/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Automatisk maks af vinduer
Fra : hencar10
Vist : 795 gange
20 point
Dato : 20-02-08 22:45

Er det muligt at indstille windows 2000 , således at den automatisk maksimere alle vinduer der åbnes, så man ikke skal gøre dette flere hundrede gange om dagen manuelt?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 20-02-08 23:14

Har du prøvet at maximere, og vælge Filer+afslut?
Så burde den åbne maximeret næste gang.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-02-08 00:54

det har været oppe at vende mange gange, jeg tror at det er umulig på nogle computerer
jeg har prøvet alle forskeligere forslag uden et godt resultat

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 20 point
Dato : 21-02-08 08:53

Når et vindue/program har været maksimeret - så skal det afsluttes via FILER -> AFSLUT for at gemme indstillingen.
Hvis man benytter krydset i øverste højre hjørne, så er det et kendt windows program problem, at den seneste visning ikke huskes til næste gang.

Nogle programmer er dog kodet således at de ALTID åbnes i den størrelse som programmøren har bestemt....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-02-08 09:00

En hurtig tastaturgenvej til at maksimere et vindue (f.eks. internet explorer) er ALT+Mellemrumstast og derefter tryk på x .... så maksimeres vinduet, uden brug af mus...

Du kan finde flere tastaturgenveje her:
http://support.microsoft.com/kb/126449

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-02-08 09:11

I XP kan man højreklikke på ikonet for det pågældende program, vælge Egenskaber, og så under fanebladet Genvej i feltet Kør, rulle ned til og vælge Maximeret.
Jeg ved ikke, om det samme er tilfældet i 2000, men det er et forsøg værd.

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : hencar10

Dato : 22-02-08 19:08

Tak for svaret berpox.