/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
manual til varmeplader
Fra : CCjunior
Vist : 2257 gange
300 point
Dato : 19-02-08 17:55

Jeg skal ha lagt nyt gulv og i den forbindelse lavet gulvvarme..

er der nogen der ved hvor man kan få en udførlig tegning/beskrivelse/forklaring til de forskellige metoder og hvordan det gøres ??

vil gerne se hvordan de enkelte dele skal placeres i forhold til hinanden.

Junior

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-02-08 18:40

Måske kan du bruge det her link

http://www.heat-com.com/index.php?id=34

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-08 19:01

Jeg uddyber lige..

Det er ikke til el, men skal kobles til det eksisterende anlæg

det er på en 1 sal hvor der er beton dækken. oven på det er der strøet op og lagt plankegulv.
Jeg brækker hele dynen op og regner med at strø op på ny, isolerer imellem med 50mm bats, sømme bræder fast oven på strøerne, trække varmeslange, ligge varmeplader, ligge gulv oven på igen..

Da jeg ikke ved hvr stor afstand der skla være imellem bræderne ville det være rart med en tegning eller lign.

Når der nu bliver sømmet bræder på det hele, er der så andre regler for afstanden mellem gulv strøerne osv osv osv

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 300 point
Dato : 19-02-08 20:17

Dette link må være lige det du ønsker..

http://www.vvshuset.dk/images/wirsbo.pdf

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-08 21:37

Tak for svaret buch78.

Det er sq sjældent at sømmet bliver ramt så lige på hovedet.. jeg takker..

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 20-02-08 08:18

Wirsbro er en god vejledning til det med varmefordelingspladerne!

men i forhold til hvad du gør med stører og opklodsning så skal du på bibliotektet og låne

TRÆ 41: Trægulve 1 - Lægning og reparation

den er god, det kan også være at din leverandør af trægulve kan give dig en anvsning.

men 50 mm isolering giver vel en byggehøjde på omkring 100 mm

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 20-02-08 08:26

Dermed også sagt at jeg er ved at lave opklodsning på til mine strøer i stuen, jeg har lavet de første 4 rum på den måde.

jeg købte ved vvs-eksperten eller ved vvs-grossisten, da de så ud til at være meget billigere på det område..