/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
ALDI 37'' eller PHILIPS 32''..
Fra : MissBe
Vist : 724 gange
300 point
Dato : 23-02-08 13:53

hej

nu må jeg se at få købt et nyt tv
synes umiddelbart at disse ser fine ud

men hvad siger i
hvad skal jeg købe ??
(gerne svar med begrundelser eller personlig erfaring)

skal jeg købe aldi eller phillips eller et helt tredje ??
jeg vil helst have stor skærm, kvaliteten skal være ok, gidder heller ikke for dyrt !!

1)...ALDI
i aldi s tilbudsavis - fra på onsdag 27. feb. -
(jeg kan dog ikke finde det på deres hjemmeside - underligt !!)

ALDI 37'' LCD TV til 5.499,-
-hd ready
-2 hdmi-indgange
(med hdcp-dekodning)
- Lysstyrke 500cd/m2 (typ)
- kontrastforhold 1000:1 (typ)
- lavt strømforbrug (ca.1 watt) i standbytilstand
- design TV med metal fod
- reakionstid 6 ms, grå til grå (typisk.)
- fysisk opløsning: 1366 x 768
- billede i billede (1 tuner)
- top videotekst med 1000 siders hukommelse
- automatisk kanalprogrammering med automatisk lagring og
landespecifik sorteringsfunktion (aps)
- integreret kvalitetshøjtalere
...og meget mere
(kilde: afskrift fra tilbuds-avisen)

ELLER...

2)...PHILLIPS
32'' HD-RDY LCT tv fra Philips til kr. 4.499,-

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000wKtLjfp8;sid=vU80fFzxkhY4fBsxr0H_er0y7voKnV18rAk=?ProductID=tyjD4QFHfmEAAAEXTr1DbmRD&CatalogCategoryID=rqXD4QFHrv4AAAEOfCos9Q5E&Selected=Specifications

3)... Andre forslag ??

håber i kan hjælpe
på forhånd tak

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-02-08 13:55

Tjae, man får jo i reglen det man betaler for...

Ville aldrig nogen sinde købe et TV uden at have set det koblet til en antenne, det gør altså en forskel om det er en DVD præsentation der bliver vist på skærmen.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 14:04

hej iah

jeg synes også det er lidt svært at afgøre ved at se i butikkerne
mange har deres tv koblet op til antenner med masser af sne
men jeg kan da godt i butikker se at nogel skærme er belegere eller dybere i farver

lige aldi fjernsynet er der slet ikke mulighed for at se forud for køb

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 310 point
Dato : 23-02-08 14:04

der er en fordel ved at købe i aldi.. Du kan levere skidtet itlbage inden for 14 dage.. så har du mulighed for at afprøve det derhjemme.. Men forhør dig lige i din lokal aldi om ikke de også gør det der.. ville jo være uheldigt hvis du havde vundet den aldi med en sur chef..hehe..

Der var lidt om det i rabbaten den anden dag. mener også at de sagde at næste gang skulle det handle om fladskærme..

her er en test fra eb.dk
http://epn.dk/teknologi/article1187324.ece

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 14:17

Køb det IKKE i Aldi med mindre du kan levere det tilbage.....

ENHVER fejl vil tage umenneslig lang tid at lave - og du får næppe et lånetv imens

Så hellere El-giganten....

Rent teknisk ser de begge ens ud - men hd-ready er i underkanten - helst med FULD HD - det er der du kommer i fremtiden - og så er der jo INGEN grund til at skulle købe EXTRA for at opnå det....

Hvilket osv. vil være næsten UMULIGT at svare på (selv om mange forsøger)

Var der kun et der var det rigtige kunne de andre jo lukke fabrikkerne.....

Det er DINE øjne der bestemmer - og prisen er GENERELT den samme for den samme kvalitet.....

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 14:18

hej ccjunior

det er en god ting at man kan levere tilbage til aldi -
det kunne så være en mulighed at forsøge sig frem

men jeg synes godt nok at det er lidt af en jungle
gidder helle ikke at købe 'guld' for dyrt

indenfor nogle varer står 'mærkevarer' ikke i forhold til prisen
--- gad vide hvad medion skærme 'vejes' til ??

i din artikel var phillips ikke så god - og prosonic endnu værre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-08 14:23

Hej missbee
Jeg kan forsikrer dig om at ALDI har udemærket tv.Vores nærmeste venner har købt hver et og er fuldt tilfredse med det. Det er fuldt ud lige så godt som mange andre og der har ikke været problemer med suport eller andet. Så køb du roligt et af dem

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 14:24

hej refi

nu fx. det fra elgiganten..
det der philips 32''
da har elgiganten et mere philips på 32'' der koster næsten det dobbelte
her...
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000wKtLjfp8?ProductID=3z3D4QFH7rIAAAEUkwhy0KuL

gad vide om man også får det dobbelte ??

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 14:31

hej piaskov

hvor længe har dine venner haft det aldi tv - uden reparationer ??

i aldi s tilbudsavis skriver de at man har 36 måneders garanti
men selvfølgelig -
refi - hvis der er ualmindelig dårlig service er det jo ikke noget man nyder glæde af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 14:31

JA...

Det andet har bl.a. integreret digital tuner.....

Det første er en "gammel" model (derfor prisen)

osv. osv....

Så jo - du får hvad du betaler for.....

Der er "kun" 3 fabrikker (mener jeg det er) i verden der laver paneler til SAMTLIGE fjernsyn - deraf (du får hvad du betaler for)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 14:33

Du må ikke misforstå Aldi´s service - den er såmænd god nok - men mere omstændig......

En ting er at skulle undvære en "dims" i 3-4 uger - noget andet er at skulle undvære måske husets ENESTE fjernsyn

Så lad os lige slå fast - ALDI´S service er udmærket - men de laver det altså IKKE selv i bagbutikken

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 14:39

hej refi

ved man noget om driftsikkerheden af aldi tv ??
har du /eller andre nogen erfaring med om de holder godt ??

refi - hvilket tv skulle jeg så købe hvis det skulle væer driftsikkert og
kvalitetsmæssigt med fint billede - har du et forslag /links - hvor meget skal man hoste op ??

har jeg kigget på for billigt ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-08 14:50

Hej missbee.
Jammen det er 2 år siden de købte. Og der har aldrig været problemer med dem. Den ene havde lidt svært ved at finde ud af manuellen og ringede derfor til suport og blev " vist " igennem Den anden fik lov til at ha det på prøve i 14 dage . Kunne derefter leverer det tilbage hvis hun ikke var tilfreds , det var et 40" og hun var bange for det var for stort til hendes lille stue, men hun har det stadigvæk og er utrolig tilfreds med det

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-02-08 14:54

Jeg ved ikke hvordan aldi´s regler for reklamationer er, men jeg Bilka skulle ha min bærbare computer i 5 uger for at finde fejlen og skifte skærmen. Det er lang tid når man er midt i at skrive en skole rapport.

Aldi sender sikkert deres tv til rep hos producenten, da det er dem som står med ansvaret.. derfor tvivler jeg på at de bruger længere tid end andre på reperationer.. men det er bare mit bud

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 14:55

hej piaskov

nå men det lyder jo godt
det dær med reparationer det er vel også mere når det kommer over de 24 eller 36 mdr garanti
hvor man så selv skal betale - for så kan det nogle gange være for dyrt at reparere
i forhold til at købe nyt.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-02-08 14:56

Jeg har et 20" fladskærms tv fra Aldi installeret i min båd.
Det er i hvert fald ikke noget sundt miljø for et tv--op til 30 gr. om sommeren og isnende koldt med fugt om vinteren. Det har siddet der nu i 5 år uden problemer så kvaliteten fra Aldi er jeg ikke nervøs for.
Det har heller aldrig været søsygt

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 14:59

hej dabj

det lyder super

og søsyge fjernsyn dem gidder vi slet ikke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-08 15:00

Lige nøjagtigt. Køb du bare et . Du kan være ganske rolig. Tilgængæld købte min svoger et i el giganten det røg sig en tur efter 6 uger og der har kun været problemer lige siden. Held og lykke

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 15:04

foreløbig tak for alle svar

jeg lader den stå lidt endnu det kunne jo være at der var andre der havde lyst at blande sig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 15:08

Ja nok LIDT for billigt - dermed ikke være sagt det ikke er pengene værd.....

Panasonic har jeg kun gode erfaringer med - super billede og lyd - masser af tilslutningsmuligheder osv.

Så jeg vil mene...

Et GODT TV skal i 32-37" koste ca 7-8000 og over 37" 10-12.000 kr....

Så burde du være dækket ind en del år fremover....
Forslag

http://www.pc-netto.dk/produkt/1000101411/

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-02-08 10:32

hej igen...

refi det er et meget fint fjernsyn du har fundet til mig MEN 8 1/2 kilo

jeg tror at jeg prøver mig med det fra aldi
som i øvrigt har fået det lagt ind på hjemmesiden
http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_09/OFF01.HTM

det ser ikke helt ringe ud
og så koster det kun 5 1/2

men de har 1 måndes returret og 36 måneders (=3år) garanti

det svære bliver måske at få fat i et (=møve, møfle, mase, bokse-kø)

takker for alle svar - glæder mig til at I deltager en anden gang
...ccjunior... får poææængernøøø for den med: "Du kan levere skidtet itlbage"

Godkendelse af svar
Fra : MissBe

Dato : 25-02-08 10:33

Tak for svaret CCjunior.