/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar fra Aldi???
Fra : dabj
Vist : 808 gange
500 point
Dato : 19-02-08 17:55

Aldi har fra i morgen denne bærbare:
Intel Pentium Dual-Core processor T2330--1,6 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 533 MHz
NVidia GeForce 9300M G 128 MB dedikeret GDDR3-hukommelse
3 GB arbejdshukommelse
15,4" TFT widescreenskærm i 16:10 bredskærmsformat
160 GB harddisk
8x multistandard DVD/CD brænder
Prisen er 5.499,-
Barnebarnet skal konfirmeres og ønsker en bærbar, spørgsmålet er bare om denne er god nok??
Skal bl.a. bruges til at spille på nettet.
Hvis nogen vil råde mig, vil jeg være taknemmelig.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 510 point
Dato : 19-02-08 18:41

En fin laptop, men det er jo ikke ligefrem en spille maskine. Det må man ikke forvente. Grafikkortet vil kunne følge med et langt stykke hen ad vejen, men vil alligevel "stå af ræset" hvis det drejer sig om de hardcore spil.

Eller er den rimelig billig

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 19-02-08 19:17

JA som andet indlæg siger skal du op i større og dermed dyrere bærbare hvis de skal være beregnet til spil , kan anbefale bærbare af mærket VEGA se: www.sddata.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-08 19:28
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-08 19:31
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-08 19:34

Her er en test af forskellige så du kan sammenligne http://www.kelkoo.dk/c-113501-laptops.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-08 19:36
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-08 19:37

Et lille fif - start den computer inden levering så der er tid til at svare rigtigt under installationen.
Den bør ikke startes op første gang under selve konfirmationen.
Måske er det også en god idé at være tilkoblet internettet via kabel mens der installeres.

En computer jeg lige har startet (fujitsu Siemens) brugte adskillige timer inden den var klar.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 19-02-08 20:09

Jeg vil fraråde en computer fra aldi. den er godt nok billig.
men hvis den går i stykker så skal kunden selv stå for at sende den til Medion. og fragten skal du også selv betale. + forskring på forsendelsen..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-08 20:13

smag og behag.
Aldis service er som sådan god nok. De ved bare ikke hvad edet er de sælger.

Denne problematik har der været skrevet herinde fra tid til anden og så igen. Mest af alt fordi folk lader sig friste af de billige tilbud som vi må indrømme at Aldi kommer med. Man skal bare ikke tage det for mere end det er. Det er trods alt et varehus og ikke en computerforretning. Så derfor er viden ikke på så højt et niveau.

Jeg kender fx. en malerforretning der også sælger computere og tilbehør ????????????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-08 20:26

Og hvad skal dabj så hellere give sit barnebarn i konfirmationsgave?
Og hvor kan han med fordel købe den??

Svend, der selv overvejer investering i ny PC...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-02-08 20:28

Nej man skal ikke forvente service fra selve Aldi forretningen.

Men de har tilknyttet en service , og jeg har aldrig skullet betale fragt de gange , hvor jeg har haft brug for det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-08 20:31

hvis ikke penge har den store betydning skal man jo vælge en fra de links der er kommet frem. Men når nu der bliver spurgt om en bærbar til spil og den "kun" koster ca. 5000,- så kan man altså ikke forvente en spillemaskine.
Det er meget let at blive forblændet af en pc for generelt er de jo alle ok, men der er ikke ret mange der er beregnet til spil. Og her er det mest grafikkortet der spiller ind. En bværbar til spil SKAL indeholde et grafikkort med dedikeret ram, dvs. sine egne ram der ikke deles med computerens. Alt andet kan man ligeså godt glemme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 20:39

Køb du ROLIGT den fra Aldi....

Som allerede skrevet - start den op INDEN de forærer den væk..

Det har 2 formål...

Du finder ud af om maskinen er iorden
Gaven kan bruges med det samme..

Men men men....

Maskinen har de specificatiner som den nu engang har.
Disse maskiner er IKKE beregnet til at skifte noget som helst undtagen batteri..

Det meste af indmaden er licensbygget og kan slet ikke købes.... (også det med kendte navne)

Bærbare er GENERELT IKKE til spil men når det er sagt kan den køre det meste (dog ikke de "tungeste" spil.

Alt ialt en supergod maskine til PRISEN....

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-02-08 20:54

Få fat i Ekstrabladet fra forleden dag, evt på biblioteket. Der var en artikel, hvor man anviste hvor man kunne få en bærbar til rimelig pris. Jeg har selv en stationær og bærbar fra aldi. De er 2-3 år og fungerer perfekt, men jeg bruger dem ikke til spi. Jeg har selv sat 1GB ram ekstra i og man kan vel få et bedre grafikkort. Fordelen ved at købe en bærbar fra Aldi er at man har 30 dages returret, selv om man har brugt den, så hvis der er mere end 30 dage til konfirmationen., så køb den ikke. Alder sætter en masse ekstra i som man ikke har brug for.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-08 21:00

Citat
Jeg kender fx. en malerforretning der også sælger computere og tilbehør

Fijala - Så forstår jeg bedre at dine memorystick's går i stykker..........................du skal bruge en rigtig rørepind i stedet for. Det er samme tykkelse, men skal være af træ.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 21:21

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 19-02-08 21:36

Tak for svaret Fijala.
Tak for svarene til alle.
Jeg ser tiden an--det ender nok med at knægten får en check, (dem får han mange af) og så er mulighederne jo større

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-08 21:42

Hvis det skal være en virkelig god spillemaskine blir han sikkert også gladere for en stationær Det ville alle de drenge jeg kender der spiller meget helt klart vælge