/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
computerknurren.
Fra : Nul7
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 18-02-08 21:18

Hej
Jeg er den lykkelige ejer, håber jeg, af en Packard Bell extreme gold
(3,4) Intel duo core, 4 gb. DDR2 ram. Køre Vista.
Den står og småknurre hele tiden, også i tomgang, som om den har det hårdt.
Det må ikke forveksles med den alm. blæsersummen.
Den er ikke larmende, men svag knurrende.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-08 21:29

Det er når den står og arbejder evt er den ved at scanne for virus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-08 21:31

tryk ctrl alt og delete på en gang så kan du følge med i hvor meget cpu den bruger og hvor meget netværkrecurcer den bruger osv.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-08 21:33

Den er jo sikkert også tilsluttet netværk ?? så opdaterer den og hvis du har tændt for gadgets ude til højre med vejrudsigt billedvisning mm er der jo hele tiden gang i den Forresten kan du også i Gadgets vælge at se en graf over forbrug på disken cpu osv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-08 21:53

Har du en elendig CD kørende.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-02-08 22:00

Nej, jeg har ingen CD kørende, jeg forholder mig helt i ro.
Den knurre mindre når jeg deaktivere net, m.m.
Men, hvad er det der laver knurren? Er det hardisken eller hvad?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 18-02-08 22:16

Kan sagtens være harddisken, jeg har en af slagsen.

Den har nu knurret i ca. 2 år, men holder endnu. Jeg er selvfølgelig forsigtig med ikke at ligge noget uerstatteligt på lige den HDD, da det næppe kan være et sundhedstegn.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-08 22:47

Det kommer jo an på om knurren er den lyd den siger når den arbejder eller om knurren er noget den gør hele tiden.Du siger at den ikke knurre så mewget når du slækker på ydelsen så er det vel fra ram eller cpu den siger lyde som mine putere da altid har gjort Win Wista bruger også mere energi end andre styresystemer

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 19-02-08 00:26

Sæt strøm til den
eller ned med tanke gangen på den, der er sikkert ALT for meget der
kører samtidigt.
CTRL+ALT+DELETE
der får du samtlige processer frem

Kommentar
Fra : merde-igen

Dato : 19-02-08 00:27

Citat
tryk ctrl alt og delete på en gang så kan du følge med i hvor meget cpu den bruger og hvor meget netværkrecurcer den bruger osv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-08 03:52

Det kan meget godt lyde som om det er en harddisk som "snakker" med, det behøver ikke at beyde noget, selv om man bliver lidt urolig med disse knurre lyde, min backup harddisk har altid knurret, det har den gjort i snart 3 år, men HDD Health melder ingen fejl på den, prøv at installere HDD Health den er gratis: http://www.freevistafiles.com/PANTERASoft-Com+HDD-Health.html som holder øje med din harddisk tilstand og temperatur, du skal hente fra linket oven over, når du har Vista, på hjemmesiden er versionen "kun" til og med XP

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 19-02-08 12:02

Hej kære venner.

Nu har jeg afprøvet de forskellige foreslag.
Den tier når cpu står på nul eller 1 - 2 %
Den snakker når jeg arbejder med den.
Tror I ikke det kan være cpu-en der snakker?

venlig hilsen.

Jeg må nok snart vende om på nul7 så der står 7nul det passer bedre med min alder, for så bliver man som ofte den mere nervøse type.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 19-02-08 17:13

DET er harddisk der knurre, hvis i skulle drøne rundt med 7200omd pr min og rykke skuffer ud og ind for at finde noget, så vil i også knore lidt
Harddisk er en skive/CD der køre rundt og forbi et læserhoved, som henter data og det kan godt knore lidt når der skal arbejdes/flytte data, så det er helt normalt.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-08 19:49

Ja der er sku ingen problemer i det så arbejd du bare videre hvis den knurrede/brummede hele tiden var det et problem.Hvis du skriver msconfig i kør kommer et vindue hvor du kan vælge fanebladet start og der kan du slukke for de programmer der står stand by og kører med fra opstarten og tit er det jo ikke nødvendigt at aktiverer dem før de faktisk skal bruges.Du skal selvfølgelig ikke slukke dit antivirusprogram men ellers kan du fjerne flueben i det hele og er der så noget du savner kan du gå derind og studerer tekstlinien lidt og derved finde lige netop det du mangler og tænde det igen.Det gør altid opstart på maskinen hurtigere selvfølgelig jo mere der lukkes for Der er freks tit mange der har msn messinger kørende og lige så snart man bruger det er det tændt i startmenuen igen.

Mvh SunoFisk

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 20-02-08 09:48

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-08 14:11

Takker og bukker