/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Curlingbørn
Fra : Balcanard
Vist : 1821 gange
100 point
Dato : 18-02-08 21:06

En ny bruger - Cecilie99 - har stillet nedenstående forespørgsel i en forlængst afsluttet tråd:

Hej Alle .

Jeg går i 9. klasse, og har en stor projekt uge her i næste uge (uge 9.)
Jeg og 2 andre piger, har valgt emnet CURLINGBØRN.

Derfo tænkte jeg om der var nogle af jer der vidste eller kendte noget til det som kunne hjælpe os lidt i gang da vi er på helt bar bund.

Tak på forhånd :D

Da spørger er helt ny, giver jeg points til hende, så må hun forvalte sit pund efter forgodtbefindende.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-02-08 21:12
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-08 21:46

Curlingbørn, ..... er børn hvor primært forældrene i totalt misforstået godhed, fejer alle sten af vejen, for barnet (sten er i denne forbindelse, problemer)

Det vil så sige, at alt kun drejer sig om barnet, ergo bliver barnet den største og mest forkælde egoist der kan gå på denne jord, og er ganske utålelig for omgivelserne, da alt er mig mig mig.

Når så noget går barnet imod, kan barnet ikke forstå det, da det plejer at få sin vilje, bliver ganske urimelig, hvilket i bund og grund er fordi barnet er ulykkelig/forvirret.

Forældrene gør det jo ikke af ond vilje, men det er et onde for børnene (og omgivelserne)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-02-08 00:14

Det værste er at kommende arbejdsgivere heller ikke kan klare disse curlingbørn, de vil have selvstændigt ansvar med det samme men vælter alligevel problemer som de ikke selv kan klare over på kollegerne..

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 19-02-08 12:06

Det er ikke kun sten, der bliver fejet af vejen.
Det er alt fra almindelige huslige pligter til problemer.

Jeg har en nevø på 14, der intet gør. Ikke engang ordner sit eget værelse, slå græsplænden eller ordner opvaskemaskinen.

Det gør hans søskende heller ikke.
De er 5 ialt. Fra 7-14.
Mor står hellere op kl 4 om morgenen for at nå alt.

Og de er ikke engag taknemlige, men bliver sure, hvis ikke de lige får de lommepenge de mener de skal have.

Mine får ingen lommepenge uden af have ydet.

Kommentar
Fra : Cecilie99

Dato : 19-02-08 18:13

Tusind tak for de indlæg der har været, noget af det vidste jeg godt, men det er meget rart at høre det for andre.

Hvis I eller nogen som ser dette, skulle have noget nyt, må i meget gerne skrive et indlæg.

Tak.

Kommentar
Fra : Cecilie99

Dato : 20-02-08 14:51

Hej Igen alle sammen .

Jeg ville hører om hvis der var nogen der evt troede de var curlingbørn eller forældre som tror de er det.
Vil jeg meget gerne høre om det :)
Det kunne være sjovt at høre om .
Bare skriv her hvis det er noget :D

På forhånd tak .

:D

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-02-08 15:08

Jeg kan komme med en historie om hvorfor jeg IKKE er curlingforælder.

Mine børns far 9 år ældre end sin ældste lillebror, så da jeg lærte ham at kende, var lillebrødrene 9 og 7 år gammel, så jeg fulgte en del af deres opvækst og deres pubertet.

Den ene bror boede ved faren, og den anden hos moren, så de blev opdraget meget forskelligt.

Ham, der boede ved faren voksede op med at klare en hel del selv.

Ham der boede ved moren blev serviceret. Serviceret. serviceret.

PÅ et tidspunkt da han var 18... havde læreplads, og stadig boede hjemme ved sin mor, der var blevet invalidepensionist kom vi der over. Hun var ret træt at se på.
Da hun jo var syg, blev vi bekymrede, og spurgte ind til hvad hun havde foretaget sig.

Hun var stået op kl halv seks. HAvde lavet morgenmad til broren, der stadig lå i sengen på det tidspunkt. Serverede morgen maden for ham på sengen. Mens han spiste fjernede hun vasketøj fra hans værelse, og lå rent tøj frem.
I løbet af dagen ordnede vaksetøj (han skulle ud med kæresten om aftenen, og de bukser han ville have på, var til vask) ordnede de huslige pligter, og lavede kaffe og franskbrød med ost til han kom hjem fra arbejder.
Hun lavede aftensmad, serverede det i stuen fordi drengen sad og så tv. Tog af bordet, vaskede op, og rydder op efter det bad han tog inden han tog ud til kæresten.
Kostpenge??? med en god lærlingeløn??? Nej da. Han skulle da have penge til sjov. (Mor havde knu sin pension). Men det måtte da være rigeligt.
Vi viste ham et "hjemmet"-blad, hvor de i brevkassen havde skrevet, hvad det kostede at have et voksent hjemmeboende barn. 1900 kr. ca. Men det var da løgn, og det var han sgu da ligeglad med. Hans mor skulle da betale, det plejede hun, trods meget høje medicinregninger.

Et par år senere, da han var 20 var han ude at rejse i 14 dage.
2 dage før han kom hjem tog mor ned i lejligheden.
HUn gjorde rent, tog kummer, der var m ildest talt ulækre, fjernede gamle madfyldte tallerkner rundt om fra lejligheden. Smed en halv spist pizza ud, og tog dødtræt hjem.

Da sagde jeg... ALDRIG...
Jeg har 3 børn den yngste er 14. Og selv han kan klare en hel del. Jeg har lige været gennem en ret stor operation, der har gjort at jeg i 3 måneder, praktisk taget intet må.
Da han er en eneste hjemmeboende, klarer han SÅ meget for mig.
Madlavning hjælpes vi med. Med støvsugning, vasketøj mm.
Og han forlanger intet. Bortset fra han gerne vil spille lidt ekstra på pc i weekenden (der har vi nemlig optjeningssystem).

SÅ der var en lille sand historie om det at være curlingforælder.
Idag han den lillebror, der boede hos moren ingen børn. Han er snart 40 år gammel, og han vil ikke have dem. De er til besvær siger han.

Derfor er jeg ikke curling-forælder.

Kommentar
Fra : bamseh

Dato : 22-02-08 17:54

I kender sikkert nogle, som I vil sige, at det er nogle forkælede unger. Tag dem som eksempel, men husk at navnene eller andet ikke må kunne genkendes.

Men husk også, at nok de aller fleste forældre ønsker at beskytte deres børn. Forøldre ønsker som regel, at deres børn skal have det så godt som muligt. Det kan være f.eks. at børnene kan følge med kammeraterne, hvad måske lommepenge angår, eller måske ting på værelset, eller måske tøj.
I må endelig ikke falde i den "grøft" hvor I kun bebrejder. Husk også i jeres opgave at prøve at komme med en løsning, tag også med hvad der vil kunne ske med de børn, som ikke har lært modgang.

Kender I den der med "det har alle de andre" eller "det må alle de andre"
Jeg tror ikke det vil hjælpe jer at snakke med pædagoger
God fornøjelse med opgaven.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-02-08 17:59

Problemet med 'den har alle de andre' og 'det må alle de andre'

Er bare at i dag passer det faktisk tit.
Jeg har selv børn i puberteten, og det de andre må ryster mig faktisk tit.

Fester, uden at de voksne taler sammen.
Den nyeste mobil SKAL man da have.
Lade mobilen være slukket om nattet??? nej da. amn skal da kunne skrive sammen om natten også.

Ja jeg kunne skam blive ved.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-08 18:15

At forældrene ikke "tør" sige nej overfor deres børn, er ofte fordi de er komplet uegnede til at have børn, de orker/evner ikke at stille grænser.

Eller de har dårlig samvittighed over at arbejde for meget, så kompencerer de ved at "købe" børnene.

Mange forældre, har børn som statussymbol, alle vennerne har jo børn, og de ser jo også noget så yndige ud i reklamerne, men hov de kræver jo også andet, en modetøj og mad..

De forældre, skulle hellere have købt sig en "død" ting, der ikke kunne tage varig skade

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-02-08 21:44

Kode
men hov de kræver jo også andet, en modetøj og mad

Ja tak skal du have. Nu har jeg haft børn i snart 22 år så....

Man kan blive rigtig god til at sige nej.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-08 21:55

Selv børn i over 23 år, samt været dagplejer i 5 år... og hold da helt k***, hvor har jeg set meget

Kommentar
Fra : bamseh

Dato : 23-02-08 11:36

jeg ville blot hjælpe pigerne, der skulle lave en opgave om curlingbørn. Egentlig ikke gå ind i nogen diskusion. Men måske har jeg forstået noget lidt forkert. Prøv at spørge jeres farmor eller mormor.

God fornøjelse med opgaven.

Kommentar
Fra : bamseh

Dato : 25-02-08 08:48

hej piger

vil I være søde at fortælle os, hvad I har fået ud af opgaven og hvad jeres lærer havde af kommentarer

venlig hilsen Bamseh