/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Niels Jensen Aars ???
Fra : jyttew
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 22-02-08 14:15

er der nogen der kan hjælpe mig, jeg søger Niels Jensens fødested.

Niels blev gift d 29-10.1796 i Børglum Hjørring arkiv onl 1720-1804 opslag 212.der står (Aars )
hører det med til hans efternavn, eller er det der, han blev født.

Niels Jensen, 2 ægteskabt 10-3-1820. Ålborg fleskum Ålborg vor frue.
Arkiv onl 1814-1826. opslag 136. der står Aars af Vadum,hvad betyder så det ?
så nu håber jeg at nogle kan hjælpe mig videre.

alle børnen er født i Vadum, så nær en, han er født i Vrendsted Børglum Hjørring

Venlig hilsen Jyttew

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 14:28

Er det ham her? er han født ca 1860:
"
Hjørring, Børglum, Vrensted, Wrensted Sogn, Ossendrup Bye, 122, FT-1787
Jens Nielsen 38 Gift Huusbond Bonde og Gaardbeboer
Johanne Jensdatter 34 Gift hans Kone
Kiersten Jensdatter 2 Ugift Deres ægte Barn
Niels Jensen 27 Ugift Tieneste Folk
"
Mere i aften, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 14:41

Mormonerne mener gift første gang 29/12, Svend
"
NIELS JENSEN Marriages:
Spouse: MAREN PEDERSEN Family
Marriage: 29 DEC 1796 Borglum, Hjorring, Denmark
"

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 22-02-08 14:57

Hej Svend
Det er den rigtige Niels Jensen som er gift med Maren Pedersdatte Aar 1796.
Saa du er på det rigtige spor,
hilsen JytteW

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-02-08 15:27

Citat
der står Aars af Vadum,hvad betyder så det ?

Som det står i kirkebogen betyder det han kalder sig Niels Jensen Aars og bor i Vadum.

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-02-08 15:40
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 16:36

Det må så være andet ægteskab:
"
NIELS JENSEN
Spouse: JOHANNE NIELSDR Family
Marriage: 10 MAR 1820 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark
"
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 16:40

Og her er de som ældre:
"
Aalborg, Kær, Vadum, Østerhalne by, et hus, 8, FT-1834, A0348
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Jensen 68 Gift Husmand og snedker.
Johanne Nielsdatter 58 Gift hans kone.
"
Niels Jensen er altså ikke født ca 1760 men ca 1766, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 16:52

Måske ham her fra Guldager:
"
Niels JENSEN (AFN: 11N8-34L Birth: 1766
Guldager, Vrejlev, Hjorring, Denmark
Christening: 1 Jun 1766
Vrejlev, Hjorring, Denmark
Father: Jens ANDERSEN (AFN: 2NNW-68) Family
Mother: Margrethe NIELSDATTER (AFN: 11N8-2ZL)
"
ikke langt fra Børglum, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 17:31

Heller ikke her noget om Års? Svend
"
Hjørring, Børglum, Vrejlev, Wreile Sogn, Guldagger Bye, 44, FT-1787
Anders Jensen 31 Ugift Hosbonde ligeledes [Gaardmand]
Margrethe Nielsdatter 63 Enke Hans Moder
Niels Jensen 20 Ugift Mandens Søskende
Inger Jensdatter 33 Ugift Mandens Søskende
Maren Pedersdatter 14 Ugift Hyrde
"

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 22-02-08 18:53

Hej Svend
Johanne Nielsdatter,gift 1820 er rigtig, skal jeg forstå den folketællein , i 1834 der står der fødested Østerhalne er han er født der.?
Venlig hilsen JytteW

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 19:23

Nej desværre, han var snedker og så står der ikke mere, ikke hvor han er født...

Det ovenover er, hvor de boede i 1834, Østerhalne må være en by udenfor Vadum,
Sorry Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 19:33

Ellers kontakt Niels Jørgen Pedersen her:
http://www.9430.dk/historie/min.htm

Han ved alt om Hjalne, Svend

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 22-02-08 20:04

Hej Svend. Tak for det store stykke arbejde du har lavet for mig,men hellet var ikke rigtig med mig i dag.
venlig hilsen Jytte Wadum.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 20:20

Jamen Jytte vi skal da bare finde Niels Jensen, født 1765, 66 eller 67...

Enten i nærheden af Børglum: Nordenfjords; vestpå syd for Hjørring,
eller hvis det med Aars har noget på sig? I det vestlige Himmerland...

Det sidste er tættere på hvor jeg kommer fra, men det første er mest sandsynlig, Svend

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 22-02-08 21:10

Hej Svend . jeg ved at du prøver at hjælpe mig ,men jeg har ingen ide om, hvor han kommer fra,
det er grusomt.
Venlig hilsen JytteW

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 23-02-08 11:33

Jeg har ledt forgæves efter ham i kirkebogen for selve Års sogn i de omkringliggende år.

Derfor kan han jo sagtens komme fra en af rand-sognene - eller hans forældre kan.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-08 11:47

Det samme her, dog ikke i kirkebogen.

der var én født i en flække nord for Farsø, husker ikke lige...
Men tæt ved Års, Svend