|
| er email modtaget og åbnet ? Fra : minnam | Vist : 676 gange 300 point Dato : 21-02-08 23:05 |
|
Hej
er der nogen der ved om jeg kan checke om en email jeg har afsendt via outlook express er nået frem til modtageren? Og endnu bedre hvis jeg kan se at de har åbnet den.
jeg kører en forretning og oplever ofte at folk lige pludselig påstår at mailen ikke er modtaget selvom flere andre emails med samme indhold (foto/tekst) er modtaget og besvaret.
Jeg mistænker af og til at de ikke taler sandt og bare påstår de ikke har modtaget mailen.
Det kunne spare mig for en masse arbejde hvis jeg kunne checke om de taler sandt.
Jeg kan jo sagtens bede dem bekræfte modtagelsen ved en pop up men det er jo ingen garanti i dette tilfælde.
tak for svar..
uvidenhed er ikke lig med at det ikke er muligt
| |
| Kommentar Fra : Rellom |
Dato : 21-02-08 23:54 |
|
Jeg har i flere år brugt MSGtag: http://www.msgtag.com/home/
Når modtageren har åbnet mailen, får han samtidig besked om, at kvittering for modtagelsen er sendt til dig.
Vær opmærksom på, at programmet ikke er populært i antispyware-kredse, netop fordi modtageren ikke selv kan bestemme, om han vil kvittere for modtagelsen eller ej. Men til dato er der nu ingen af mine kunder, der har gjort vrøvl.
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 21-02-08 23:57 |
|
Bekræftelsesanmodninger....virker kun såfremt modtagerens system er sat op til at afsende kvitteringer for modtagelse og/eller læst.
Det sker også at mails rent faktisk ikke når frem - det kan især ske hvis der er tekniske problemer hos enten din eller modtagerens udbyder / mailservice - også uden meddelelser retur til afsenderen....
En yderligere mulighed for at mails ikke når frem er, at de mærkes som spammail hos modtageren. Det ses især når det drejer sig om masse-mails. Nogle systemer er sat op til automatisk at slette spammails.
Men i langt de fleste tilfælde er der nok tale om "dårlige undskyldninger" ...
| |
| Kommentar Fra : minnam |
Dato : 22-02-08 00:27 |
|
tak for alle svar..
som jeg nævnte så har jeg ikke ændret settings og modtageren har fået og besvaret flere mails inden for fx en uges tid så jeg tror ikke det er det der er galt.. om der alligevel er noget galt i mine settings som gør at det kan ske af og til ved jeg ikke.
jeg ønsker bare at kunne kontrollere selv om mailen er gået ind på den rette mailadresse box og evt blevet åbnet... lidt ligesom visse spam folk vist nok kan gøre.. Jeg vil helst ikke få flere problemer ved at installere et program som måske gør at mine emails bliver afvist, da det som regel drejer sig om mails som burde være modtaget da de har skrevet og besvaret flere gange.
derfor fungerer outlooks funktion hvor man kan bede dem bekræfte selvfølgelig ikke, da de jo bare droppe at svare på det og se mailen alligevel og som en skriver findes muligheden måske ikke hos alle.
måske skyldes det at der har været tekniske problemer, men hvor havner mailen så henne når jeg ikke får nogen fejlmeddelse ??
men tak for forslag om program..jeg vil lige undersøge det..
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 22-02-08 00:53 |
|
Modtagers computerm kan være gået ned, ham eller andre kan have slettet mailen ved et uheld, afsender kan også ryge inde i et spamfilter hos modtager......fejl 40.
Eller brug snailmail, enten som anbefalet eller med afsenderkvittering overfor modtagere der gentagne gange "ikke" har modtaget noget.
Mstag er også upopulær da det grænser til overvågning.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|