/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af flisegulv
Fra : TanteAnne
Vist : 3079 gange
100 point
Dato : 18-02-08 16:44

Vi har et lille gæstetoilet som vi er ved at modernisere lidt. Vi vil bla. gerne male vores gulv sort, altså male fliserne.
Har du erfaring med det????
Vi har undersøgt hvad man kan få af maling, og umidelbart ser det ikke ud som om man kan få sort gulvmaling, vi har set et sted på nettet hvor du kan få det blandet, men så er det 5 liter man skal købe, og vi har max brug for 1 liter da det kun er et lille rum.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-08 16:59

Hvis man nu vidste hvad det var for en maling i skulle bruge ville det hjælpe lidt Altså det mærke i fandt frem til Og ellers sælg resten på nettet

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 18-02-08 17:45

Til Sunowich.
Det er ligegyldigt med mærket bare det er gulvmalig til fliser, vil helst købe det i en forretning. Derfor mit spørgsmål, måske sidder der en derude og lige ved hvad det er vi skal bruge og hvor vi kan købe det, der er jo så mange forskellige mærker.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-08 19:17
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-02-08 20:31

Nu skriver du "fliser" - er det glaserede eller uglaserede? Og gulvet skal gøres ekstremt rent for gammel kalksæbe og den slags og eventuel glasering skal nok rues lidt op med karborundumpapir eller -sten før tingene vil hænge fast. altså noget med 32% eddikesyre fortundet med 4 dele vand og en strid gulvskrubbe og en masse knofedt helt ud i hjørner og kroge og på langs af alle fuger. Bagefter flere gange afvaskning med rent vand. Bagefter kan du få alt til at binde på det.
mvh
pbp