/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Rødt X i stedet for brevpapir
Fra : ingelein
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 20-02-08 17:42

Hej allesammen
Jeg vil bede om hjælp til nogle forkerte indstillinger i Outlook Express hvor man kan indstille specielt brevpapir. Nogle af mine undervisnings PC'er viste kun et rød X i en boks. På Nettet kan jeg normalt få billedet ved at højreklikke og hente billedet, eller bede om at få åbnet billedet.
Intet af det virkede her.
De samme PC' er kunne godt modtage mails med brevpapir sendt fra de andre maskiner. Hvor skal jeg lede efter den passende indstilling så maskinerne kan "generere" brevpapir?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-08 17:48

Måske er der hjælp her

http://www.sus.vindinggaard.dk/xp-sp2/xp-index.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-02-08 18:10

Hej Klaudi
Tak for henvisningen, som jeg har studeret - overfladisk , men vil gå dybere ind i problematikken senere. Disse brevpapirer skal imidlertid ikke hentes på internettet, men er indbygget i Office-pakken, så jeg vil nødig bede mine elever om at ændre på sikkerhedsindstillerne for Internettet.
Jeg ved at man kan hente tonsvis af forskelligt brevpapir på nettet, men jeg vil være tilfreds med den snes man kan råde over i Outlook Express og i Outlook.
Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 20-02-08 18:26

Citat
Sådan bruges brevpapir i udgående meddelelser

Du kan bruge brevpapir i Outlook Express til at fremstille flotte meddelelser til både e-mail og nyhedsgrupper. Brevpapir er en skabelon, som kan indeholde et baggrundsbillede, enestående tekstfarver og tilpassede margener.

Sådan anvendes brevpapir på alle udgående meddelelser

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Meddelelse.
Marker afkrydsningsfeltet Post og/eller Nyheder under Brevpapir, og klik derefter på Vælg.
Sådan anvendes brevpapir på en enkelt meddelelse

Åbn menuen Meddelelse, peg på Ny meddelelse ved hjælp af, og vælg derefter et brevpapir.
Sådan anvendes eller ændres brevpapir, når du er gået i gang med en meddelelse

Åbn menuen Formater, peg på Anvend brevpapir, og vælg derefter et brevpapir.
Bemærk!

Du kan kun anvende brevpapir i meddelelser, der sendes i HTML-format. Du kan sørge for, at HTML-formatering er aktiveret, ved at åbne menuen Formater i et nyt meddelelsesvindue og klikke på HTML. Der vises en sort prik ud for kommandoen, når den er valgt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-02-08 19:07

Hej Fijala
Jeg tror at du har besvaret mit spørgsmål, for jeg er ret sikker på at meddelelserne ikke var valgt til at skulle sendes i HTML og at det var derfor enkelte elever (pensionister mellem 62 og 81 år) ikke fik noget brevpapir frem på skærmen. Jeg afprøver det om et øjeblik, når jeg har geninstalleret Outlook Express, som jeg har slettet, fordi jeg bruger Outlook. Ellers kan jeg først afprøve næste tirsdag.
Tak for svaret
mange hilsner fra Ingelein, som nok havde en anelse om at det ikke var Internetindstillingerne jeg skulle pille ved.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-08 21:31

Tak for svaret Fijala.
Du hjalp mig fint på vej, der var nogle forkerte afkrydsninger.
Mange hilsner Ingelein