/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
LaTeX til Mat A-eksamen på HTX
Fra : Alfido
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 23-02-08 20:40

Normalt bruger min lillebror OpenOffice.org til alle hans afleveringer, men han har gennem længere tid villet prøve LaTeX. Det har resulteret i, at hans seneste matematikrapport er lavet med LaTeX, og at han har ca. lært en masse om systemet.

Mit spørgsmål er så, hvorvidt det kan betale sig at bruge LaTeX til den obligatoriske matematikeksamen på a-niveau på HTX. Det tager jo længere tid at skrive formler end i OpenOffice.org (og endnu længere tid end i Word/Maple), men det er meget lettere at styre layoutet.

Nogen der har erfaring med LaTeX til eksamener på HTX eller på en anden lignende uddannelse?

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-08 22:16

hejsa!

Har selv i sin tid taget en HTX eksamen hvor vi ligeledes brugte matamatik programmer (mathCAD). Jeg købte på daværende tidspunkt en studenterudgave og har siden da brugt det.

Ved mathCAD kan du markere og kopiere formlen hvorefter den let kan indsættes i en word dokument som et billede - let og hurtigt... Skulle da undre mig meget, hvis du ikke skulle kunne det med dit matematikprogram...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 23-02-08 22:18

se evt. dette link, her sidder folk i samme "dilemma" som dig...

http://www.udvikleren.dk/Linux/Thread.aspx/10/22641/

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 23-02-08 22:45

hmm... Man kan godt se, at jeg ikke gik på den sproglig linje ...

Godkendelse af svar
Fra : Alfido

Dato : 24-02-08 20:37

Tak for svaret punkler.