/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia E65
Fra : LoneS
Vist : 1839 gange
150 point
Dato : 19-02-08 14:21

hejsa alle sammen

Nu hvor jeg har købt mig en Nokia E65 som jeg er super glad

men en ting. Bogstaver er alt for små til mine øjne kan man ikke få dem størere så

jeg også kan læse hvad folk skreiver til en uden at man skal spørge enes unger om hjælp smiler

Hilsen LoneS

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 160 point
Dato : 19-02-08 14:31

Vælg skriftstørrelse

Find Skriftstørrelse, og tryk på Navigationstasten.
Markér den ønskede skriftstørrelse, og tryk på Navigationstasten.

Hvis det ikke hjalp, så prøv at gå ind på dette link

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

udfyld felterne med Nokia E65 og under første felt skriver du, skriftstørrelse, kik så ude til højre så fremkommer manualen vedr. skriftstørrelsen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-02-08 14:36

Den meget høje opløsning gør det muligt, at der benyttes en meget fin skriftstørrelse, men når det er sagt, så er en E65 ikke noget for dem der har dårlige øjne, da mange informationer er skrevet forholdsvis småt.

Man kan selv justere displayets lysstyrke, og ligesom i en N80 er der en lys sensor, der justerer lysstyrken i displayet og tastaturet – og denne lys sensor er øverst til højre, så dette lille hul er IKKE et kamera til videotelefoni.

Læs mere her, hvor der er lavet en test af din telefon

http://www.mobilbladet.dk/index.php?name=News&file=article&sid=1028

Hvis du ikke kan ændre skriftstr. tja så på med

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-02-08 14:40

hov så jo lige det her på siden jeg henviste til før, måske en mulighed for dig

En for sjov men også for mange vigtig feature er T-tale funktionen. Det er nemlig muligt, at få læst op (på dansk) de beskeder man har i telefonen, eller høre hvem der har ringet hvornår m.m. Men hvad nu hvis du er svensk og bor i Danmark? Så downloader du en svensk sprogpakke, eller tysk, eller russisk…

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-02-08 15:05

hej HelleBirgitte

En for sjov men også for mange vigtig feature er T-tale funktionen. Det er nemlig muligt, at få læst op (på dansk) de beskeder man har i telefonen, eller høre hvem der har ringet hvornår m.m. Men hvad nu hvis du er svensk og bor i Danmark? Så downloader du en svensk sprogpakke, eller tysk, eller russisk

Hvor finde du det henne jeg syndes at have kigge helt vildt men kan ikke finde det
Har nok noget med øjne at gøre Griner

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-08 15:12

1 Find "Sprog på telefon"

Tryk på Menu-tasten.
Find Værktøjer, og tryk på Navigationstasten.
Find Indstil., og tryk på Navigationstasten.
Find Telefon, og tryk på Navigationstasten.
Find Generelt, og tryk på Navigationstasten.
Find Sprog på telefon, og tryk på Navigationstasten

Fra mit tidligere link fra TDC hvor der også står hvordan du skifter skriftstørrelsen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-02-08 15:19

hej igen Lone - det står i det afsnit næsten sidst på siden, afsnittet lige over de nederste fotos af telefonen - snørklet skrevet, håber du forstår, ellers kom igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-08 15:28

Vælg indstillinger for beskedoplæsning

1 Find "Tale"

Tryk på Menu-tasten.
Find Værktøjer, og tryk på Navigationstasten.
Find Tale, og tryk på Navigationstasten.

2 Vælg indstilling

Markér en af følgende indstillinger:
Sprog, se 2a.
Stemme, se 2b.
Stemmeindstillinger, se 2c.
Tryk på Navigationstasten.

2a - "Sprog"

Markér det ønskede sprog, og tryk på Navigationstasten.

2b - "Stemme"

Markér den ønskede stemme, og tryk på Navigationstasten.

2c - "Stemmeindstillinger"

Find Hastighed, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Højre-tasten eller Venstre-tasten for at vælge den ønskede hastighed.
Tryk på Navigationstasten.
Find Lydstyrke, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Højre-tasten eller Venstre-tasten for at vælge den ønskede lydstyrke.
Tryk på Navigationstasten.

3 Afslut

Tryk på Rør på for at afslutte og vende tilbage til standbypositionen.

Relaterede instruktioner:

Også fra TDC's hjemmeside, hvor det er meget nemmere at forstå når man ser det på deres side, fremfor her

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-02-08 15:33

Hej Hellebirgitte

Så har jeg fundet det trode lige at man kunne downloader den fil fra denne hp du vist mig
for jeg har kun en engelske inde på telefonen og det lyder sjov når man prøver at tale dansk
Griner

men det med skrift størelsen har jeg ikke fundet ud af (dumme mig)

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-08 15:37

LoneS.... har du prøvet at være inde på TDC's hjemmeside, det er faktisk en ret god manual til din mobil de har der...

Men det er måske slet ikke skriftstørrelsen, du var mest interesseret i??

Jeg kan godt se det gode i at få oplæst en besked, når man er hjemme, men er jeg ikke det, vil jeg nødig have mine beskeder læst op, så andre kan hører dem

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-02-08 15:43

hej Nordsted1

Har været der inde men den skriver der ikke noget som hedder skriftstørrelsen

når jeg skrive det

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-08 15:46

LoneS.... mit allerførste indlæg, er kopieret fra TDC's hjemmeside under manualen til DIN telefon, så jow det findes..

Gå ind i linket fra TDC, det er nemmere at finde rundt derinde, for der bliver ordene markeret, og du får vist hvor på din tlf du skal trykke.

Find din manual og skriv skriftstørrelse, når siden på din tlf fremkommer, desværre kan jeg ikke linke direkte

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-02-08 15:47

hej igen Lone, det er ikke altid let med alt det teknik

Nokia har en service tlf. hvor du kan ringe til og få hjælp. Det er nok nemmere end at blive guidet her

Nokia Care Kundesupport er stedet, hvor du kan få svar på dine spørgsmål og hjælp til at løse eventuelle problemer med din Nokia-mobiltelefon.

Du kan ringe mandag til fredag mellem 9.00 og 18.00.

Telefonnummer: 35 444 222

(Samtalen sker til almindelig lokaltakst)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-08 15:51

Det er nu ikke så slemt, som i gør det til

Men ellers så spørg dine børn, de klarer det i et snuptag

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 19-02-08 22:01

http://shop.psiloc.com/en/Application,262290,Psiloc+Font+Magnifier prøv evt at kigge på dette link , ved ikke om det muligvis koster noget

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 20-02-08 10:34

Jeg har hentet programmet til min egen E 65 , det e rfaktisk ret smart man kan selv bestemem hvor str teksten skal være , det koster ca 75 kr , men der er 10 dages prøvetid så du kan se om det er noget for dig inden du køber det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-08 10:41

Binepigen.... nu bliver jeg alligevel nysgerrig

Kan man slet ikke ændre skiftstørrelsen uden et program, jeg mener når jeg læser vejledeningen hos TDC, ser det da ud til at man kan ændre den.

Da jeg ikke selv har den model Nokia kan jeg ikke prøve det af

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 20-02-08 10:53

Nordsted jeg var lige inde og kigge ...igen igen , det eneste skrift jeg kan gøre større er skriften på de sider jeg wapper på , på den anden måde er det hele skriften der bliver større , både i sms og i menuen . måske mig der er fatsvag , men jeg har aldrig set et sted man kunne ændre det

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 25-02-08 15:44

Tak for svaret og undskyld jeg først giver dig inde stjerner nu har været syg men Tusind tak for dit svar Nordsted1.