/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Proxy-server
Fra : sion
Vist : 565 gange
90 point
Dato : 20-02-03 16:40

Jeg bruger min bærbare PC både derhjemme og i skolen. På skolen benyttes en proxy-server, hvorfor jeg må aktivere denne indstilling i under >Forbindelser>LAN. Hjemme har jeg Stofa-net og skal derfor ikke bruge proxy-serveren, hvorfor dette deaktiveres.

Kan PC'en ikke selv finde ud af hvor den er koblet på nettet, så jeg er fri for at aktivere/deaktivere proxy-server hele tiden?

(Der er noget der hedder: "Brug script til automatisk konfiguration". Er det noget jeg kan bruge??)

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 90 point
Dato : 20-02-03 19:22

Hej sion

Du kan ikke umiddelbart få din browser til selv at finde ud af hvilket netværk den er på.

Der er flere muligheder. Den mest behagelige er nok en "netværkswitcher". Et stykke software der skifter din netværksprofil hver gang du tænder din computer. Du kan læse mere om dem her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/7667

Den anden mulighed er simpelthen bare at oprette en ny brugerprofil, men her skal du bare huske på at skrivebordsindstillinger mm. er forskelligt for hver profil.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : sion

Dato : 31-01-04 13:20

Det var vist på tide....