/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
HJÆÆÆÆLP!!
Fra : Sejemulle
Vist : 480 gange
20 point
Dato : 22-02-08 16:05

Hej alle.!

Jeg har bare et lille problem, mit filter!!
Mit filter er sådan et med at vandet der bliver suget op ryger ned gennem en skumsvamp, jeg har renset det i normalt vand, men det er ligesom om der kommet sådan nogle små minibobler ud hvor det ikke burde, så jeg ville høre om det er normalt at det gør sådan eller om det bare er ilt der ligger i vandet?!?!.. jeg vil sætte pris på at i svarer :D

Og så vil jeg gerne vid hvor lang tid det tager for en gubby at føde jeg har ventet i cirka en måned!
Og jeg er lidt bange for at alle ungerne vil blive ædt, og jeg har ingen fødekasse eller noget af det der og jeg har haft mit akvaria i lidt over en måned!

I må meget gerne svare!! :D :D

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-08 16:15

Det er almindeligt med luftbobler Og hvis du har massere planter og stengrupper med gemmesteder i er det ikke et problem med unger da de så kan gemme sig

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 16:15

Det er helt normal med små luftbobler efter at filtret er renset, husk at rense i lunken vand, ikke for varmt så ødelægger du den biologiske filtrering, guppy fødsler ved jeg ikke så meget om, der kommer bare en masse unger, og er der kraftig bevoksning og andre skjulesteder, så er der også mange som overlever, jeg har kun en gang brugt den lille føde kasse, det var da en af mine mundrugere fik unger, aldrig til guppyer der kommer masser af unger alligevel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-08 16:15
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-02-08 16:42

Jeg tror også dit filter virker perfekt!
Jeg mener ikke der går ret meget mere end en måned mellem hver gang den føder, Den føder nok 100 stykker pr gang. Første gang jeg havde en der fødte satte jeg den over i et lille akvarium. Vandet var helt tåget af unger. Det lykkedes mig at redde 72 unger inden moderen åd dem - jeg kunne jo ikke undvære en eneste af dem.
Siden har jeg klaret problemet ved at have masser af finbladede planter de kunne gemme sig i. Der bliver masser af unger, det klarer jeg med at forære dem væk.

Kommentar
Fra : rasmushightower

Dato : 01-03-08 13:29

Hejsa.
Som O.v.n siger er det meget vigtigt ikke at bruge vand, hvis temp. varierer alt for meget ift. det vand det er i normalt.
Mest optimalt er at bruge akvarievand, evt. ved vandskift. Så er du sikker på ikke at ødelægge den flora der er i filteret.

Luftboblerne skal du ikke bekymre dig om

Som der er blevet sagt, sten, planter og evt. træstykker. Så har ungerne fine chancer. Lige pludselig har du ikke andet end unger, de går til den

Kommentar
Fra : andreasim

Dato : 10-05-08 09:34

en gubbie tagre den 28 til 31 når den er gravid