/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor dum kan man være
Fra : svendgiversen
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 19-02-08 20:02

Jeg ser flere spørgsmål om investeringer her i kandu;
de rigtigt gode er jo købt/solgt før de udbydes...

Bortset fra dette:

En kollega besøgte sine svigerforældre i Australien,
(ikke Mary' s, ikke noget Donald mac Duck? et eller andet??)

Og han kom tilfældigt til at tale med en Australsk Olie Magnat Økonom,
(ved ikke på hvilket "mondænt" værtshus? Just before Chrochodile' s...)
Men han fik i løbet af aftenen en dødsikkert "insider" tip" der "down under":

Da han kom hjem solgte han alle sine "Guldrandede" danske aktier og fulgte rådet...

Samtidig var så flink at videregive denne fjernt erhvervede hemmelige viden,
til et par godtroende danske kollegaer.

Og så undrede den lokale bank sig: "Ikke nu igen"...
Tre gange på samme dag investerede lokale Sønderjyder i noget SydBank aldrig havde hørt om.

Hvis det nu var gået godt, var vi vel blevet anklaget for insiderviden?
Foreløbig har jeg tabt 38 % på kun tre uger...

Men der er momentant vinter borestop i det pågældende område; min aktiske olie er frosset,
men til foråret, så skal i bare se, så vælter det op med olie...

Hvem kan komme med et bedre investerings tip end dette?? Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 20:43

Bedre tip:

Sæt pengene i banken til sølle 2-3 %

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-08 21:18

tja.. kender da flere som har prøvet at investere i div pyramidespil.. de har dog aldrig haft held til at få mig med.. men deres penge er da forsvundet.. kender kun en som tjente penge på det. man svinet var også med til at starte det..hehe.. de blev self. knaldet efter et par år..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-08 21:35

Jeg har et pyramidespil sammen med min kone.
Jeg sidder på toppen af denne tinde, men hver gang jeg lægger min fortjeneste fra mig............
glider de ned til min medspiller.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-08 22:21

Jeg skal jo følge med men må snart slutte for i dag...

Ikke pyramide, spil men Aktie "gevinster". Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-08 23:45
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-08 23:48
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-08 02:08

Tror du selv på det olie eventyr ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-08 11:51

Ja banken er sikrere, og britiske ejendomme sikkert også mindre risikable.
Pyramidespil hopper jeg ikke på, men den med konen kan jeg godt genkende.

Jeg tror ikke mere, jeg håber; og nu er det jo ikke flere milioner jeg har investeret...
Mit tab er dog større end en pensionist golfrejse, Svend

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-08 12:34

Tja... vil du investere, så snak med din banks investeringsekspert.

Forklar hvor sikre investeringer skal være, så er det ikke noget problem.
Det har jeg selv gjort, både med mine og de yngstes penge.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-08 19:37

Tak for svaret jeb3.