/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Erfaringer med Tetracyklin DAK
Fra : troe1897
Vist : 7132 gange
50 point
Dato : 18-02-08 14:05

Jeg er en dreng på 19 år og er meget plaget af bumser. Jeg skal til at starte på Tetracyklin DAK nu. så jeg ville være glad for at høre om jeres erfaringer med Tetracyclin.

Gode og dårlige erfaringer?

Og hvor lang tid går der før man kan se en virkning ? :)
på forhånd tak.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-02-08 14:38

Hej troe 1897.

Kender du de her sider, hvor unge udveksler erfaringer om bumser/behandling/virkning?

http://www.motion-online.dk/fora/lofiversion/index.php/t2870.html

http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=13538&sid=9bbf86ec710432ee216255727c53d5a2

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=12&conference=201&posting=197072

Held og lykke med behandlingen, hilsen HelleBirgitte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-08 14:41

virkningstid er forskellig og du har formodentlig fået det anbefalet af en læge ?

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/bumser.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-02-08 15:30

Tetracyclin er et bredspektret antibiotika. Så det kan give allergier. Og du skal være forsigtig hvis der er nogen ting OVERHOVEDET, du er allergisk overfor. Men det har du vel forhåbentlig snakke med din læge om?

Jeg har selv fået escumycin i perioder -mod bumser. Det har haft en tydeligt gavnlig virkning allerede i løbet af den første uge! Men man skal jo blive ved med at tage pillerne i adskillige måneder. Ellers kommer bumserne igen. Følg ENDELIG lægens forskrifter.

Og jeg har oplevet, at jeg har taget lidt på, -2 kg, hver gang jeg har taget pillerne. Så hvis du er lidt "tung" så pas på hvad du spiser og drikker...
Langvarig antibiotikakur kan virke ligesom "vækstfremmere" på grise.. ---Selv om min læge grinede bare af mig, da jeg sagde det til ham..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-02-08 15:33

Nå, ja... det er vigtigt, at du holder øje med, at medicinen ikke har overskredet "sidste salgsdato"..
For når man bliver allergisk overfor antibiotika, så er det egentlig nedbrydningsprodukterne man bliver allergisk overfor. Og dem er der i sagens natur flest af jo ældre medicinen er. Så kik endelig efter "sidste salgsdato" inden du putter noget i munden.......

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 18-02-08 15:36

Havde en kæreste som havde været plaget af akner i gennem meget lang tid og havde prøve de fleste produkter og de fleste dermatiloger på markedet.

Tetracycklin havde ikke de store virkning.

Efter 2 år mødte hun en dermatolog som anbefalde "Roaccutan". Tilbage i 1997 var produktet meget dyrt, det kostede os lige godt 5500,- for en behandling.

Men det var alle pengene værd efter bare 3 uger begyndte det at virke.

Det er meget virgitg at blive behandlet for akner, ellers risikerer du at ødelægge din hud permanent, med dybe ar m.m.

Den største ulempe/bivirkning min kæreste oplevede var meget tør hud og vi snakker MEGET tør, og det gælder alle steder på kroppen. Så der skulle hældes en masse creme i ansigt m.m.
Men for hende den eneste behandling som virkede.

På dette link finder du noget info fra hudlægen om Tetracycklin:

http://www.danderm-pdv.is.kkh.dk/dds/infofolders/tetra/tetra.pdf

Tetracyklin er ikke så hård en behandlig som Rouccutan, så hvis du kan klare dig med det vil det være bedst. Fejler det med Tetracyklin, så prøv Rouccutan, inden din hud bliver ødelagt permanent.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-02-08 15:48

--Hovsa, er det en HUD-læge, der ordinerer??

Det er vigtigt med de rette doser. Ellers virker det ikke.
Almindelige læger ved ikke nok. Og ordinerer for lav dosis. Det har jeg osse prøvet...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-02-08 17:56

Penicillin virker indenfor et par dage. Det er en helt almindelig procedurer for en familielæge at udskrive den medicin mod bumser. Penicillin virker mod betændelsestilstande, og det er det bumserne jo er.
Det hjælper på de fleste, men har det ikke haft en effekt indenfor en uge (eller hvad din læge sagde/står i indlægssedlen) så bør du kontakte lægen igen, for at få et andet præparat.
Din alder er lig med hormonændringer og det du oplever er ganske naturligt. Nogle fødevarer forværrer tilstanden i enorm grad. Det kan du undersøge mere om på nettet. Det mangler læger ofte at informere om, fordi der ikke forligger videnskabelige forsøg.

Penicillinen har formodentlig ikke langtidseffekt og du kan forvente en opblusning igen, hvis du ikke ændrer dine chips/kød/chokolade mm vaner.
Spørg helst på apoteket hvad du skal kombinere med af hudpleje - alle sværger til noget forskelligt (som kan gøre dig fattig uden resultat), men det er vigtigt få fjernet bakterierne fra huden hver dag.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-02-08 20:15

da det er et antibiotikum, skal må du ikke afbryde behandlingen før tid, da det så kan efterlade resistente bakterier i din krop

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-02-08 20:19
Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-02-08 22:36

Havde rigtig gpd effekt af Tetracyklin da jeg var ung.
Men jeg håber du er set af hudlæge!!!! Det kan være andre lidelser der ligner bumser, men skal behandles helt anderledes.