/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælp til sikkerheds-TEST
Fra : Avant85
Vist : 801 gange
200 point
Dato : 19-02-08 10:04

Er der nogen, som kan skære det ud i pap eller i korte vendinger:
Hvad betyder det ? Og hvad skal jeg (kan jeg gøre som alm. dødelig) ?

Dit resultat er rødt

Testen har fundet åbne porte i din computer, som giver alvorlige sårbarheder. Konsekvensen ved sårbarhederne er, at din computer er helt åben for angreb fra internettet. Du bør gøre noget ved det omgående.

Har du en firewall, er det en god ide at undersøge, om den er slået til og aktiveret. Du bør også opdatere din computers styresystem. Herefter kan du tage testen igen for at se, om det har hjulpet. Er resultatet stadig rødt (eller gult), bør du printe resultatet ud og henvende dig til en sikkerhedsekspert, som vil kunne hjælpe dig med at løse problemerne.

Klik på "Vis teknisk resumé" nedenfor, hvis du vil se en teknisk sammenfatning af testens fund af sårbarheder. Resuméet kan være på både dansk og engelsk.

Plugin 19506 - Rød sikkerhedsmeddelelse
Risiko Høj
Løsning
Beskrivelse Information about this scan : Nessus version : 3.0.6 Plugin feed version : 200801140935 Type of plugin feed : Registered (7 days delay) ERROR: Your plugin feed has not been updated since 2008/1/14 Performing a scan with an older plugin set will yeld out of date results and produce an incomplete audit. Please run nessus-update-plugins to get the newest vulnerability checks from Nessus.org. Scanner IP : 91.191.130.205 Port range : default Thorough tests : no Experimental tests : no Paranoia level : 1 Report Verbosity : 1 Safe checks : yes Optimize the test : yes Max hosts : 40 Max checks : 5 Scan duration : unknown (ping_host.nasl not launched?)
Problem

Plugin 10287 - Grøn sikkerhedsmeddelelse
Risiko Ingen
Løsning Der er ikke umiddelbart brug for at gøre noget
Beskrivelse For your information, here is the traceroute from 91.191.130.205 to 83.93.238.218 : 91.191.130.205 127.0.0.1 217.78.43.254 217.78.38.21 217.78.38.10 84.233.135.77 212.23.43.118 194.68.123.137 83.88.25.157 83.88.27.69 83.88.26.33 83.88.20.50 83.88.26.30 83.88.3.38 83.88.15.69
Problem

Plugin 12053 - Grøn sikkerhedsmeddelelse
Risiko Ingen
Løsning Der er ikke umiddelbart brug for at gøre noget
Beskrivelse 83.93.238.218 resolves as 0x535deeda.abnxx13.adsl-dhcp.tele.dk.
Problem

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-02-08 10:07

- hvilken test drejer det sig om? Det er sikkert bare nogen, der prøver at sælge noget bras til dig...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-08 10:12

http://www.nessus.org/nessus/ du skal opdatere din nessus (hvis du bruge den og ikke bare har nogle gamle filer liggende) - faktisk skal du opdatere alt

http://secunia.com/advisories/26243/danish/;-)

prøv at tage en online scan med denne - det tager ikke mere end få minutter højst - og du får henvisning direkte til download af manglende opdateringer

http://secunia.com/software_inspector/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-08 13:07

Hvis dit resultat er rødt, har du ikke nogen firewall eller den du har duer ikke, det er stor set det eneste testen afslører, sørg for at windows firewall som minimum er slået til, du bør opgradere din sikkerhed, se ind hos Malwarecheck og læs hvad stl_s skriver: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156 og kør den test som miritdk foreslår, den anden er helt til grin efter min mening, du kan også hente denne: https://psi.secunia.com/ og lade den holde øje med om din computer er opdateret

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-02-08 15:26

Testen er noget bras når/vis den endeligt virker,den kan ikke engang kører på min pc fordi min sikkerhed er for høj,ville lige teste den i nat,duede ikke og så stod der at testen ville tage 339 minutter.

http://www.computerworld.dk/art/44317?cid=10&a=cid&i=10&o=35&pos=10

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-02-08 15:28
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-02-08 15:29

virker ikke på min pc,nu står der Testen tager ca. 57 minutter og den kører ikke,næ shild up virker.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-02-08 15:32

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

klik>proceed>all services ports

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-02-08 16:12

det lyder somom du mangler alt.

du skal som minimum have antivirus. jeg anbefaler www.avast.com der er gratis.
så skal du sørge for at din windows firewal er slået til - det gør du under kontrolpanal hvor der ligger en mappe der heder sikkerhedscenter.

jeg tror de andre kommentarer du har fået er lovlig nørdede, men måske gætter jeg helt galt og så beklager jeg hvis jeg støder dig.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-08 01:16

Enig med jomfruane, Avast er god og gratis, den kan hentes med dansk sprog, og så er linket denne her: http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html rul ned på siden og klik på Download ud for Danish version (length 18.65 MB)
Er det mig som kommer med nørdede bemærkninger jomfruane ? det er ikke for at genere dig, men for at hjælpe spørgeren hen til download siden at jeg skriver igen

Kommentar
Fra : BlyViol

Dato : 20-02-08 11:10

Min Test sagde ca. 255 min. Det tog nu kun 20 min !
Og så endda med en status linje på 7%
Jeg fik et fint grønt mærke, så nu føler jeg mig helt sikker.

Dog kan jeg ikke helt forstå forbrugeroplysningerne angående tasten.
Det er da dejligt at det ikke tager så lang tid, som beregnet, samt at man ikke behøver at vente på statusbjælken skal være 100% før resultatet indløber.
Men Særligt Forbrugervenlig Oplysning? ... ja jeg spørger bare?

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 20-02-08 16:50

Tak for svaret o.v.n..

Tak til alle indlæg, og der er ikke noget, sådan nær jorden som generer mig, snart tværtimod.

Jeg har forsøgt at opdatere, men det lykkedes ikke, men jeg vil selvfølgelig prøve igen. Jeg ved ikke rigtig om det er mig eller maskinen, der er ved at være oppe i årene, men det må vel være maskinen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-08 01:05

Selv tak, husk at få Windows firewallen slået til, og prøv så testen en gang mere