr og det skal være nemt at tænde op.
Olie, fastbrændsel eller hvad er bedst??!!

Håber der er nogle der har nogle gode forslag.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 23:07

En god brændeovn ville jeg vælge

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 23:09

Her er en del at studerer hvis det er brændeovn der bliver dit valg

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=7235&gclid=CMyelI2q25ECFQxTQgodLBkJfA

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 23:14
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-02-08 23:41

Du taler ikke om driftsomkostninger, men en tanke var at installere en varmepumpe luft/luft, og et anlæg til disse penge ville være ok. Her er et link til et, af utallige. Det er nemt og forholds billigt i drift.
http://www.varmepumpe.dk/

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 24-02-08 00:29

Hej - Jeg ved at du skulle være rimelig billigt.. bortset fra en masse knofedt og nogle penge til rør, Men du varme op med det varme du har fra dit hus, så det løber igennem de rør du leder igennem dit værksted, da der stadig er god varme i det vand man bare sender ud af huset....
Bare et forslag.. men jeg ved desværre ikke hvordan man gør det. Men man kan sige.... når du har installeret det, er det stort set også gratis.....

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 24-02-08 00:39

prøv lige denne side http://www.bioxperten.dk/
Rapsoliebrænder
oliebrænderen klarer ALLE vegetabilske olier såsom:

Rapsolie (kold og varmpresset)
Hørfrøolie
Solsikkeolie
Soyaolie
Fiskeolie
Fritureolie
Almindelige fyringsolier
fritureolie han hæntes GRATIS ved de fleste grilbare mm.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-08 00:42

Mad nuser er der også filter på som tager de giftigeste gasser

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 24-02-08 00:51

Det kommer an på, hvad du skal bruge værkstedet til, og hvor tit du skal bruge det samt om værkstedet er eller skal varmeisoleres.
Endvidere skal du overveje hvilket klima du vil have:
- Varmt i den tid du opholder dig i værkstedet.
- Varme hele tiden:
* Stuetemperatur:
* Lagerrum: Du skal lede efter noget som giver lav temperatur med evt temperaturkontrol.

Har du krav om økologisk bæredygtighed, eller er du ligeglad med CO2 balancen? - Det kan have indvirkning på prisen på både anlægs- og driftsudgifterne - både positivt eller negativt.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 24-02-08 00:57

så meget har jeg ikke læst på siden,
men hvis du ikke bruger spilolie / hydraulikolier og den slags
så er der ingen giftige gasser.

Citat
Tempratec® C1 bio oliebrænderen kan nemlig brænde alle vegetabilske olier, og er CO2 neutral, og med meget lav CO udledning

men ellers må du igang med at læse

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-02-08 13:09

Elvarme ! Det kan jo indstilles til selv at state op før i møder på arbejde og slukke automatisk en time før i går igen.
Elvarme er billig at installere; men dyr i forbrug, hvis det kører døgnet rundt.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 25-02-08 14:52

Hvis du har beboelse i nærheden så få det ført ud til værkstedet, det er det billigste i længden. Du spare bla. udgiften til skorstensfejning 2.gange årligt og brandeftersyn 1.gang årligt.

Annuller spørgsmålet
Fra : volvorene

Dato : 27-02-08 22:29

Jeg fik en to-kammer kedel af en kammerat, så det blev mit valg. PÅ den måde kan jeg fyre med fastbrænsel, olie og så er der en stoker anlæg med til træpiller(hjæmmelavet men virker). Tak for hjælpen....