/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
sticky rice
Fra : Runeldo
Vist : 2588 gange
50 point
Dato : 20-02-03 16:52

Jeg vil gerne have en opskrift på sticky rice, og hvilke slags ris man skal anvende?

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-02-03 16:59

Hej Runeldo

man kan bruge ris der ikke er for "løse" f,eks basmatiris mener jeg de hedder, men ihvertfald nogle som ikke koger for løst

Sticky rice med frugt

(4 pers.)

Ingredienser

150 g ”klæbe-ris”
200 ml. kokosmælk
2-3 spsk. sirup
½ tsk. salt
2 modne mangoer eller 3 modne bananer
friske mynteblade

Tilberedning

Skyl risen og lad den udbløde i vand i min. 4 timer. Hæld vandet fra og lad de fugtige ris dampe over vand i ca. 30 min. Lad dem afkøle. Bland kokosmælken med sirup og salt i en skål. Skræl frugten og skær den i mindre stykker. Kom lidt ris i bunden af en skål og anret frugten ovenpå. Hæld tilsidst lidt kokosmælkecreme over frugten og pynt med mynteblade.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 20-02-03 17:01

hej Runeldo
Her er et link til stigky rice

http://www.stickyrice.com/sushi/rice/rice.html

mvh mcloud

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-02-03 17:04

Hej igen

Du kan også bruge alm. grødris, så er det i konsistens ligesom "vores" ris a la mande

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 20-02-03 18:18

Hej Runeldo

De ris du søger, er søde og findes i asiatiske butikker f.eks hos Shop Asia i on-line shoppen på dette link:
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=4217&vare_id=250649

her er også en opskrift.

Såfremt du har spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig

Med venlig hilsen.
Per Rebner
Shop Asia

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 07-03-03 10:33

spørgsmålet er om man ikke også kan bruge almindelig parboiled ris. Der er jo mange forlag til en løsning af problemet!

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-03 10:40

Alm parboiled ris er for løse, du skal som jeg skriver i mit tidligere indlæg bruge ris der "klistrer"

mvh
Bantam

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 07-03-03 14:11

Tak for svaret bantam.