/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Hvordan laver man en ny font i acad
Fra : meiland
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 20-02-03 15:11

Hej Alle !

Jeg skal have lavet en font hvor nogle af bogstaverne skal erstattes med symboler, bla. skal A udskiftes med en cirkel. Indsætningspunkt for A = centrum cirkel.

Findes der en nem metode til denne opgave, f.eks. et program.

/meiland

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 210 point
Dato : 20-02-03 15:41

Hej Meiland

I AutoCAD kan man bruge truetype fonte og shape fonte.

Man redigerer i en .shp font i, eks notepad, og compiler den til en .shx

Fra AutoCADs kommandoline skrives COMPILE
.shx fonten skal placeres i AutoCADs font bibliotek.

Måske var det en god idé at starte med en eksisterende font, og decompile den
http://download.com.com/3000-2316-5812883.html?tag=lst-0-1
Se AutoCADs hjælp

Customization Guide - Using Shape fonts....

Kommentar
Fra : johndue

Dato : 11-03-03 16:35

Jeg kopierer altid fra word

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 12-03-03 08:49

Tak skal du have