/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Malaria - Goa
Fra : andre123
Vist : 1285 gange
100 point
Dato : 23-02-08 11:45

Jeg står og skal på 14 dages charterferie til Goa (Indien) i starten af Marts '08
Er der nogen her, der har kendskab til om der er malaria i Goa, og evt. hvor udbredt det er...
Jeg har kigget kigget på www.vaccinationer.dk - men her står der intet om selve Goa, men kun Indien i helhed - og det er jo et stort land.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-08 11:50

Citat
25 januar 2008
Sundhedsmyndighederne i Goa oplyser at der stadigvæk bliver registreret tilfælde af malaria. Det sidste tilfælde var en svensk kvinde som efter 2 ugers ophold i Goa(Candolim beach)fik diagnosticeret malaria efter hjemkomst til Sverige. Hun havde ikke taget forebyggende malaria tabletter.

Det anbefales derfor at tage tabletter mod malaria.

På grund af manglende oplysninger om evt. resistens anbefales Malarone®, meflokin eller doxycyklin.

http://www.vaccination.dk/nyt/211.html

Kommentar
Fra : gmadsen

Dato : 23-02-08 12:50

jeg går i klasse med en som også skal til goa i marts. Han er blevet vaccineret mod malaria ( mener jeg), han fik ihvertfald 4 forskellige vaccinationer, jeg ved at han også fik piller mod malaria.
håber at det kan hjælpe dig

Godkendelse af svar
Fra : andre123

Dato : 24-02-08 22:03

Jeg fik en snak med lægen som tilfældigvis selv lige er kommet hjem fra Goa.
Han fortalte at der i 2007 kun blev registreret 4 tilfælde af malaria hos turister.
(måske spiste resten malaria piller)
Men lægens anbefaling var, at jeg tog nogle malaria piller med, og spiste dem hvis jeg pludselig fik feber.

Tak for svaret ans - godt fundet !!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-08 22:09

Selv tak og god ferie