/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word
Fra : Dieter
Vist : 763 gange
50 point
Dato : 21-02-08 17:26

Jeg vil lave en visitkort på WORD.
Men jeg grejer ikke at lave baggrunden farvet.

Når jeg sætter en farve på vha. Format / Baggrund kommer den godt nok frem. Men når jeg så går til Preview print. er der ingen farve at se.
Når jeg printer alligevel er papiret også uden baggrundsfarve.

Hvad er der galt ?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-02-08 17:40

Dette står der i hjælpefunktionen

Dokumentets baggrund udskrives ikke.
Dokumentbaggrunde er kun beregnet til visning af dokumenter. De baggrunde, du opretter ved at bruge kommandoen Baggrund i menuen Formater, udskrives ikke. Hvis du vil tilføje rammer eller skygger på siden, skal du bruge kommandoen Rammer og skygge i menuen Formater.

Derfor bruger jeg altid InDesign

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-02-08 17:43

Kan du så ikke i stedet bruge Wordart???

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-02-08 17:44

Hvad er InDesign for noget ?

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 60 point
Dato : 21-02-08 17:49

Lav en firkant i passende størrelse, læg den bag ved teksten og giv den den ønskede farve.
Hvis du har lavet teksten i en tekstboks, kan du blot give boksen den ønskede farve.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-02-08 17:50

Et grafisk program.

MEn tror nu nok puplisher kan også.
Jeg checker lige.

Ellers kan du jo bruge farvet papir?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-08 17:52

Selvfølgelig kan Publisher

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-08 17:53

Selv paint kan klare din opgave.....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-02-08 17:54

Du kan lave det i publisher. Her er vejledningen.

jeg har selv lige gjort det, plus lavet at vandmærke. De kom begge fint ud.

Indsætte et mønster eller en farve bag ved en hel side eller en objektgruppe
Tegn et rektangel omkring det område, du vil udfylde.
Sådan gør du

Klik på Fyldfarve på værktøjslinjen Formatering.

Hvordan finder jeg denne værktøjslinje?

Klik på den ønskede farve.
Sådan gør du

Klik på Placer bagest i menuen Arranger.
Relaterede emner

Jeg vil bruge et mønster eller gradueringsfyld i mit farveskema

Tilføje det samme mønster eller den samme farve bag hver side i en publikation

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 21-02-08 18:16

Tak for svaret hvaderikkeibrug.
Så lykkedes det!
Man lærer aldrig ud. :)