/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Leje Farvelaserprinter 2-300kr
Fra : Regnskabsrasmus
Vist : 1000 gange
50 point
Dato : 19-02-08 09:00

Jeg har et lille firma der producere badges. I denne forbindelse overvejer jeg at leje en farvelaser printer i prislejet 200-300kr/md.

Så vidt jeg lige kan se så kan jeg leje en maskine der koster op mod 10-15000kr i nypris for 200-300kr/md.

Pt har vi printet på trykkeri på 250000kr maskiner, men jeg synes efterhånden at kvaliteten af de mindre laser printere er begyndt at være så god at de er værd at overveje.

Jeg forestiller mig det bliver en A4 printer, men A3 ville være optimalt. Printeren skal kun printe, dvs ekstra funktioner som fax, kopi osv ikke behøves.

Vi kommer til at printe omkring 4-5000 A4 sider med omkring 60-70% farvedækning. Det er derfor et væsenligt element hvor meget toner koster til maskinen og et godt forhold imellem kvalitet og tonerforbrug.

Hvis jeg kan uddybe yderligere så smid en kommentar.

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 19-02-08 09:04

Spørgsmål...

Hvorfor leaser du ikke en, og få via aftalen tonere? Så betaler du kun leasingprisen og et fast beløb for et fast interval af udskrift. Dvs. har du en aftale for 0-100000 kopier betaler du for det, og det er inkl. tonere. Men går du så over de 100000 skal du så betale igen, så aftalen lyder 100000-200000?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 09:07

Hvad er spørgsmålet ?????

Hvis du allerede har fundet en leverandør er det jo der du skal forhøre dig......

Du får garanteret ikke lov til SELV at investere i toner på en "lejet" maskine - det er en betingelse at de også leverer det.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-08 09:21

Prøv at kontakte Canon... jeg kan kun anbefale deres maskiner

http://www.canon.dk/

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 19-02-08 09:49

Vi bruger KonicaMinolta, og er også tilfreds

Moltov

til Refi: Det var nok en tilbudsindhentning

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-08 10:45

Du lyder fornuftig og kan i virkeligheden selv vurdere hvad , der er økonomisk for dig.

Så det er vel praktiske erfaringer, du er ude efter.

Jeg har været i et større firma, hvor vi havde mange printere og kopimaskiner, som kørte dagen lang. både farvelaser, sort hvide og blækplot mv. Selvfølgelig var der af og til fejl, men foruden de egentlige reperatør besøg, havde vi to mand, som var mere eller mindre fast beskæftiget med printernes papir, toner , blæk , reholdelse osv.

Der sværgede man til HP, som det mest stabile og billigste i længden.

Kommentar
Fra : Regnskabsrasmus

Dato : 19-02-08 11:19

Leje, lease med eller uden toner aftale... jeg er rimelig lost på hvilke udbydere der er og hvilke mærker der kan anbefales...

Kan det betale sig at få en toner aftale?? og hvad vil det koste ?? Har cannon erhvervsaftaler dirkete?? eller forgår det via en butik der forhandler cannons produkter?

Jeg har regnet lidt på priser på tonere og en omgang der kan trykke 12000 kopier (ved 5% dækning) koster ca 6500kr, så en toner aftale lyder meget tiltalende.

Mit spørgsmål er egentlig om der er nogen der har forstand/anbefalinger på farvelaser printere, leje/leasing aftaler, leverandører og producenter af printere.

:D

/Rasmus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-08 13:43

Citat
Har cannon erhvervsaftaler dirkete

JA det har de

De har flere kontorer rundt i landet, med udkørende teknikere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-08 16:54

Jeg har Canon laserprinter og jeg printer fotos ud på 100 g papir og de bliver lige så gode som dem jeg får lavet hos fotohandleren. Der kan bare ikke bruges blankt papir i en Canon Laserprinter.

Godkendelse af svar
Fra : Regnskabsrasmus

Dato : 11-05-08 15:46

Tak for svaret transor.

har ikke fået lukket spørgsmålet.. så gør det nu.

endte med at købe en dell printer

takker for alle til alle!

mvh Rasmus