/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Telestyrelsen sårbarhedstest
Fra : ferik
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 23-02-08 14:14

Jeg har ikke meget tilovers for Telestyrelsen, se her hvad, www.spywarefri.dk
skriver om testen
CITAT:
It- og Telestyrelsens sårbarhedstest er en fuser

af Per Holst-Albrechtsen

Her på Spywarefri har vi altid fortalt brugerne, at der er fire vigtige ting der er alfa og omega for en sikker computer, nemlig en virusscanner, en spywarescanner, en firewall og et opdateret styresystem.

It- og Telestyrelsen har på deres hjemmeside barslet med en ”Sårbarhedstest.” Følgende tekst fra hjemmesiden ”Med dette værktøj kan du undersøge, om din computer er sårbar over for angreb fra internettet”.

Vi tog It- og Telestyrelsen på ordet, og testede med en computer, der havde et opdateret styresystem, en virusscanner og en firewall, men ingen spywarescanner. Vi fik det flotte resultat, at vores netværk og computer ikke var åben for angreb fra internettet. Vi var dog klar over, at det slet ikke var tilfældet, og da vi satte en hær af ”spioner” ind (spyware), havde vi i løbet af 5. minutter sovset vores computer til, så den var ubrugelig. Jo tak! Vores computer var sandelig ikke åben for angreb.

It- og Telestyrelsens test er ikke andet en almindelig porttest, som man i mange år har kunnet finde på nettet og i en langt bedre kvalitet. Eneste fordel ved It- og Telestyrelsens test er at informationen er på dansk, men vi mener de officielle myndigheder endnu engang er i færd med at formidle falsk pc-tryghed til Danmarks computerbrugere. De første har allerede henvendt sig til mig med følgende bemærkning: ”Se her, min computer er sikker. Jeg behøver slet ikke en spywarescanner.”

Kære It- og Telestyrelse. Tag jer dog sammen. Med den information i udsender, skader jeres nye tiltag mere end det gavner.

Hvis du vil foretaget en portscanning som er væsentlig bedre end It- og Telestyrelsens, så gå ind på GRC’s hjemmeside. Klik på ”Proceed” midt på siden. På næste side skal du trykke på ”All Service Ports” Nu scannes dine porte, og du kan se resultatet for hver enkelt port dukke frem i form af små firkanter som er grønne, blå eller røde. Grønne- og blå- firkanter fortæller dig, at dine porte er lukkede og usynlige for omverdenen (grøn farve), eller blot at de er lukkede (blå farve). Begge dele er ok. Er porten rød, så er den åben, og det er ikke altid heldigt. Her skal du som regel sørge for at få porten lukket hurtigst muligt.

Sidder du bag en router, eller er det andre som sørger for din portsikkerhed, f.eks. en bolig- eller antenneforening, så er det ikke din computer som testes, og et dårligt resultat behøver så ikke at betyde, at din firewall ikke er, som den bør være.

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
? hvad mener i om sådan noget https://saarbarhedstest.it-borger.dk/order.do

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-08 14:18

Se det var sq et tip der kunne bruges til noget..

Få dog den lagt ned som et tip

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-08 14:19

Det var det i går

http://www.kandu.dk/tip17594.aspx

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-02-08 14:22

Til CCjunior
jeg har såmænd fået så mange smæk for TIP herinde, så dit forslag vil jeg ikke bruge, men du er meget velkommen til at gøre det
hilsen Erik

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 23-02-08 14:23

ferik
For mig at se er det dig der burde have mindst 100 point for det glimrende referat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 14:24

Nu KAN der da snart ikke "trampes" mere i det - blot LÆS de sidste par dage på Kandu......

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-02-08 14:25

TIL refi
nu er det her jo et ?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-02-08 14:51

Ok. havde ikke set at det stod der igår også

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-02-08 14:59

? det normalt at Telestyrelsen laver noget som dette, og få en så stor kritik fra spywarefri,
er det ikke der at Helge Sander er boss
jeg ved ikke ,hvor klog han er ?
jeg mener at have læst engang, at der en der spurgte ham, om han troede, at der var liv på månen,
hvortil han svarede, at det var det nok, for der var næsten altid lys deroppe om natten

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 27-02-08 18:04

Tak for svaret CCjunior.