/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Døvhold, Døvholt,Døvhael eller Døvhul?
Fra : lwj
Vist : 910 gange
100 point
Dato : 20-02-03 11:24

En Christen Pedersen Døvhold 18 år, findes i ft. 1845 i Skinnerup sogn, Thisted amt.

En Christen Christensen Døvholt 47 år findes i ft. 1801 i Flade sogn, Thisted amt.

En Christen Døvhael 31 år, findes i Thisted købstad, Thisted amt.

Ved en fødsel i 1786 er nævnt en Christen Christensen Døvhul.

Flere oplysninger om Døvhold, Døvholt,Døvhael eller Døvhul?

Med venlig hilsen, Lise WInther Jensen

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-03 09:07

Har kan jeg desværre ikke hjælpe,

heller ikke via adresser på nulevende med samme navn.

Der er ingen Døvholt, Døvholdt, Døvhold, Døvhael eller Døvhul
hverken i Krak, Mostrup eller TDC.

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 01-03-03 10:15

Desværre kan heller ikke du hjælpe her.

Du har ellers bedraget godt til min forståelse for, hvorledes man kan søge i omtalte steder.

Det har givet mig et skub fremad, således at jeg "ikke helt" har opgivet håbet om at finde mine aner.

:)Lise Winther Jensen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-03-03 00:08

Du har sikkert søgt i DDA´´s folketællinger.

her er en fra 1834 ,har du den,
Samtlige personer i husstanden
Thisted, Hundborg, Skinnerup, Skinnerup, , en Gaard, 10, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Anders Christensen Døvholdt, 54, Gift, , Gaardmand,
Johanne Marie Christensdatter, 36, Gift, , hans Kone,
Lars Christian Andersen, 6, Ugift, , deres Børn,
Chresten Andersen Døvholdt, 5, Ugift, , deres Børn,
Anders Christian Schou, 17, Ugift, , et Pleiebarn,
Christian Larsen Christensen, 52, Ugift, , deres Tjenestefolk,
Anders Pedersen, 28, Ugift, , deres Tjenestefolk,
Ane Cathrine Jensdatter, 20, Ugift, , deres Tjenestefolk

prøv også at søge på efternavnet på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Senta

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 09-03-03 14:09

Jeg har søgt på DDA og Family Search, uden held. Dvs. på DDA i ft. 1787 og 1801, fandt jeg Christen Pedersen Døvholdts morfar, Christen Christensen Døvhael (Døvholt), med familie. Men Hvilken forbindelse de skulle have til Anders Christensen Døvholdts familie, det ved jeg ikke.

Man kunne tro, at Anders Christensen Døvholdt kunne være søn af Christen Christensen Døvholdt. Men han står ikke blandt børnene i ft. 1787 og 1801.

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-03-03 16:17

Der er nok ikke anden vej for dig, end folketællingerne på arkivet,men prøv at kontakte det lokale arkiv på Thyholm det kan være de kan hjælpe dig .
her er mail adressen til arkivet send dem alle de oplysninger du har om din ane, de er meget hjælpsomme.

Christen Pedersen Døvhold 18 år, findes i ft. 1845 i Skinnerup sogn, Thisted amt.
Christen Christensen Døvholt 47 år findes i ft. 1801 i Flade sogn, Thisted amt.
Christen Døvhael 31 år, findes i Thisted købstad, Thisted amt.
Ved en fødsel i 1786 er nævnt en Christen Christensen Døvhul.
om Døvhold, Døvholt,Døvhael eller Døvhul?

lyngs@post2.tele.dk

Senta

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 10-03-03 10:52

Tak for rådet. Jeg har nu skrevet til arkivet og venter spændt på at høre fra dem.

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

Godkendelse af svar
Fra : lwj

Dato : 14-03-03 08:25

Tak for svaret svendgiversen.