/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med at åbne vedhæftede
Fra : svenliss
Vist : 3083 gange
100 point
Dato : 22-02-08 22:25

Windows Vista - Windows mail.
Ind imellem kommer der mails med vedhæftede filer, fra nogle af mig kendte personer eller institutioner, hvor jeg ikke kan åbne de vedhæftede.
En rude med følgende melding kommer op:

De aktuelle sikkerhedsindstillinger tillader ikke, at denne fil hentes.

Har prøvet at hente råd i hjælpeprogrammet, men mine rettelser efter de råd, har ingen effekt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 22:38

Prøv at videre sende (forward), plejer at hjælpe i XP... Svend

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 22-02-08 22:41

Klik på Funktioner oppe øverst og på Indstillinger, klik på fanebladet Sikkerhed og fjern markeringen ud for Tillad ikke at filer og andet som muligvis kan indeholde virus, åbnes eller gemmes, klik Anvend og Ok, så kan du åbne dine vedhæftninger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 22:44

Har du en god antivirus til at scanne indkomne mail og vedhæftniger ? Nu er det op til dig når Windows ikke spærrer for at åbne vedhæftede filer

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 22-02-08 22:59

Tak for svaret o.v.n..
Det var lige det der virkede - ja, det er op til mig selv, som du også skriver.
Jeg vil dog nok sætte fluebenet på igen, og så fjerne det, når der ind imellem kommer genstridige vedhæftede, fra personer jeg tør stole på.
Tak.
Mvh. Svenliss

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 23:08

God ide det med ikke altid at åbne vedhæftede filer, tak for accept