/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
svensk lapphund
Fra : Fnukkii
Vist : 4510 gange
50 point
Dato : 19-02-08 17:40

nu har jeg søgt og søgt om denne race.. kan ikke finde en pris på sådan en sød lille hvalp.. er derb nogle der kan hjælpe mig med nogle steder hvor man kan købe sådan en..

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 19-02-08 17:42

Prøv og søg under finsk laphund........det er sikkert sådan en du mener.

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 19-02-08 17:53

Nej der findes både en race der hedder finsk lapphund og en der hedder svensk lapphund.
Begge racer høre under spidshundeklubben.

Prøv at kontakte til racerepræsentanten:
Susanne Drachmann Hansen,
Tåstrup Valbyvej 26
2635 Ishøj.

svensk-lapphund@spidshundeklubben.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-08 18:16

http://www.sorlandets.se/

Du har vel ikke tænkt dig at købe en svensk lapphund i Danmark??

Nåja, her er lidt flere at vælge imellem:

http://www.lapphund.nu/lapplink.htm

Altså... Alle hvalpe er søde... Du ved forhåbentlig mere om racen end at hvalpen er sød??

Det er et DYRT fejlkøb hvis du ikke magter den voksne hund...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-02-08 18:28

Og hvad skal du bruge den til......udover, at hvalpene er søde, er det en meget krævende hund med et specielt temperament, der aldeles ikke bør anskaffes blot som kæledyr

Citat
. However if they are left to their own devices they can be very vocal, and if their minds are not exercised (similar to border collie) then they can be destructive. They are also known to enjoy digging. Sympathetic training is a must. They are very tolerant of children, but as with all pets, children should never be left alone, however trustworthy your friend may be. Please note that you should not intend to get one of these delightful dogs if there is not someone or another to be a constant companion. These dogs do not like being kept away from the family and doing so risks the dog getting so desperate that it may become destructive.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_Lapphund"

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-02-08 18:33

Hej du må nok en tur til Sverige. Dansk Kennelklub har ikke denne race på deres hvalpeliste.

Her er en masse links til kenneler i Sverige, der har Svenske Lapphunde

http://www.lapphund.nu/lapplink.htm

Det er ikke alle links der virker på siden

Men her http://www.svensklapphund.se/ skulle der være hvalpe

Held og lykke

Kommentar
Fra : Fnukkii

Dato : 19-02-08 19:03

okay.. vi har snakket lidt frem og tilbage og vi er også interesseret i disse raser:

- Tysk spids
- Japansk spids
- samojedhund

Ved i hvor man kan købe disse?

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-08 19:09
Godkendelse af svar
Fra : Fnukkii

Dato : 01-03-08 16:41

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-03-08 16:52

Selv tak