/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Seak
Fra : Sygate
Vist : 340 gange
335 point
Dato : 19-02-08 19:04

Kan man finde ud af hvad seek time er i en bestemt harddisk?
Hvad kræver det?
At man kender firmaet bag og går på deres hjememside?

Eller er det altid standard?

Hvad med harddiske på 5400 vs. 7200 omdr. har de en bestemt seektid som regel i forhold til hinanden?

Jeg læste dette på Wikipedia:

As of 2005, a typical seek time for a home computer's hard disk is about 8 ms and 4 ms for enterprise class high end disk drives.

Men det burde være muligt at finde ud af helt bogstavligt.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-02-08 19:04

Der skulle have stået seek i overskriften

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-08 19:23

Gå ind på producentens hjemmeside og find din hd der. Der skulle det være muligt atfinde den aktuelle søgetid

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-08 19:28

fortæl hvad den hedder med navn og nummer

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-02-08 19:52
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 335 point
Dato : 19-02-08 20:07
Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-02-08 20:23

De søgetider kan jo kun være gennemsnitlige. En konkret søgetid må afhænge af hvor hovedet og hvor disken er i sin drejning i forhold til de søgte data i det øjeblik søgningen startes.
Så lad være med at gå for meget op i de søgetider.

Det er heller ikke sikkert at de forskellige fabrikanter måler på helt samme måde.

Så lad være med at gå for meget op i de søgetider.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-08 20:26

helt enig i det transor for man vil ikke kunne mærke de små forskelle i søgetider som der fremkommer ud fra specifikationerne. Men nu var det jo så lige det der blev spurgt om.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 21-02-08 11:05

Tak for hjælpen allesammen..