/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Print Screen
Fra : zaibotdk
Vist : 739 gange
50 point
Dato : 22-02-08 12:02

Jeg bruger ofte "print screen" funktionen til at paste screendumps med ALT + PrintScrn ind i mails.
Men når jeg paster screendumps, så er det BMP formatet billederne "er taget" i.

Kan man indstille Windows til at Print Screene i JPG i stedet?

Jeg er klar over der findes software til dette, men vil gerne bruge Windows egen funktion.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 22-02-08 12:17

Nej det kan du ikke,men du kan bruge dette freeware program istedet http://www.snapfiles.com/Freeware/gmm/fwscreen.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-08 12:23
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 13:14

Windows egen funktion hedder Paint, du bliver nødt til at sætte billedet derind først, gemme som for eksempel jpeg og så sætte ind i mails, jeg tror ikke at du kan ændre selve styresystemet til at bruge andet end bmp, men følger lige med, måske bliver jeg klogere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-08 13:18

Hej
Prøv at kigge her

http://www.bcheck.net/apps/#purrint

mvh klaudi

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 22-02-08 14:39

Jeg kender godt til diverse 3. parts software løsninger, men det SKAL være Windows egen funktion, før jeg kan bruge det.

Jeg er klar over at man naturligvis kan copy paste til Paint feks, og gemme som jpg, men det eer for tidskrævende.

Regnede med at noget TweakUI el.lign kunne ændre det måske?

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 22-02-08 14:41

Klaudi> ser godt ud, tester det lige...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-08 14:50

Det fylder ik alverden, og kan ikke alle mulig fix-faxerier.
Hvis du henter det kan du starte det sammen med Windows og evt skjule det's ikon.
Flere avancerede indstillinger hvis du trykker på det lille billede af katten øverst til venstre.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-08 14:53

katten til højre

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 22-02-08 15:04

har lige lejet lidt med det, og det er et fint stykke software, MEN det kan ikke copy paste i jpg.
Dog kan det automatisk gemme filen på desktoppen feks i jpg, men copy paste er stadig i bmp :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-08 15:27

Det kan du IKKE ændre medmindre du bruger et trediepartsprogram eller indsætter og gemmer i andet format...

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 23-02-08 21:27

Prøv også lige dette - der er lige kommet en vesion 6. Her kan du selv bestemme hvilket format du vil gemme i.
BMP, GIF, JPG, PNG, TIF eller PDF. Du kan også gemme i udklipsholderen og direkte indsætte i mails, word el. lign. Du kan også tegne, indramme eller sætte yderligere tekst på inden du gemmer elle bruger copy/paste funktionen. Det er gratis. Jeg bruger selv vesion 5.3 og har været meget glad for det. På grund af dit spørgsmål har jeg så opdaget at der er kommet en version 6

http://www.faststone.org/FSCapturerDownload.htm

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 23-02-08 21:36

Jeg glemte at sige, at FAsttone Capture er sharewareprogram og må "kun" bruges i 30 dage gratis.

Du opfordres til efter de 30 dage enten, at afinstallere eller donere. Det er dog op til din samvittiged hvad du gør.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-02-08 14:22

Jorgen_ros >kan du huske fra hvilken versions nr det blev

shareware,jeg har selv programmet og har købt licens men jeg
samler på gamle programmer og har de fleste FastStone Capture gratis versioner liggende,vis jeg kunne huske fra hvilken version det blev shareware så kunne jeg lægge den sidste(nyeste) gratis version op på min HP,vis jeg kan finde dem i alt mit rod

Det fedeste programhar brugt det i to år nu og kan ikke leve uden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-02-08 14:36

Fandt lige
FastStone Capture 4.8

FastStone Capture 5.3>denne har jeg i version zip/exe og portable (usb drev/stik)

FastStone Capture 5.2

Jeg har flere versioner på en af mine andre pc'er,men
kan som sagt ikke huske fra hvornår det blev shareware.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-02-08 14:44

Her er den i version 5.3,men kan ikke huske om shareware var efter/før den version,ellers har jeg andre versioner.

http://manse9933.dk/un_sider/temp/FSCaptureSetup53.exe

vis du benytter dig af dette program så er det Jorgen_ros ide (poæng)

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 24-02-08 22:21

screenhunter bruger jeg selv, meget bedre end windues eget...