/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
memorystick
Fra : ipbirk
Vist : 1088 gange
50 point
Dato : 18-02-08 13:56

Hej
Jeg har flere memorystick som jeg bruger bla. til små backup opgaver, og det har kørt fint, men den ene memorystick volder problemer, når jeg sætter den i pc'en kommer følgende melding: Indsæt en disk i drevet H. Jeg har forsøgt om jeg kan formattere sticket men får samme besked. Er der har en mulig løsning, det ville være kedelig at kaste sticket bort.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-08 14:32

Hvis det virker korrekt med de andre er der noget galt med stikket. Måske kan du få det formatteret på en anden computer. Men heg hælder mest til at det er så defekt, at du skal kassere det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-08 14:37

Yes - et backup memurystick som laver ballade..................... YT
Der er vel ikke mekanisk lås på.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-02-08 14:38

Har du prøvet at sætte det i en anden computer, eller andre usb indgange

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 18-02-08 15:14

Jeg har prøvet i en anden computer og andre udgange,men med samme resultat

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-02-08 15:27

Defekt

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-02-08 15:28

Heldigvis ikke så dyre de tingester

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 18-02-08 16:55

nej, det er ikke et spørgsmål om kr og øre, men mere alt det som ligger på sticket

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-08 17:03

Start computeren og når den er startet op > sæt din USB-stick ind.
H-klik på denne computer > administrer > diskhåndtering > kan du se din USB-stick nede til højre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-08 17:51

Aldi i denne uge.
Kingston 4 GB = 119,-
Det er da billigt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-08 17:51
Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 18-02-08 18:08

Citat
Start computeren og når den er startet op > sæt din USB-stick ind.
H-klik på denne computer > administrer > diskhåndtering > kan du se din USB-stick nede til højre.

Ja jeg kan se mit usb stick der står IKKE ALLOKERET jeg ved ikke hvad det betyder

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 18-02-08 18:21

Hej jeg fandt dette på nettet under ITDOKTOR, men jeg har ingen cd'er??

CITAT:

Jeg laver computer til dagligt og havde på et tidspunkt en computer som skulle formateres, der var nogen brude billeder som skulle gemmes, så jeg backede det op på et USB-Stick, checkede data'erne var der, formaterede og min opførte sig på samme måde... Det jeg så gjorde var at bruge den medfølgende cd til USB-Sticket hvor der var et lille stykke formaterings software, formaterede sticket og derefter downloadede jeg getdataback for FAT32 fra http://www.runtime.org/ og den kan rede dine data bare de ikke bliver overskrevet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-08 18:41

Det er jo kun muligt at gendanne filer fra en memorystick, hvis den kan læses fra og jeg har da selv haft en del der er gået til de evige pcmarker. Desværre er der ikke så meget at gøre ved det. Netop derfor smed jeg det link med billige memorysticks

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 18-02-08 18:41

Allokeret = lokaliseret = partitionstabel = oversigt over hvor der er hvad og hvor der er fri plads til nye data.
Tom harddisk > lave en partition > formatere partitionen.
Uallokeret...........allokeret.................formateret

I diskhåndtering:
Til venstre for der hvor der stå ullokeret står der:

Disk (nr)
Flytbar................................{H-klik i det område og vælg "konverter til dynamisk disk"}
størrelse
måske online

Du kan sansynligvis formatere ( benyt FAT 32 ) og så kan du nok hente data ud.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 18-02-08 19:04

Citat
Disk (nr)
Flytbar................................{H-klik i det område og vælg "konverter til dynamisk disk"}
størrelse
måske online

Du kan sansynligvis formatere ( benyt FAT 32 ) og så kan du nok hente data ud.

Så lykkedes det at formattere, mine dataer er tabt, men jeg kan da bruge sticket igen, tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-08 19:09

Hvis disken ikke kan læses fra er der ikke noget at gøre. Jeg har selv en her jeg lige har plugget i. Og den er nemlig defekt. Den installeres som den skal ved at den automatisk detectes når den bliver sat i usb stikket. Driveren installeres og den bliver klar til brug. Den kan ses i Denne Computer og ligeledes i Diskhåndtering. Den er bare ikke til at komme i kontakt med. Den viser i egenskaber at der er = kb på den, selvom lagkagen viser den er fuld. I diskhåndtering er den vist men man kan intet gøre med den.
Det hele er akkurat som når man har en RAW disk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-08 19:17

Hov hov slaget er ikke helt tabt endnu......................

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-08 19:20

Jeg laver lige et spørgsmål fra mig selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-08 19:24

Prøv lige at hente denne:
http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/download.htm?language=1

Den har hentet en del billeder på mine CF memory kort, selv efter overskrivning.

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 19-02-08 11:04

Tak for svaret Eyvind.