/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Problem med lydkort
Fra : kettedk
Vist : 737 gange
200 point
Dato : 20-02-08 16:54

Mit lydkort er lige pludseligt holdt op med at virke.
Jeg kan overhovedet ikke afspille lyd, og hvis jeg går ind i "Lyde og lydenheder" i Kontrolpanel,
skriver den "Ingen lydenhed". Jeg kan heller ikke længere finde mit lydkort i Enhedshåndtering.

Hvad kan der være galt? Det er vel forhåbenligt ikke brændt af

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 16:57

Problemet opstod forresten midt i et spil Battlefield 2142, hvis det kan have noget med sagen at gøre...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 16:59

i enhedshåndtering kan du se om der er gult spørgsmålstegn ud for lydkortet. Ellers skal du bare opdaterer driveren derinde fra og lad den endelig gå på nettet efter driveren

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 17:01

Der er ingen gule spørgsmålstegn, og som sagt kan jeg jo slet ikke se lydkortet længere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 17:02

Er lydkortet et onboard på bundkortet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 17:03

og hvis det er så smid din skive med drivere i drevet. Den som fulgte med da du fik pcen

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 17:07

Jep, det er onboard. Desværre har jeg ikke mulighed for at få fat i denne cd, da den ligger små 100 kilometer væk - hos min fatter. Er der ikke mulighed for at finde drivere andetsteds?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-08 17:13
Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 17:17

Sunowich: Jeg brugte selv den side lidt tid inden jeg stillede mit spørgsmål herinde.
Der finder den heller ikke mit lydkort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 17:26

Prøv lige at hent dette program så for vi se om det kan finde et lydkort i din pc.

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

bare vælg den øverste.

Installer det og gå derefter ind i det og du vil kunne se hvilken hardware der er i din pc

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 17:27

Har du prøvet med systemgendannelse

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 17:30

Jeg prøver lige det program dér. Og ja, jeg har allerede prøvet systemgendannelse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-08 17:45

Når nu det nu ik kan ses i Enhedshåndtering er det måske blevet Disablet i Bios?!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 17:47

klaudi

god iagtagelse Det er absolut en mulighed.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-08 17:48

Hvis alt dette ikke hjælper ku det tyde på at der er brændt af eller??

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 18:13

Klaudi: Den mulighed har jeg også overvejet, og jeg har også været inde i BIOS og kigge, men jeg er ikke 100% sikker på, hvad skal jeg kigge efter. Jeg går altid med livrem og seler når det drejer sig om BIOS...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 18:17

kiug efter - onboard sound - eller noget sådant lignende. Det plejer at være mulighed for
Enable og Disable

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 18:34

Jeg har lige været inde i BIOS og kigge.. Jeg fandt mit lydkort, og det var aktiveret.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 18:36

så må vi se hvad everest kan gøre for dig.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 18:39

Everest finder følgende under Multimedie:

Windows Lyd:
midi-in.0
midi-out.0

Under PCI / PnP Audio finder den intet.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 19:14

Skal man ud og investere i et ordenligt lydkort? Eller kan dette løses?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 19:47
Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 19:50

Tak for links Fijala, men hvis jeg skal ud og investere i et nyt, så skal det være i Creative X-Fi serien

Men er alt håb ude angående det onboard jeg har nu?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 19:52

Jeg er bange for at det er gået til de evige pcmarker. Når nu Everet ikke kan finde noget er der ikke meget håb.
Og du er 1000% sikker på det er onboard

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 19:53

Ja, jeg er 112% sikker.. Lydportene går direkte ind til en lille "æske" på bundkortet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 19:56
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-08 19:57

Held og lykke i din søgen.

Godkendelse af svar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 19:59

Tak for hjælpen Fijala.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-02-08 20:03

HURRA HURRA HURRA

Computeren har lige været slukket i en halv times tid, og har derfor haft mulighed for at køle af..
og mindsanten om der ikke er lyd igen!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 21:00

Dvs at den har været overophedet og derfor har den slået fra på sikkerhedsmargenen mht temperatur.

Med Everest kan du under PC - Sencorer se hvad temperatur der er inde i pcen. Måske den trænger til at blive blæst godt og grundigt igennem så støv og skidt kommer ud.