/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Scanner spørgsmål.
Fra : vedikkealt
Vist : 708 gange
250 point
Dato : 23-02-08 22:07

Jeg modtager, af og til, PDF filer, som nogle har scannet ind, men PDF filer er låst, således at jeg ikke kan redigere i teksten, før offentliggørelse.

Findes der noget gratis konverterings program, der kan låse PDF filer op, for redigering, og eller at kunne konverterer dem til f.eks JPG filer, stadig med redigerings muligheden.

Bitmap filer, kan jeg ej heller bruge, så dem skal jeg også kunne konverterer, gerne til JPG.

Og så til køb af scanner.

Jeg har hovedsageligt brug for, at kunne scanne dokumenter, i god kvalitet, hvor også underskriften fremkommer i god kvalitet.

Ved selv at scanne originaler ind, må det være muligt, ET eller andet sted i processen, at kunne redigerer teksten, inden jeg anbringer det i et Word dokument, eller en JPG fil, for senere opload.

Jeg er langt fra, en ørn til Engelsk, så det skal være med Dansk brugsforvirring.

Hvilket mærke af scannere, har i den bedste erfaring med ?

Og så skal den jo også være til at betale.

Hilsen vedikkealt

PS. En multifunktionsmaskine har jeg ikke brug for, da jeg allerede har en laserprinter.

Accepteret svar
Fra : sokoban

Modtaget 260 point
Dato : 23-02-08 22:16

Der er sikkert en god grund til at filen er beskyttet.
Pdf til Words http://www.google.dk/search?hl=da&q=pdf+converter&meta=
Fjernelse af password i Pdf filer
http://www.google.dk/search?hl=da&q=pdf+password&meta=

Scanner du selv, kan du redigere som du vil, samt gemme i hvad format der passer dig

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-02-08 22:19

som jeg læser dit indlæg er det ocr software du har brug for

http://h41139.www4.hp.com/dk/da/tips_support/tip5.html

http://www.deltaecm.dk/ocr_demo.asp

Der er mange gratis ocr programmer (se link nederst) ofte følger der også programmer med når man køber en scanner.

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_daDK245DK245&q=ocr+software+free

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 22:20

Words har et program der hedder OCR som genkender tekst i filer

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 22:23

Words har et program der hedder OCR som genkender tekst i filer
der ligger i Office værktøjer Microsoft Office Document Imaging

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-02-08 22:50

# sokoban

Jeg har søgt på Microsoft Office Document Imaging, men da jeg "kun" har et studenter version, er den mulighed, desværre ikke til stede.

# troldenesdhb

Pyy ha, hvor er der mange, for mig, ulæselige Engelske sider, "under" dine link.

Men jeg har da set mig frem til, at et OCR program koster 700 kr, som så formodentligt kan købes på Dansk.

Men så er det jo nok billigere at købe en scanner, hvor OCR er en del af softvaren.

Men hvilket fabrikat, er der de bedste erfaringer med ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-08 00:05

Jeg har altid haft HP scannere og med den nye jeg har kan jeg scanne ind i mange forskellige programmer. Det er en HP Scanjet 3770 og den er købt for et par år siden. Og jeg er meget glad for den.

http://alatest.dk/hp_scanjet_3770/scannere/Produktanmeldelser/pe-15375458,45/

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-02-08 00:36

Hejsa.

Jeg vil bare lige indskyde en enkelt ting omkring disse PDF-filer. Når jeg selv vælger at sende en fil i PDF, så er det netop fordi jeg IKKE vil have at modtager skal kunne redigere i filen, ellers kunne jeg jo bare sende filen som alm. dokument via word.

Men det var bare lige en lille indskudt bemærkning.

Scannere - ja jeg har osse altid brugt HP og været rigtig tilfreds. Lige nu bruger jeg så Epson, både som laserprinter, Inkjet printer, scanner og kopi. Det fungerer fint nok men når jeg skal skifte igen, går jeg tilbage til HP - IKKE på grund af kvaliteten for den er god nok på Epson men på grund af funktionaliteten! Jeg kan nu godt lide at jeg selv kan "komme ind og pille". HP er ret enkle at have med at gøre, de er nemme at finde ud af hvis der skulle opstå problemer og så er deres kundeservice, hvis man skulle få brug for dét - helt i top!
Epson er noget mere avanceret, det er til at finde ud af men slet ikke så enkelt som HP.

Nå - det var bare et lille pip herfra

Ha' en god søndag!
Vh. Dorthe

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-02-08 18:36

Tak for svaret sokoban

Men også TAK, for de andre svar.

Og NEJ, der er ingen grund til, at det jeg får tilsendt, er "bundet" i PDF filer.

Det er bare dem der sender mig dem, der ikke kan finde ud af, at gøre det anderledes

Om jeg så selv kan

Venlig hilsen

vedikkealt