/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lukke porte
Fra : Klokker
Vist : 768 gange
300 point
Dato : 23-02-08 15:31

Har prøvet at køre https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 i stedet for såbarhedstest , og jeg havde 6 røde felter 7,9,13,17,19,1025 som åbne porte , hvordan lukker jeg dem

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 310 point
Dato : 23-02-08 15:34

Først og fremmest med en god Firewall.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-02-08 15:35

Hvis der er andre måder end at installere firevall, følger jeg lige med.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 23-02-08 15:38

Har norman som firewall.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 23-02-08 15:42

Har været inde for at se firewallen , der er 17 åbne og sikre porte og så 11 der bare er åbne ??

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 15:43

Har du ikke en, er dette sikkert den bedste der findes.
Kræver dog at du har en vis kendskab til hvilke programmer der skal have
adgang til nettet.
Ellers mener jeg at huske at den har en funktion for begyndere, så prøv den.
http://www.brothersoft.com/tiny-personal-firewall-81.html

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 23-02-08 15:44

Zonealarm er den bedste Firewall der samtidig er gratis, som jeg har kenskab til, den ikke blot lukker dine porte, men sørger også for at din PC kører "Stealt" d.v.s. at din PC er usynlig for hackere og andet utøj.

http://www.zonealarm.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp?dc=34std&ctry=&lang=da

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 15:46

Du sletter alle alle porte, og opretter nye regler.
Eller i det mindste sletter de porte du selv har angivet
Skal lige sige, at det jeg tænker på, er den gamle Norman, ikke den nye
der lige er klar til opdatering.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 23-02-08 15:49

Det ser ud som at det er firewall der er vigtig , vender tilbage senere foreløbig tak

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 15:50

Højreklik på Normans firewall og indstillinger under WEB kan du lukke portene
Jeg har kun port 80 og 443 åbne.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 15:56

Ellers ville jeg under firewall og indstillinger, sikkerhed, regler
slette alt samtidigt, du bliver herefter bedt om at give diverse tilladelser, de næste par gange,
du går på nettet, men så er du sikker.
Du kan samme sted se samtlige programmer der har tilladelse eller ikke.
Men lige en ting, LUK FOR AL indkommende traffik, da du ellers bliver aflyttet.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 23-02-08 16:11

Tilbage igen, det er tdc sikkerheds pakke jeg har og det er da norman.

Godkendelse af svar
Fra : Klokker

Dato : 23-02-08 16:20

Tak for svaret WinXPeter.

Det er som jeg forstår en god firwall det drejer sig om og tak for alle indlæggene.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 23-02-08 16:26

Selv tak

Det hjælper selvfølgelig ikke kun at have en god Firewall, den skal også betjenes rigtigt.

Du skal se på en Firewall, som om det er din hoveddør. Du bestemmer hvilke programmer der kan gå ind og gå ud af døren og for hvilke programmer døren er låst.

Det hjælper også hvis Firewalen får din PC til at køre "Stealth" fordi at en hacker dermed slet ikke kan se dit hus og derfor ikke prøve at dirke låsen op.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 17:13

Citat:
Tilbage igen, det er tdc sikkerheds pakke jeg har og det er da norman.

Ja, men ikke samme firewall som kommer fra den lidt ældre udgave af Norman.
Tdc´s firewall kan godt være lidt kringlet at finde ud.
Men den er jo på Dansk, så læs vejledningen.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 23-02-08 17:19

Takker , jeg passer også på hvem jeg lukker ind, og jeg går lige de porte igennem som sokoban fortæller om .

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 17:26

Tag samtidig at scan din pc for spyware, hvis du har haft de porto åbne længe,
skulle det ikke undre nig du finder lidt af hvert.
Kan anbefale http://www.safer-networking.org/dk/index.html
husk at opdatere programmet før du scanner.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 23-02-08 17:34

Har superantispyware Professionel indstalleret, så det tror jeg ikke.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 17:38

Ok, men kommer den fra AdAware, skal du ikke være for sikker.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 23-02-08 17:40

Købte den via spywarefri , så vidt jeg husker.