/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kalk pletter i stålvask.
Fra : Myns
Vist : 2360 gange
100 point
Dato : 22-02-08 04:25

Er der mon nogen der ved, om man kan smøre sin stålvask med et eller andet middel, så man er fri for kalk pletter?????????????????????

myns

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-02-08 04:31

bilpolish

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 22-02-08 04:34

Hej pbp_et.

Kan man købe det?

myns

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-02-08 04:36

ja, på tankstationer og i butikker med biltilbehør. Du kan også flytte til et sted uden kalk i vandet. Varde eller Småland

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 22-02-08 04:47

Hej pbp_et.

Du er da godt nok vittig . Jeg vil lige prøve dit mirakel middel. Så må vi jo se om det virker. Er det tilfældet vanker det "point" til dig. Men tak i første omgang. Ka' du nu sovet godt.

myns

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-02-08 04:50

Helt seriøst: Meget lettere end at smøre vasken ind - hvad med at tørre den af, inden vandet tørrer ind. Og hvis du investerer i en mikrofiber-karklud (sommetider i ALDI, Netto m. fl. steder), kan du også let tørre af, selvom de er tørret ind

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-08 08:13

Man vil jo hele tiden vaske det af igen men tør efter når du er færdig med opvasken ol. med en eddikeklud som du evt har i et glas så der ikke altid lugter af eddike

Mvh Sunofisken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-08 08:30

Hvis dit problem med kalk er stort kan det sikkert også fixes
http://www.amtech.dk/

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-02-08 08:55

Bilpolish...!?

Hvad sker der så, når du bruger vasken? Så ryger noget af det ned i kloakken og forurener - og andet bliver hængende, og ender måske med at komme ned i din mave...! Det ville jeg da tænke over en ekstra gang.

En regelmæssig aftørring virker som en bedre og sundere løsning.

Og lang tager det jo heller ikke med en håndvask - for der er jo ikke tale om badekar, vel?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-08 11:52

Hej med dig
Nej du skal købe noget Winerkalk som du rører op med sprit til en halvtyk grød. Den "pudser " du vasken i
Den bliver ligesom ny og skyr vandet. Det er nok at gøre det 1 gang om måneden og bare hask at tørre den af efter brug. Det er et mirakkelmiddel

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-02-08 15:30

hah

i har alle mange gode løsninger...

jeg har en anden løsning...

har en flaske toiletrens med citrusduft
stående ved vasken sammen med opvaskemiddel til samme formål
(det er gele-aktigt og hænger fast på de lodrette flader - lugter heller ikke af eddike)
husk at skylle af lige så hurtigt at det har gjort sin virkning

det er også en god løsning hvis du har suppegryder
der normalt kræver knofedt at få rene

god weekend til alle

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-02-08 15:33

...øøøøhhh
ja min løsning det var jo så til at fjerne klaken når den var kommet !!!
og selvfølgelig ikke noget man smører på for at forhindre kalk i at sætte sig
så måske ikke helt det du spurgte om ..??

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 12-03-08 02:31

Tak for svaret piaskov.