/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
fra ntfs til fat32
Fra : metcap
Vist : 424 gange
20 point
Dato : 20-02-03 20:36

Er der nogle der kan fortelle mig om man kan formatere sin harddisk om fra NTFS til FAT32 ??????
og med vilket program. jeg har forsøgt med win xp cdén men det kunne jeg ikke da jeg har formateret min harddisk i NTFS.
på forhånd tak metcap

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 30 point
Dato : 20-02-03 20:43
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-02-03 20:44

Men det kommer an på i hvilken forbindelse du ønsker at konvertere ???

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 20-02-03 20:56

Hej Metcap,

Du bruger en dos diskette el opstartdiskette!
start pc'en giv kommandoen fdisk, fjern partitionerne luk programmet start pc'en på ny fdisk lav en ny partition og herefter formatere....

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-02-03 21:15

ja ufe link er osse på dansk her et uddreg:
[citat]
Fjernelse af NTFS
Hvis du vil fjerne filsystemet NTFS, skal du omformatere harddisken til at bruge filsystemet FAT eller FAT32.

Du kan gøre dette ved hjælp af startdiskene til Windows XP eller, hvis computeren understøtter en start-cd-rom, ved hjælp af værktøjet Genoprettelseskonsol på cd-rom'en med Windows XP. Når du omformaterer eller ompartitionerer en disk, slettes alle data på disken. Du skal derfor sørge for at sikkerhedskopiere dine data, før du omformaterer disken.

Hvis du vil bruge Genoprettelseskonsol til at omformatere et drev, skal du følge disse trin:
Start computeren ved hjælp af cd-rom'en eller startdiskene til Windows XP.
Tryk på F10, når skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet vises.
Angiv den ønskede installation i Genoprettelseskonsol, og log på med din administratoradgangskode.
Skriv map, og tryk på ENTER.
Noter, hvilket drev du vil omformatere. Drevbogstaverne kan være anderledes i Genoprettelseskonsol end i Windows XP.
Skriv format x: /fs:fat32 hvor x er bogstavet for det drev, du vil formatere, og FAT32 er det filsystem, du vil bruge. Tryk derefter på ENTER.
Skriv y, og tryk derefter på ENTER for at bekræfte valget. Når formateringsprocessen er færdig, skal du skrive exit og derefter trykke på ENTER for at genstarte computeren.
[/code]
så med xp cdrom kan du altså gøre det,som uffes link hentydet til...
og er en nem måde at både at slette den gamle pertition og oprette en ny og formatere.

Kommentar
Fra : metcap

Dato : 20-02-03 21:17

tak for hjælpen UFFE29

Kommentar
Fra : GreCon

Dato : 04-03-03 22:09

Jeg vil lige sige at det ikke altid er muligt at bruge fdisk til at ændre fra NTFS til Fat32, men søg efter programmet partition magic, det hjalp mig da jeg havde samme problem!!
Håber du klarer den!!

Godkendelse af svar
Fra : metcap

Dato : 05-03-03 13:16

Tak for svaret Uffe29.